121

Re: Rijkswacht

En hou rekening met het feit dat zelfs na de politiehervorming belangrijke posten nog steeds bemand worden door ex-rijkswacht officieren. Wat niet wil zeggen dat ik twijfel aan ieders integriteit.

122

Re: Rijkswacht

Geen idee wat ik hier moet van denken.

"Gematigde ex-rijkswachter distantieert zich van Bende van Nijvel
Flor K., een gematigde ex-rijkswachter, laat weten ‘geschokt te zijn door de misdaden van voormalige collega’s’. ‘Ik distantieer mij van de Bende van Nijvel. Er valt heus wel in vrede te leven met ex-rijkswachters.’
DONDERDAG, 26 OKTOBER 2017  8 REACTIES
Flor K.:
‘Veel ex-rijkswachters kunnen zich niet identificeren met de plegers van die horrordaden’

Ruim dertig jaar dacht hij niets te maken te hebben met de Bende van Nijvel. ‘Maar nu is het tijd om mij ervan te distantiëren’, zegt ex-rijkswachter Flor K.. ‘Burgers hoeven niets te vrezen van oud-rijkswachters. Het is niet omdat sommige voormalige collega’s tientallen onschuldige mensen overhoop schoten dat wij niet in vrede kunnen samenleven met anderen.’

Lange tijd voelde Flor K. geen nood om zich te distantiëren van de Bende van Nijvel. ‘Ik geloofde ruim dertig jaar dat ik niets te maken had met de vreselijke aanslagen op supermarkten’, zegt hij. ‘Maar de recente onthullingen over Chris Bonkoffsky dwingen mij om op de meest krachtige wijze de daden te veroordelen van sommige oud-collega’s.’

‘De moordaanslagen van de Bende zijn gepleegd door sociopaten en staan haaks op de waarden van de voormalige rijkswacht’, stelt Flor K. nog. ‘De wrede gebeurtenissen van de jaren tachtig moet je beschouwen als het werk van gevaarlijke extremisten die opereerden als een sekte. Veel ex-rijkswachters kunnen zich op geen enkele manier identificeren met de plegers van die horrordaden. Ik kan mij niet herkennen in dat soort terrorisme.’

Dit artikel werd gepubliceerd op 26 oktober 2017 door Jonas Z. Aepenbroot voor de afdeling Spijtoptanten en geklasseerd onder Justitie, Samenleving. De Rechtzetting © 2017.

123

Re: Rijkswacht

De Rechtzetting is een satirische website ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Rijkswacht

Flor Koninckx haha smile

125

Re: Rijkswacht

Dat dit satire is wist ik ook, maar niet alle satire is uitsluitend humoristisch bedoeld. Welke gevolgen had dit artikel gehad indien daar pakweg de naam Demol of Ruth gestaan had ?club_le-happy -few demonstreert mijn standpunt, hij schrijft haha achter de naam Flor Koninckx. De rijkswachttop liet blijkbaar passeren wat Coninckx betreft, hetgeen er op wijst dat er twee soorten rijkswachters bestaan, rijkswachters waar je mag mee lachen en anderen.
Bonkoffski had het zelfs niet nodig dat er satire over gemaakt werd, die had er zelf voor gezorgd dat er van hem foto's verschenen waren in carnavalsoutfit die een treffende gelijkenis vertoonden met de reus op de robotfoto's.

Ik blijf dit bizar vinden.

126

Re: Rijkswacht

coconut wrote:

De rijkswachttop liet blijkbaar passeren wat Coninckx betreft, hetgeen er op wijst dat er twee soorten rijkswachters bestaan, rijkswachters waar je mag mee lachen en anderen.

Het is een artikel uit 2017, op dat moment bestond er al lang geen "rijkswachttop" meer. Ik snap dus niet wat er bizar aan is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

127

Re: Rijkswacht

"Jonas Z. Aepenbroot "

Aepenbroot/BROODJE AAP ...

