Re: Laurent Podevijn

intens wrote:

Is het geweten waarom Van den Abiel de vinger naar Podevijn wees? David Van de Steen schrijft in zijn boek dat het niet boterde, en Van den Abiel stak niet onder stoelen of banken dat Podevijn meer van de zaak wist. Hoever gaat die rancune terug? Is de volgorde en plaats waar de slachtoffers in Aalst gemaakt zijn volledig uitgemaakt?

Uit het Bonkoffsky topic:

'Vergelijk ook met oud gerucht: dat aanslag Aalst draait om een oorlogsvete tussen twee families.'

Het gerucht is me vreemd, maar als het er was; kan dit gaan over een vete tussen Podevijn en familie Van Den Abiel?

Re: Laurent Podevijn

Hoe lang werkten Podevijn en Mendez al samen in de illegale wapenhandel, mogelijk vanaf het moment dat hij aan 'motors kwam sleutelen'. Is Podevijn op termijn een centra voor drugshandel (wapens voor drugs) geworden en had grootvader Van den Abiel dit door?

Dat kan wel eens verklaren waarom er verscheidene 'partijen' aanwezig waren in Aalst. Het zou zeker een verklaring kunnen geven over de personen die over de jaren langskwamen. Want wat een ander kan, kunnen Mendez & Bouhouche toch ook?

Re: Laurent Podevijn

... En verklaart dan weer waarom Mendez ineens panisch wordt na Aalst; gangbaar is de theorie dat hij bang werd omdat zijn wapens misschien werden gebruikt tijdens de overval, even goed is het plausibel dat Mendez na Aalst beseft dat zijn vriendjes Bouhouche en Podevijn hierin een hand hebben. Wat je aangeeft over grootvader is een mogelijkheid, maar het is ook mogelijk dat één van de kinderen al spelend per ongeluk de garage van Podevijn binnen liepen op een heet moment (én dus met aanwezigheid van Mendez).

De kleindochter van Podevijn zou hebben verklaard dat haar grootvader lid is van de Bende. Is deze uitspraak dan nooit verder onderzocht?

(Wel goed dat je op het Podevijn spoor zit Witse, zouden meer mensen moeten doen.)

Re: Laurent Podevijn

Dat Podevijn louche zaakjes deed is zeker waar en met Mendez is zeker waar, de bende zou evengoed na de overval in Aalst zijn gevlucht via de garage van podevijn.

Re: Laurent Podevijn

De inmiddels gekende uitspraak van grootvader 'het zal toch niet Podevijn zijn' (enige afwijking mogelijk), bewijst dat er achter de schermen heel wat afspeelden tussen deze 2 personen. Mendez is zich inderdaad zorgen beginnen te maken, en mogelijk tegen Bouhouche beginnen te keren, toen de raids gruwelijker werden.

Indien Aalst opgezet werd op basis van een two-men-show dan zijn Bouhouche & Podevijn voor mezelf verdachten nummer 1. Mogelijk zijn de personen welke verwikkeld waren in de bende alvorens de pauze gechanteerd om in Aalst hand en spandiensten uit te voeren.

Re: Laurent Podevijn

Die Mendez; als je zo eens doorleest; die leek zowat iedereen te kennen die in het Bende dossier voorkomt; van Finné tot Bouhouche en van Podevijn tot de familie Van de Steen. Dat is toch werkelijk bizar. En toch leeft er bij mij een soort buikgevoel (voor wat het waard is) dat Mendez niet het psychopaten profiel heeft om een Bende lid te zijn. Een enigma.

Ik werp ook de vraag nog eens op; de kleindochter van Podevijn zou hebben verklaard dat laatstgenoemde een bendelid was. Is hiernaar nooit speurwerk geleverd? Was David bevriend met deze kleindochter?

Re: Laurent Podevijn

Kan het Podevijn zijn die de telefoon beantwoorde wanneer Mendez belde uit het buitenland omtrent de overval door de bende op de Delhaize? Bij mijn weten is Podevijn enkel in Aalst in beeld gekomen. Waarom? Zo te zien kan zowel Podevijn als Mendez met een aantal belangrijke spelers gelinkt worden.

Wat het ook is: Zet Podevijn maar op het lijstje van Mendez / Finné waarbij niet genoeg onderzocht is.

*Indien de bende langs het terrein van Podevijn ontsnapt is, was hij er bij betrokken!

108

Re: Laurent Podevijn

Van: Darty
Datum: 21 september 2020
Aan: cbw@killersbrabant.be
Onderwerp: Bende van Nijvel: Diefstal gewapenderhand in de fabriek WITTOCK-VAN LANDEGHEM te Temse

Geachte heer/mevrouw,
Kan mij voorstellen dat u al een link heeft gelegd tussen motor(kleding?)handel Podevijn-zijn rijkswachtklanten-motorkleding-Wittock-Van Landeghem-kennis van (geheim) project kogelwerende vesten.
Met vriendelijke groet,
Darty

109

Re: Laurent Podevijn

Heel mooi, and what is next? Met andere woorden: waar wilt u naar toe in dezen?

110

Re: Laurent Podevijn

Waar het met mijn suggestie (verder) naartoe moet, zult u aan de CWB moeten vragen, waarbij ik mij mede op uw informatie heb verlaten. Wellicht kunt u een en ander nog nader expliciteren op dut forum, voor zover u dat al niet hebt gedaan, uiteraard.

Kennelijk bestond er een (in)directe link tussen de firma Podevijn en de textielindustrie (motor(be)kleding(leesten/-matrijzen)?), wat bij mij het lampje Witttock Van Landeghem deed branden. Dat lampje brandde nog feller toen ik vernam dat de winkel van Podevijn gefrequenteerd werd door (een deel van) de mogelijke cast van de De Bende van Nijvel, waaronder Beijer, Bouhouche, Amory, Lekeu, andere (ex-)BOB’ers/rijkswachters en last nut not least Mendez, die toen als technische man in dienst van de firma Podevijn ook zaken (mallen/matrijzen?) heeft gebouwd voor de textielindustrie, welke zaken verband zouden hebben gehouden met de door Podevijn verkochte motoren. Daarbij merk ik wel op dat Mendez in 1983 al jaren weg was als medewerker bij Podevijn.

De (afdeling logistiek van) rijkswacht betrok motoren van de firma Podevijn. Dat in die setting (bijvoorbeeld) (in)direct vanuit de (afdeling logistiek van) de rijkswacht (in 1983) informatie is gelekt over de geheime ontwikkeling en aanwezigheid van door de rijkswacht bij Wittock Van Landeghem af te nemen gesofisticeerde kogelwerende vesten, komt mij niet voor als een wezensvreemde gedachtengang.

Kan mij wel indenken dat dit spoor door dezen en genen al lang en breed is bewandeld, maar goed, ik gooi dit er gewoon in, aangezien 'De Zaak Podevijn', waarin ook wapens en schietclubs een rol spelen, de sleutel zou kunnen zijn van de deur, waarachter zich de oplossing van het Bendemysterie bevindt.

Sorry Mincky, ik verliet mij op deze, van ctrix afkomstige informatie, die vindbaar is op deze website » Forum