Re: Verhaal van Kuros

Er bestaat een handgeschreven manifest van de hand van deze Dirk P. Dat de Bende van Nijvel opgezet was door bedrogen wederhelften is min of meer een dwaling. Ik dacht trouwens dat het brood en melk was, geen slagroom. Uit respect voor sommige slachtoffers is het beter dat dit manifest niet gepubliceerd wordt ongeacht of het al dan niet waar is. Het zou wel moeten volledig kenbaar gemaakt worden aan de slachtoffers. Dit lijkt me zinvoller! Zij kunnen het alvast beter weerleggen of beter onderzoeken en dit in alle sereniteit. Hilde Geens zou hier beter geen standpunt over innemen. Bij mijn weten is de Cel niet gekomen.

552

Re: Verhaal van Kuros

Bij mijn weten - al lezend en dus zeker met het nodige voorbehoud - heeft Kuros dat hier nooit zo geponeerd. Shame on HG, ik hou het bij de getuigen, inclusief K.

553

Re: Verhaal van Kuros

Bedrogen wederhelften, een niet bestaande Bende van Nijvel, een verhuurdienst voor verbrandde wapens, pedo's in het koningshuis. Als journalisten en randgetuigen niet verder komen dan dit dan is het triestig gesteld met ons onderzoek. Bovenstaande kan allemaal he, maar waar zijn wij dan mee bezig.

Re: Verhaal van Kuros

kuros wrote:

Waarom ik denk dat de eerste reus niet dezelfde was in Aalst? Omdat ik enkele weken voor de overval (het moet een dinsdagavond geweest zijn) bezoek heb gekregen van bepaalde reus en die dan zou vragen om rijkswacht te bellen. Hij kon het niet gewoon worden in de maatschappij. Hij was 2 of 3 dagen ontslagen uit Nieuwe Wandeling in Gent. Maar is volgens mij niet "toevallig" binnen geweest. Hij had een gesprek met een bepaald iemand. Die dan zei: "ik beloof u ik ga u schrijven en zal u komen bezoeken."

Nadien op 9 november krijg ik opnieuw bezoek enkele uren voor de raid van 6 personen, waarvan ene langen. Of mocht diezelfde persoon dan niet meekomen? Wetende dat hij zou herkend worden (kan ook!) en was hij er toch bij? Wat betreft dat die boeven geen normaal leven konden leiden geloof ik best: ze hadden moeder natuur enorm tegen. Ze hadden allen het bandietengezicht. Enkel goed voor in een film te spelen en de "slechterikken" uit te hangen. Geen normale job en ook geen normale relatie! ze schrokken af! Sorry, het was zo.

Herlees de bovenstaande post van Kuros: welke reus was er 2 of 3 dagen ontslagen uit De Nieuwe Wandeling in Gent? Heeft er iemand een idee?

Re: Verhaal van Kuros

Houden de gevangenissen geen archieven bij?
Anders moet dit toch eenvoudig na te trekken zijn?

Re: Verhaal van Kuros

Iedere ex-gevangene heeft waarschijnlijk toch een dossier?

Re: Verhaal van Kuros

'Wat betreft dat die boeven geen normaal leven konden leiden geloof ik best: ze hadden moeder natuur enorm tegen. Ze hadden allen het bandietengezicht. Enkel goed voor in een film te spelen en de "slechterikken" uit te hangen. Geen normale job en ook geen normale relatie! ze schrokken af'


Dit is één van die quotes uit het verhaal van kuros die wat mij betreft de geloofwaardigheid kelderden. Het kunnen toch niet alle zes abnormale lelijkerds zijn geweest met karikaturale lodderogen en haakneuzen? En zelfs dergelijke mensen komen soms wel aan werk of relatie. Zes compagnons met dergelijk profiel zouden ook wel heel erg opvallen; weinig van de Bende verdachten voldoen hieraan, PH bijvoorbeeld was een mooie jongen.

558

Re: Verhaal van Kuros

club_le-happy-few wrote:

Houden de gevangenissen geen archieven bij?
Anders moet dit toch eenvoudig na te trekken zijn?

Sinds de gdpr / nieuwe privacy wetgeving (en wellicht al daarvoor, dat weet ik niet voor België) is dit soort data zeer moeilijk/niet te benaderen voor derden. Wel voor justitie neem ik aan, maar niet voor onderzoekers als wij, in dit geval helaas...

Re: Verhaal van Kuros

Kuros wrote:

Iedereen heeft nu wel al een beetje door dat ik mijn ex mogelijk in verband breng met de Bende van Nijvel.

Het hierboven staande werd door forumlid "kuros" gepost op 25 maart 2008 om 02:03. Weet iemand over wie "kuros" het hier had?

560

Re: Verhaal van Kuros

Vera S.?