731

Re: Michel Libert

Persoonlijk ben ik overtuigd van zijn betrokkenheid. Probleem is dat er niets van materiële sporen overblijft en dat hij, net zoals Beijer zich overal uitkletst.

732

Re: Michel Libert

Django68 wrote:

Persoonlijk ben ik overtuigd van zijn betrokkenheid. Probleem is dat er niets van materiële sporen overblijft en dat hij, net zoals Beijer zich overal uitkletst.

En dat men zonder slag of stoot voor waarheid neemt wat hij er uit "kletst". Deze man is een "opgetrokken handrem" voor het onderzoek!

733

Re: Michel Libert

Django68 wrote:

Persoonlijk ben ik overtuigd van zijn betrokkenheid. Probleem is dat er niets van materiële sporen overblijft en dat hij, net zoals Beijer zich overal uitkletst.

De onderzoekscel weet maar al te goed welke namen er allemaal met 1 of ander feit van de Bende van Nijvel te maken hebben. Op gebied van verkenning tot wapenleverancier, dader en zelfs opdrachtgever. Maar het grote probleem is tastbare bewijzen, die zijn bijna allemaal verwijderd en op niveau van opdrachtgever daar kunnen ze gewoonweg niet aan beginnen. Enkel de personen die nog in leven zijn die kunnen nog praten. Maar dat zal maar binnen een paar jaar zijn. En als er ooit iemand zal berecht worden als medeplichtigheid aan de Bende van Nijvel gaat hij ofwel al dood zijn of een kleine garnaal.

734

Re: Michel Libert

Het is al een tijdje stil rond Michel Libert. Tot voor kort was hij (via forumlid Hervé) nogal actief op het Franstalige forum. Ik vraag me af of hij ook niet een van de getuigen / verdachten die onlangs ondervraagd werf in verband met de recente opgravingen en getuigenissen.

735

Re: Michel Libert

Blijft tot nader order één van de hoofdverdachten ... maar gladde alen glijden op één of andere manier steeds weer door een steeds nauwer wordend net door ... voor hoelang nog? Wat bescherming van hogerhand al niet vermag ... ook nu nog. Beangstigend gegeven.

Re: Michel Libert

Het blijft een enigma; enerzijds stond hij zo dicht bij figuren als Calmette en Elnikoff en een aantal andere figuren die verdachter dan verdacht zijn dat het bijna niet aan te nemen is dat hij daadwerkelijk zo weinig weet.

Ik geloof wel niet in het WNP als organisatie achter de Bende van Nijvel, wel geloof ik dat er een aantal Bende van Nijvel-uitvoerders bij het WNP zaten. Dergelijke organisaties trekken nu eenmaal geweldenaars aan, dat is niet anders bij radicale partijen vandaag.

Paradoxaal is wel Latinus, frontman van het WNP, waarvan ik meen nog nergens één geweld delict te hebben gelezen. Nu is er wel die sociologische theorie die stelt dat een leider steeds een meer gematigde ideologie heeft dan de groepsleden, maar toch opvallend.

737

Re: Michel Libert

Ik maak me hier de bedenking: Libert zou door verscillende getuigen, waaronder de adjunct directeur van de Delhaize in aalst die hem formeel herkende, aangeduid zijn als de reus van de bende. Nochtans spreken getuigenissen, waaronder David vds, over de helbaluwe ogen van de reus. Op de foto's van Libert die op het forum staan lijkt die bruine ogen te hebben

738

Re: Michel Libert

Libert blijft voor mij toch nog steeds hoofdverdachte als de/een Reus.
- Informant van de staatsveiligheid (daar is de link voor mensen die geloven dat BVN zijn orders van veel hogerhand kregen)
- Lijkt sprekend op robotfoto 19
- Formeel herkend door iemand van Delhaize
- zijn link met Beijer is duidelijk, en bijgevolg ook met Bouhouche (en Amory?)

Wat ik me afvraag: kennen Libert en De Staerke elkaar?

739

Re: Michel Libert

Django68 wrote:

Ik maak me hier de bedenking: Libert zou door verschillende getuigen, waaronder de adjunct directeur van de Delhaize in aalst die hem formeel herkende, aangeduid zijn als de reus van de bende. Nochtans spreken getuigenissen, waaronder David vds, over de helblauwe ogen van de reus. Op de foto's van Libert die op het forum staan lijkt die bruine ogen te hebben

Er waren volgens mij twee reuzen (dus 4 daders op het terrein) in Aalst. Eén er van mogelijk Patrick Haemers.

740

Re: Michel Libert

De adjunct directeur heeft mij verleden jaar gezegd dat hij nooit van Libert heeft gepraat , hij weet zelf niet van waar dit verhaal vandaan komt , dit zou verkeerde info zijn .
Ondertussen weten we zeker dat er veel meer daders op de parking rondliepen dan gedacht of men ons wou doen denken .
Een van de beschrijvingen van een reus van Aalst met bril en korte vest ,, nooit gezien ,, de mijne had lange vest … enz .
De geplande overval was zeer goed voorbereid met meerdere actoren en bendes die gebruikt werden als schietschijf.
Als men bv in Aalst een dode overvaller zou hebben was dit zeker een gekende gangster waar men geen verdenking zou leggen naar een groter geheel .
De tweede trap op de piramide waren voor mij mensen uit de groep Diane die opleiding en ondersteuning gaven aan de gangsters .
Zowel de Borains , bende van Baasrode als groep Haemers waren de gelukkige uitvoerders , misschien vergeet ik er een paar van de eerste aanslagen . Daar heeft Delhuvenne antwoord op .
Ook Wnp lijkt betrokken door hun analisten die de plekken onderzochten voor de overvallen .
Een ding is blijven hangen en dat is : dat de directeur van Delhaize samen met zijn vrouw mij vertelde dat ze niet verstonden hoe Jean Goll zo snel ter plaatsen was .
De overvallers waren nog maar juist weg , de politie op de parking en we zagen Goll daar al rondlopen .
Onmogelijk om op zo korte tijd daar te staan , zelfs vanuit Brussel .
De Directeur zijn vrouw wachtte boven de Delhaize op hem om nadien naar het feest te gaan van het personeel , zij zag ook Goll heel kort na de overval ter plaatse.