Re: Eigenbrakel: 17 September

Het is alleszins "slangtaal" ontstaan en dus origineel in Frankrijk.

102

Re: Eigenbrakel: 17 September

Inderdaad Luk Paard, maar als je denkt ik moet nu uitsluitend de franse piste uitzoeken zit je schromelijk verkeerd want het is en was in België in franstalige milieu's gewoon ingeburgerd. Het sluit dus niets uit.

103

Re: Eigenbrakel: 17 September

Dit leek me altijd zo’n ongeloofwaardig toeval:

Zijn vriendin uit Ath noemt Patricia L. In de nacht van de feiten volgde Paul L., de pooier, de Golf van de politie van Eigenbrakel, tijdens de achtervolging die eindigde voor zijn bar, met het spervuur. Hij reed met een witte wagen, waar een oranje band overheen geschilderd stond en waarop een rijkswachtantenne gemonteerd was, net als bij een politiewagen. Toen de echte politiewagen door het spervuur reed, braakten de wapens van de moordenaars van Nijvel kogels.

Als Paul L. onmiddellijk daarna hetzelfde manoever uitvoerde, werd er niet op hem gevuurd. Eigenaardig. Hoe konden de bendeleden weten dat het niet ging om een politiewagen? En nog, waarom heeft Paul L. zijn wagen als een politiewagen geschilderd? Dat zijn vragen die de gerechtelijk expert zich stelt, zonder dat er eigenlijk een bevredigend antwoord op komt.

Bron » Feiten

Wat deed die wagen daar en waarom werd die niet beschoten? 1 ding is zeker, de bende is nooit spaarzaam met kogels geweest, ze schoten op alles en iedereen die hun pad kruisten. Het is dus echt niet te geloven dat ze deze wagen zomaar laten voorbij rijden, tenzij ze wisten wie erin zat.

Maar als je ervan uitgaat dat het scenario van de valse rijkswachters die het paar Fourez-Dewit tegenhielden op de snelweg klopt, dan verklaart dat maar al te goed wat die daar deed en waarom die niet werd beschoten, dat was gewoon dezelfde valse rijkswachtwagen die eerder op de snelweg het echtpaar tegenhield, waaruit dan een valse rijkswachter is gestapt en ingestapt in de Mercedes van Fourez-Dewit om hen naar hun uitijndelijke noodlot te begeleiden.

Op zowel de valse rijkswachtwagen als de Saab waren radio-antennes geïnstalleerd, dit staat vast, die waren dus met mekaar in verbinding en zo kon de valse rijkswachtwagen de daders in de Saab, die aan de Colruyt stonden te wachten, laten weten wanneer ze met het koppel Fourez-Dewit in aantocht waren en de schijndiefstal kon beginnen.

De valse rijkswachtwagen bleef natuurlijk niet al te ver uit de buurt en toen het daar aan de Colruyt helemaal mis was gegaan en de daders op de vlucht waren geslaan, waren de inzittenden van de valse rijkswachtwagen ook onmiddelijk op de hoogte gebracht via de radio. De valse rijkswachtwagen snelde hun companen te hulp en ze kwamen elkaar uiteindelijk tegen aan die blokkade die de daders hadden opgezet. Waarom de daders dan niet vuurden op die valse rijkswachtwagen terwijl ze seconden ervoor die echte politiewagen wel compleet aan diggelen schoten is dan wel duidelijk.

Als ik er namen zou moeten op plakken dan is dit mijn gok/hypothese:

De gebroeders S wachtten in de Saab aan de Colruyt om de valse inbraak en de executie van het echtpaar uit te voeren. (Het moest op een domme inbraak lijken die was misgelopen, uitgevoerd door enkele geweldadige straatcriminelen, geen slecht idee dus om hiervoor deze broers in te huren). CA en MB zaten bij PL in de valse rijkswachtwagen en stopten het koppel op de snelweg.

Het was CA die in de Mercedes is gestapt, hij is in Nijvel ook herkend, het plan was dan dat die later weer op een afgesproken plaats terug in de valse rijkswachtwagen zou stappen, vandaar dat die in de buurt is gebleven, en zo zouden onze valse rijkswachters en de gebroeders weer hun eigen weg gegaan zijn (maar gezien de echte rijkswacht an de Colruyt is komen opdagen is het natuurlijk niet helemaal zo verlopen).

104

Re: Eigenbrakel: 17 September

Dat zou heel goed kunnen Rizz , slim bedacht

Re: Eigenbrakel: 17 September

Je zou jouw hypothese kunnen voorleggen aan Patrick Verdin (» facebook.com), die Thierry Sliman goed en lang kende en hem (ook in zijn boek) als een de daders van de Bende van Nijvel aanwijst.

Re: Eigenbrakel: 17 September

Laat me eveneens mijn post opnieuw plaatsen:

Paul Lambert, de eigenaar van de witte wagen waar een oranje band overgeschilderd was. De persoon die hetzelfde manoevre uitvoerde als de echte politiewagen, maar waarop geen enkele kogel werd gevuurd. De piste waarbij het koppel Dewit van de snelweg naar het DATS tankstation werd geëscorteerd past hier perfect bij. De wagen van Paul Lambert had een Rijkswachtantenne (bij welke feiten heb ik dit nog gelezen ...). Hierdoor lijkt hij niet enkel op een politiewagen, maar gaf hij ook de mogelijkheid om door te geven wanneer de ordediensten opgeroepen werden.

Paul Lambert werd pas een jaar na de feiten ondervraagd.

Moord met nekschot dat Patrick Haemers steeds is blijven ontkennen.

Wat is er met deze antenne gebeurd?

107

Re: Eigenbrakel: 17 September

Niet alleen een herhaling van de overval in Zaventem Paul Lambert was niet alleen de pooier van de dames in de Diable hij was eveneens voor en na zijn uren technisch ingenieur bij Sabena. Voldoende als link tss de 2 feiten?

108

Re: Eigenbrakel: 17 September

Leestip: De pooier - een naam out of the blue - blijkt een ander geval. Het gaat om een technisch ingenieur, werkzaam bij Sabena. Ponsaers over de schietpartij bij Le Diable Amoureux.

Re: Eigenbrakel: 17 September

Valicia Benelux, het Brussels dekmantelbedrijf waar François Raes in de jaren 70 op stootte in zijn onderzoek naar de French Connection, had als een van de officiële vennoten een technicus van Sabena. Het gaat wel niet om Paul L., maar om iemand met de initialen M.D., als we het Franstalig forum mogen geloven. Verder werkte er ook een Franse pooier, die gebruikte maakte van een auto en een gemeubelde flat van het bedrijf.

Verder nog dit: zowel Bouhouche als Beijer had verschillende familieleden die op de luchthaven van Zaventem werkte, meen ik ooit eens gelezen te hebben in een van de boeken van Geens.

Re: Eigenbrakel: 17 September

Zijn er uitgangsgaten?

» www.rtbf.be