Re: Film: Tu tueras, point!

Dag allemaal. Ik ben 44 jaar oud en nieuw hier. Opgegroeid in de jaren 80 en 90. Bende van Nijvel-dossier houdt me al 20 jaar bezig... online en alle boeken gelezen die er maar zijn. Een van de pistes die me het meest plausibel lijkt wordt onder andere in deze docu van Jean-Claude Marlair beschreven. Interviews met Eric Lammers en Jean Bougerol... Kijken meer dan waard. Normaal gezien via deze link te bekijken » YouTube

12

Re: Film: Tu tueras, point!

En wat is de samenvatting van deze docu? Sorry, mijn Frans is onvoldoende ontwikkeld.

Re: Film: Tu tueras, point!

Samenvatting: In de jaren 80, zaaide de Bende van Nijvel bloedige terreur in het door crises geteisterde België. Ons kleine landje in het strategische hart van Europa werd destijds vanwege de geopolitieke situatie door de NAVO gesommeerd zich te bewapenen. Maar België geeft niet thuis, met alle dramatische gevolgen van dien. De zogeheten "spanningsstrategie" was daarmee een feit en er zou veel bloed vloeien van onschuldige burgers, zowel bij ons in België alsook in Italië en BRD. Het voortbestaan van het Noord-Atlantische bondgenootschap hing aan een zijden draadje. De overheid weigert de Bende van Nijvel te erkennen als de gewapende organisatie die werd ingezet om de situatie met geweld te doorbreken... De rest is inmiddels bekend...

Re: Film: Tu tueras, point!

De makers hebben de volledige docu, ook met NL ondertitels, op YouTube gezet » YouTube