81

Re: Alain Vincx

Wat de chauffeurs betreft: eerst Pierre M., nu Alain Vincx. En niet vergeten dat ook Philippe De Staerke graag de grote jan uithing aan het stuur van een vierwieler. Bron: Hilde Geens, pagina ... vergeten.

Re: Alain Vincx

We zullen misschien zien weldra als het resultaat van het onderzoek/DNA gekend/bekend is.Althans wat "rijder" zijn betreft. Verder blijf ik ook de piste "Adam" erg geloofwaardig vinden, maar dat is slechts mijn gedachte.

83

Re: Alain Vincx

Had Alain Vincx (eigen) kinderen? Vraag vloeit voort uit de gedachte dat een vader met enig gevoel in zijn donder niet zomaar komaf kan maken met een rol als (mede)pleger van doodslag op kinderen. Van dat laatste is in de Bendezaak sprake, zonder dat ik Vincx kan en wil aanwijzen als dader van een of meer Bendefeiten.

Re: Alain Vincx

Spectator Of Life wrote:

Eerder trok ik het verhaal van de BMW rijder in twijfel die vertelde dat de Golf aan hoge snelheid door rode lichten reed (na Aalst). Ook dit zou ik al beter kunnen plaatsen indien Vincx daadwerkelijk de chauffeur was.

Vond ik ook, echt iets voor iemand als Vincx, want erg overzichtelijk is dat kruispunt niet, en om er dan in volle vaart door het rode licht te knallen. Er was toch ook ooit een getuige die zoiets zei van: een rally-rijder waar geen kruid tegen gewassen was.

Re: Alain Vincx

Ja Darty, Vincx had een zoon.

Zou ik ook wel eens willen weten Leo.

En dan nu een zin die mij bijgebleven is maar ik kan hem niet meer plaatsen. De speurders wisten niet dat de eigenaar van de Saab twee identieke exemplaren had. Iemand?

Ik blijf het vreemd vinden dat zowel Dekaise als Van Camp als Jadot hun "overvallers" of opdrachtgevers kenden, hetgeen dus niet anders kan geweest zijn als een règlement de compte .... niet?

Re: Alain Vincx

Dat Vincx misschien aanwezig was bij enkele daden van de bende, ok misschien wel. Maar jullie moeten er ook niet te veel van verwachten. Bij de laatste overvallen was hij al zeker niet aanwezig. Als nu blijkt dat ze een match hebben met hun DNA, wat bewijst dit dan? Enkel zijn aanwezigheid en dat hij dan wel of niet de chauffeur was bij enkele daden. Wat brengt dit de zaak vooruit? Weinig. Ze moeten achter de levende verdachten gaan en niet wachten tot er weer enen doodvalt. Een paar weken geleden is Bougerol overleden. Dienen persoon wist veel maar ja ...

87

Re: Alain Vincx

Als Vincx een serieuze verdachte is, dan heeft men ook zicht op zijn medeverdachten (bijvoorbeeld Isaac Rousseau, Thierry Senterre, Willy Delpierre).

Re: Alain Vincx

Ah ... gevonden. Blijkbaar in de info van informanten. Maar het was  niet de Saab maar de gestolen BMW waar er een tweede identieke van was bij de eigenaar. Ik had het waarschijnlijk ooit gelezen bij de getuigenis van Wolf van het franstalige forum.

Hier de tekst (geplaatst op dit forum geplaatst op Django68) » Forum

Re: Alain Vincx

Ik vind dit nog steeds een geloofwaardige piste en zeker voor wat de feiten van Nijvel betreft. Ook intrigerend dat Deprètre en Wolf onafhankelijk van elkaar dezelfde verdachten noemen.

90

Re: Alain Vincx

» YouTube