Re: Christian Elnikoff

Weet iemand hoe oud Elnikoff was tijdens de overval op Dekaise?

Re: Christian Elnikoff

Dat is heel vaak het probleem. Wij zouden van iedere verdachte in het Bendedossier een exacte leeftijd moeten hebben en een foto hoe die verdachte eruit zag in de bewuste periode.

Christian Elnikoff, un Français né à Lille le 27 avril 1932.

Dit bovenste heb ik zopas gevonden op het Franstalige forum. In 1982 (overval Dekaise) zou hij dus al 50 jaar geweest zijn (toch al tamelijk oud nietwaar) ... En in 1985 (overval Braine-l'Alleud, Overijse en Aalst) zou hij 53 jaar geweest zijn. En heden ten dage - indien hij nog leeft - zou hij dan 87 jaar oud zijn.

Re: Christian Elnikoff

Insp. Witse wrote:

In een interview heeft Libert inderdaad vermeld dat er van uit de WNP een opdracht kwam om warenhuizen te verkennen. Of dit de opmaak was om valse sporen te leggen kan ik niet zeggen. Dat hij gezien werd in het Osbroekpark is nieuw voor mij.

Mea culpa, het was Eric Lammers » YouTube

Re: Christian Elnikoff

club_le-happy-few wrote:

Misschien uit hun kot gelokt door Mossad om einde te maken aan extreem-rechtse nazi / anti-Joodse clubjes? Na Aalst hadden ze door wie de opdrachtgever was? In combinatie met racket, Gladio, drugs for weapons en aanverwante witwaspraktijken?

Waarom meteen een heel complot plan op poten zetten? Moeten we niet eens beginnen werken louter met wat we hebben; in dit geval onnoemelijk veel aanwijzingen tegen deze persoon Elnikoff? Best indrukwekkend eigenlijk, de kans dat hij de verbindingspersoon is tussen eerste golf en tweede golf is eigenlijk gewoon -tig keer groter dan dat hij niet de zogenaamde 'oude's is.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat hij werkte in dienst van één of andere organisatie, maar uit alles wat we hebben blijkt dat Elnikoff zelf een leidersfiguur was, én goede vriendjes met (jawel) Bouhouche. Bouhouche als meester naast het terrein en Elnikoff als leider op het terrein?

Met alles wat in de richting van deze man wijst is het me trouwens een compleet raadsel waarom hij reeds in '86 niet bovenaan de verdachtenlijst stond, ook zonder getuigenis van zijn ex was hij voornaamste kandidaat man met bijl.

135

Re: Christian Elnikoff

Insp. Witse wrote:

Weet iemand hoe oud Elnikoff was tijdens de overval op Dekaise?

Het antwoord op je vraag staat in de eerste post van dit topic en in dit topic vind je een uitgebreid overzicht van leeftijden van Bende-verdachten » Forum

Scaramouche wrote:

En heden ten dage - indien hij nog leeft - zou hij dan 87 jaar oud zijn.

Elnikoff is al lange tijd dood.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

136

Re: Christian Elnikoff

Als ik naar deze robotfoto kijk doet dit me binnen de 2 seconden aan Christian Elnikoff denken. Deelt iemand deze mening? Is Christian Elnikoff ooit in Blankenberge geweest? Wie was zijn toenmalige vrouw, weet iemand haar naam, zou toch in Blankenberge gewoond hebben.

» www.nieuwsblad.be

137

Re: Christian Elnikoff

Christian Elnikoff is geboren in 1932. Do the Math ...

138

Re: Christian Elnikoff

Het zou toch niet de eerste keer zijn dat de Federale Gerechtelijke Politie een verkeerdelijk signalement verstuurd? Denk dat die mannen heden daags nog steeds heel wat verdoezelen, de elite en hun slachtafval(bedrijfjes) toch ...

139

Re: Christian Elnikoff

dms13 wrote:

Als ik naar deze robotfoto kijk doet dit me binnen de 2 seconden aan Christian Elnikoff denken. Deelt iemand deze mening?

