Re: Getuigenis frituuruitbater

Beste Bely, als de info uit het nieuw boek van Guy Bouten correct is, dat Roger Beuckels de killer zou geweest zijn, dan zou deze in uw frituur moeten gestaan hebben volgens uw getuigenis?

262

Re: Getuigenis frituuruitbater

voetbal”01. Beuckels heb ik niet gezien. De persoon die ik zag waarin ik de robotfoto’s nr. 4, nr. 7 en nr. 10 meende te herkennen was tussen 30 en maximum 35 jaar oud. Ik blijf overtuigd dat het Jandrain was. Ook de persoonsbeschrijving van Jandrain in een ander topic klopt volkomen met wat ik heb waargenomen.

263

Re: Getuigenis frituuruitbater

Waarschijnlijk te gek voor woorden. Na Aalst werd de familie De Staerke gezien in de frituur van Bely, allen met schoenen onder de modder. Ongeveer 1km verder op dezelfde baan ligt het kerkhof van Vilvoorde. 't Zal toch niet zijn zeker dat zij de wapens gaan verstoppen zijn op het kerkhof van Vilvoorde? Hoe kom ik daarbij? Ik heb ooit ergens gelezen dat Philippe De Staerke gaan graven is op een kerkhof in Luik omdat hij vernomen had dat daar een gravin lag begraven met haar juwelen. Crazy gedachte, ik weet het. Maar waar zijn wapens veiliger dan bij de doden?

264

Re: Getuigenis frituuruitbater

Of hij begroef zijn eigen wapens, die eventueel gebruikt zijn geweest bij iets heel anders. En daarna zijn ze bij Bely patat (met frietsaaus)  tongue gaan eten.

265

Re: Getuigenis frituuruitbater

Zo crazy is je gedachte nog niet coco. Vandaag krantenkop gelezen over voorval in Beernem.

"Lugubere ontdekking op kerkhof: grafzerken worden mogelijk al lange tijd gebruikt als opslagruimte en stortplaats voor werkmateriaal"

Bron: HLN

266

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dit verhaal stond in 2011 al in Humo.

267

Re: Getuigenis frituuruitbater

coconut wrote:

Eigenlijk zijn de belangrijkste vragen ivm dit onderwerp nog niet gesteld;

Wie was de speurder, rijkswachter of magistraat die de entourage Philippe De Staerke inlichtte over de oorspronkelijke getuigenis van Bely? Wie was de man die het tweede telefoontje pleegde van uit de zaak van Bely en wie heeft hem daarbij geholpen? Voor dit laatste zijn er drie mogelijke kandidaten die op hetzelfde pleintje woonden of er een zaak hadden (de advocaat van Dewit-Fourez, de dancinguitbater die later voor o.a. moord veroordeeld werd of de eigenaar van een café (wapenhandel? drughandel?)). En wat was de rol van Vos in deze? Geloofde hij oprecht dat Bely een leugenaar was? Of ....

Zijn jullie mee? 

Het tweede telefoontje bevestigde de belangrijkheid van het eerste telefoontje of met andere woorden, met wie mocht Philippe De Staerke niet gezien worden. Mocht de man van het tweede telefoontje inderdaad Raymond Lippens zijn dan vallen alvast deze puzzelstukjes in elkaar.

Nog een andere vraag, waarom kregen belangrijke getuigen nooit foto's te zien van verdachten? Zowel David als Bely moesten dat bij mijn weten zelf uitzoeken.

Het zou goed zijn mocht de huidige speurderscel een onderzoek naar het onderzoek voeren. Een paar onderzoekers hebben zich op z'n minst verdacht gedragen.

268

Re: Getuigenis frituuruitbater

coconut wrote:

Waarschijnlijk te gek voor woorden. Na Aalst werd de familie De Staerke gezien in de frituur van Bely, allen met schoenen onder de modder. Ongeveer 1km verder op dezelfde baan ligt het kerkhof van Vilvoorde. 't Zal toch niet zijn zeker dat zij de wapens gaan verstoppen zijn op het kerkhof van Vilvoorde? Hoe kom ik daarbij? Ik heb ooit ergens gelezen dat Philippe De Staerke gaan graven is op een kerkhof in Luik omdat hij vernomen had dat daar een gravin lag begraven met haar juwelen. Crazy gedachte, ik weet het. Maar waar zijn wapens veiliger dan bij de doden?

Daar dacht ik gisteren ook spontaan aan, wapens op het kerkhof of onder de brug in Vilvoorde waar Bouhouche wapens had begraven.

269

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik denk niet dat dit de bevoegdheid van de huidige speurders is. Ik weet eigenlijk niet wat ik er nog moet van denken. Ik denk dat de verlenging de beste manier was om geheim te houden wat men geheim wou houden. In het beste geval vergis ik mij en komt er toch nog een proces. En dan, wie zou men nog kunnen straffen met tientallen of honderden bewezen manipulaties.

Ofwel heb je als getuige gelogen, ofwel heb je niet goed gezien, ofwel ben je een fantast ofwel stoppen ze een lijk in je koffer. En in al die gevallen behoorde je nog tot de happy few, de minder gelukkigen zijn niet meer in leven. Velen daarvan hebben zich "gezelfmoord".

Het wordt tijd voor een veroordeling van België.

270

Re: Getuigenis frituuruitbater

Tru Dat wrote:

Daar dacht ik gisteren ook spontaan aan, wapens op het kerkhof of onder de brug in Vilvoorde waar Bouhouche wapens had begraven.

Het was ooit een gedachte van mij na deze info ivm het begraven van wapens op het kerkhof. Ik dacht aan het praalgraf van Staf De Clerq op de Kesterberg (Hogeberg). Dat is eigenlijk een bunker.