Re: Patrick Haemers

Beste Coconut, ik denk dat je dat verkeerd leest.

442

Re: Patrick Haemers

Interessante lectuur over een minutieuze operatie, dank U coconut!

Re: Patrick Haemers

Boemerang wrote:

Beste Coconut, ik denk dat je dat verkeerd leest.

Denk dat ook. Met 'ex-collega's' worden wellicht ex-collega's-gangsters bedoeld.

Re: Patrick Haemers

Van harte dank voor de link coconut. Dat is klaar en duidelijk wat in dat document staat:

"Uit schrik dat hij zou gaan klikken zagen bepaalde ex-collega’s hem liever dood dan levend in de handen van de Belgische Justitie".

Hopelijk lezen de speurders mee!

445

Re: Patrick Haemers

Jullie koppelen een reeks dingen verkeerd aan elkaar. Ze waren bang dat hij ging klikken wie de opdrachtgevers waren voor de ontvoering van Vanden Boeynants. Hij dacht zelfs dat hij nooit ging uitgeleverd worden, op het proces ging hij die naam noemen. Zie wat zijn advocaat daarover zegt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Haemers

Boemerang wrote:

Beste Coconut, ik denk dat je dat verkeerd leest.

Hier nog een lezer die zo denkt hoor! De ex-collega's zijn types uit de milieus waarin hij bedrijvig was!

447

Re: Patrick Haemers

Het is inderdaad voor interpretatie vatbaar maar dat wordt het veel minder als je weet hoe stiekem Van Brussel en ... moeten werken hebben. Patrick Van Brussel: "Het werd ons duidelijk dat heel wat mensen binnen de magistratuur helemaal niet wilden dat Haemers werd gevonden." Het waren dus duidelijk niet alleen collega's gangsters die iets te vrezen hadden.

448

Re: Patrick Haemers

Het rapport De Jonghe-Van Brussel is nochtans vrij gedetailleerd. Ze hebben m.a.w. tijd genoeg gekregen om e.e.a. in kaart te brengen. Dat Patrick Haemers steun kreeg van "bovenaf", is ondertussen wel duidelijk, Philippe De Staerke kreeg die steun ook. Sorry voor de non-believers, maar deze twee heerschappen en hun gevolg zijn wel steeds buiten schot gebleven. Ten onrechte m.i. wat hun aandeel in het Bende van Nijvel-verhaal betreft.

449

Re: Patrick Haemers

En toch zou Haemers bij leven voor lange tijd achter de tralies gaan, en de Staerke heeft ook heel erg lang vast gezeten en leeft nu een armoedig bestaan. De mensen die echt bescherming genoten, die zijn tot op heden buiten schot gebleven en zaten/zitten, niet in het gevang.

450

Re: Patrick Haemers

Alleen Haemers is dood, de rest van de gang leeft nog. Denk je dat ze ooit zullen spreken? Nee, Tyack zegt zelfs alles opnieuw zo te doen. Zij hebben geen geweten en leven nog elke dag van de misdaad en bloedgeld. Bewijzen? Nee, daar wordt goed voor gezorgd. En idd, de loser Haemers ging spreken. Ik vraag me af waarom zijn zoon geen gerechtigheid voor zijn vader wil? Of zou zijn zoon dan ook verongelukt of gezelfmoord worden? Dan nog te bedenken welke contacten ze hebben en invloed op justitie en politiek? Voor wat hoort wat. Ik denk het niet. De misdaad heeft toen der tijd een grote voet in de Belgische aarde gepoot en die zit nu diep ingeworteld.