Nee, Elnikoff is in Parijs gestorven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

140

Re: Christian Elnikoff

Voor mij is Christian Elnikoff altijd hoofdverdachte nr. 1 geweest om 'Der Alte' te zijn en wel om volgende redenen:

Psychologisch profiel match

  • Der Alte beging een absoluut afgrijselijke moord op de meter van een overlevende aan de schuifdeuren van de Delhaize, enfin ik  dacht toch dat de 'oude' dit deed, was het ook niet Bompa-killer die die vrouw martelde door haar diverse malen op te trekken aan haar haar en weer liet vallen telkens? David zag dit, redelijk zeker dat het de oude was. Elnikoff was een sadist die een moorddadige CV had. Beweerde bij een 100 tal moorden betrokken geweest te zijn in Algerije als huurling (vast deels grootspraak, maar die vent was écht zwaar ziek in z'n kop hoor).

  • Iedereen zei altijd dat de Bende, zeker toch in (85, met een militaire precisie te werk ging en dat ze duidelijk militair getraind waren én de technieken van speciale commando's zoals die elite rijkswachters van de Dyane Groep (en daarvoor Groep G) onder de knie hadden. Gewone gagsterbendes als de De Staerkes, die normaal steeds overvallen op postkantoren deden zonder ooit te schieten en enkel bij supermarkten inbraken 's nachts als er niemand was om sigaretten te pikken (zoals in Lokeren wat hun ondergang werd) hadden die discipline , laat staan die militaire training absoluut niet. Wat niet weg neemt dat ik wel denk dat er een De Staerke (Philippe dan eerder) als 4de man aanwezig kon zijn (De Staerke was door iemand in die Mercedes herkent dacht ik). Maar ik betwijfel dat één van die 3 hoofddaders uit die Golf Gti een De Staerke was. Ze hadden die militaire training niet en ik zie de De Staerkes ook niet minutenlang op de politie wachten om hen dan te gaan liggen beschieten en uitdagen, daar waren ze toch iets te laf voor denk ik zo. Maar een dolgedraaide psychopaat als Elnikoff zie ik dat dus wél doen. Elnikoff was militair getraind in Algerije én was daar gewoon om te doden én hij had ruime opleiding gehad bij de WNP in schiettechnieken en dergelijken.

  • Elnikoff was eigenaar van een Ford Taunus. Iets wat hij volledig geheim had gehouden voor zijn vrouw die pas bij de scheiding ontdekte dat hij die Taunis had. Die Taunus had ook nog eens dezelfde kleur als degene die minstens 2 maal gespot is.

  • Elnikoff was (een week of zo?) voor Aalst gespot in Aalst aan de uitgang van de Delhaize richting dat park, dat bospad waar een auto naar verluid nipt door kon. Hij zat toen in die Taunus. Diezelfde Taunus was opnieuw gespot tijdens de aanslag aan de uitgang van dar park (een extra vluchtweg).

  • Conclusie: Elnikoff had hoogstwaarschijnlijk iets te maken met Aalst. Ofwel in een extra vluchtwagen, of in een uitkijkwagen of als verkenner of meerdere opties of... hij was 'Der Alte' maar hij had er volgens mij minstens iets mee te maken. Het zou me niet verbazen dat Elnikoff eerst een verkenningsopdracht deed en nadien de Alte speelde. Ik heb trouwens altijd vermoed dat er bij de daders wel minstens één WNP-er (bv. Elnikoff als de oude in Aalst) en één rijkswachter (bv. Bonkoffsky als de reus in Overijse) bij zat. (Net zoals Philippe De Staerke er iets mee te maken had, al was het maar als verkenner of als man die de wapens ging begraven. Als organisator of planner van Aalst acht ik Philippe De Staerke sowieso te dom.)

  • Elnikoff leek trouwens ook sprekend op robotfoto 20.