Re: Waver: 30 September

Ik blijf verwijzen naar die ARI-villa in Rebecq. Daar klopt het één en ander nog steeds niet.

612

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Nuanceerbaar ... ontslagen worden of zelf ontslag nemen in de optiek van de eerbaarheid voor uzelf te houden ... All the same. Belangrijke is dat hij vanaf bovenvermelde data niet meer op de payroll stond ... lijkt me dat er een nieuwe rol voor hem was klaar gegeld.

Ik heb steeds graag ontslag genomen als ik nog tot jaren nadien een goede relatie onderhield met en zelfs zeer positieve zaken voor mijn vroegere werkgever kon bewerkstelligen en daarmee een mooie zaak kon opbouwen. Zelfs heeft men mij eens onrechtmatig proberen te ontslaan om mijn reputatie te beschadigen. Vanaf ik er lucht van kreeg, nam ik zelf ontslag en dat is die heren heel zuur opgebroken.

Om maar te zeggen dat ontslag nemen of krijgen een heel beperkte visie op de realiteit kan zijn als je de context niet kent. De context van Bouhouche & Beijer met ARI is heel vermoedelijk een soort black ops voor de toenmalige rijkswacht of een obscuur groepje daarbinnen.

Re: Waver: 30 September

hey ddd, bovenstaande uitspraak heeft enkel betrekking over Bouhouche hoor! Laat me duidelijk onderlijnen dat ik in jouw persoonlijk geval deze zin zéker niet zou herhalen. smile

614

Re: Waver: 30 September

Na de overval op Dekaise werden aan vier ooggetuigen, waaronder Dekaise zelf, fotoalbums met verdachten voorgelegd. Drie van de vier getuigen herkenden Xavier Sliman en Dekaise meende ook Thierry Sliman als dader te herkennen (Dossier Dutroux)

615

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Post van forum lid Dim waar hij uitspraken van Verdeyen aanhaalt:

Zo werden in het kader van de wapentraffieken naar Centraal Amerika, waarin de FN meedraaide, fouten gemaakt waarvan enkelen probeerden te profiteren. Dit leidt ons naar valse certificaten, smeergelden aan ondermeer Mme Simonet [dixit Verdeyen], en cover ups door de Fransen.

Die cover op teams die echt bestaan hebben zijn opgebouwd uit 3 verschillende componenten en een verbinding officier. de 3 teams staan los van elkaar en team 1 en 2 zijn nooit gelijktijdig in de buurt. team 1 is Intel, team 2 is uitvoering team (en doet enkel de uitvoering) 3 is de disinformatie sectie.

Een paar van de uitvoerders in Waver zijn op zijn mist gezegd koelbloedige geoefende actoren die hebben dit niet in een of ander clubje geleerd. Er is trouwens zonder dat de speurders het goed doorhadden in die richting gezocht in het hele begin. Enkele van de sleutel namen in het dossier behoren tot de Intel fractie van die teams.

Het is in dit dossier niet voldoende om enkel met namen te strooien of te googelen zonder het systeem dat er achter zit in kaart te brengen. Plus het is belangrijk te weten hoe zo'n uitvoeringsteam in elkaar gestoken wordt de regel need te know is in deze heel belangrijk. Die need to know regel en hoe dit in de praktijk werkt is belangrijk om het dossier te snappen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

616

Re: Waver: 30 September

coconut wrote:

Je gaat heus geen staatsgeheim verklappen als je ons zegt.

Voordat je reageert het gaat over staatsgeheimen en niet alleen die van Belgie in mijn vorige post. Ik citeer in het kort wat op papier staat ergens bij veiligheidsdiensten,. Ze laten ook duidelijk hun handtekening achter. En niet te vlug denken het is dit of dat de kans dat er iemand is die er iets zinnigs over kan zeggen is heel klein dus ook waar te zoeken. Er zit meer achter dan je vermoed en het gaat ook hoger of er stond veel op het spel. Het specifieke element dat ze er geen probleem mee hadden om kinderen te vermoorden in Europa in vredestijd om een doel te bereiken in 85 is een profiel die bij niet veel past.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

617

Re: Waver: 30 September

edd wrote:

In “De Bende” van Paul Ponsaers en Gilbert Dupont kun je het volgende lezen naar aanleiding van de overval op Dekaise:

“De pers bleef lange tijd onwetend omtrent het feit dat een 27-jarige man ervan beschuldigd werd, de politieagent in Waver neergeschoten te hebben en bij wapenhandelaar Dekaise zeven pistolen en acht revolvers gestolen te hebben. Een zekere Robert D.V., wonend in de Molenbeekstraat in Brussel, leeft nu weer als een vrij man. De rijkswacht was van mening dat de moordenaars, na de schietpartij in Hoeilaart, zijn ondergedoken bij een carrosserieherstelier in Elsene. Deze laatste was toen vijfendertig, had een werkplaats in Hoeilaart en kende Robert D.V. heel goed.”

Iemand een idee wie die Robert D.V. is?

Ja. Deze verdachte Robert D. V. is verkeerdelijk op het forum gezien als Robert Darville. Er is wel degelijk voor Waver een verdachte Robert D. V. dus dit is niet Darville. Er is een zekere M. R. en een Robert D. V. die verdachte waren/zijn ivm Waver. Robert D. V. is reeds overleden.

Die M. R. staat wel al op het forum; Marinko Radujkov. Die Robert D. V. niet, in die context is er ook Hendrik Rauwens maar niet als dader wel voor recel de malfaiteur.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

618

Re: Waver: 30 September

Fama de secreto! Nescio quid et non invenies!

Wat niet geweten is blijkbaar en wat ook de redenen is dat ze daar op die dag de overval deden waardoor het zinnetje "we hebben wat we zoeken" is de link met de Ingrams een paar namen die daar "de schakel" in zijn zijn niet gekend. Deze is een kennis/vriend van Guy Weber. Het is dus ook geen toeval dat de daders een paar weten later duidelijke sporen achterlaten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

619

Re: Waver: 30 September

Waarom zouden "de" daders duidelijke sporen achterlaten, the end? Ik zou net het tegenovergestelde denken ... geen sporen, op zijn minst wel dwaalsporen.

620

Re: Waver: 30 September

Vriend van Weber? Bedoel je kolonel Weber? Heb je het dan over Eveillard?