128

Re: Rijkswacht

Ben wrote:

Het is een artikel uit 2017, op dat moment bestond er al lang geen "rijkswachttop" meer. Ik snap dus niet wat er bizar aan is.

Het is dan wel bizar dat er nu in 2020 aan de Politietop nog steeds ex Rijkswachtofficieren fungeren. Zij vormen zelfs de meerderheid. Met enig verschil in een ander uniform dat naar mijn oordeel geen enkel gezag uitstraalt. Ik wil echter niet weten welk bestuurslid van een fanfare voor zulk fanfare uniform heeft gekozen. Zoals een Politie inspecteur zich nog uitliet over zijn uitgaansuniform. Een hemd van Hofkens Lens, een broek van de Wibra en schoenen van den Batta.

De meeste Zonechefs in ons huidig Politielandschap zijn allen nog afkomstig uit de ex Rijkswacht.

129

Re: Rijkswacht

Dit zal dan ook wel een "broodje aap" zijn. Ik zeg u, de realiteit van dit verslag overtreft de fictie in het broodje aap verhaal.

https://www3.dekamer.be/digidocanha/K01 … 132386.PDF

(Het is Duterme tegen iedereen die pedofielnetwerken onderzoekt)

Een paar passages uit het verslag; laat u er niet van weerhouden het helemaal te lezen.

"Wanneer bepaalde informatie die naar de pers gaat bepaalde magistraten niet bevalt, wordt er een bijzondere brigade opgericht, de zogenaamde PAMPERBRIGADE bij het parket generaal van Luik.

Als we een artikel uit Le Matin mogen geloven, wordt er tezelfdertijd door dezelfde magistraten in datzelfde arrondissement als het ware een informatiestroom georganiseerd.

Wij hopen tenminste dat het een bescherming van officieren is geweest want anders is het een bescherming van pedofielen geweest."

Waar de vraagsteller niet stil bij stond is dat het hier ging om een combinatie volgens mij, namelijk om bescherming van pedofiele officieren (en magistraten) waarschijnlijk.

Wat hadden bendefeiten met pedofilie te maken? Alles en niets waarschijnlijk. Het was mij opgevallen dat er in Overijse sprake was van een dossier over zedenfeiten (van een officier) dat kost wat kost niet naar boven mocht komen. Wat Aalst betreft las ik onlangs op een Facebook-pagina: "Ik ben de dochter van een rijkswachter uit Aalst die pedofiel was, mij is nooit ets gevraagd".

In ieder geval is het zo dat inlichtingen over pedofilie en netwerken in dat verband minsten gebruikt zijn om druk uit te oefenen of te manipuleren. In die zin zijn roze balletten ook niet los te koppelen van het bende verhaal. Net als de Duterme uit het verslag van de X'en terug te vinden is in het bende verhaal. En op welke positie dan nog!

'De PS en de heer Eerdekens hebben toen reeds laten zien dat iedereen die kritische opmerkingen durfde te maken hen voor het hoofd zou stoten"

(En waar zat diezelfde Duterme jaren later?)

"In februari 2010 werd speurder Lionel Ruth, die al 25 jaar bij het onderzoek betrokken was en de laatste jaren een leidende functie had, van het onderzoek gehaald en geschorst. Ruth zou jarenlang een wapen hebben bewaard dat toebehoorde aan de voormalige vriendin van de meermaals als verdachte genoemde Jean Bultot. Dit wapen zou echter niet door de Bende van Nijvel zijn gebruikt. Directeur Lionel Ruth wordt opgevolgd door gewezen rijkswachtofficier Jean-Luc Duterme die een vertrouwenspersoon aan het hoofd van de CWB plaatst. De CWB-top gaf het vernieuwde onderzoeksteam daarna de opdracht een deel van het drie miljoen pagina's tellende Bende-dossier te verbranden. Wanneer de dissidente speurder Eddy Vos op 19 april 2012 via een pv bezwaar maakt tegen deze 'opruiming' van de naar eigen zeggen bijzonder waardevolle documenten wordt hij disciplinair geschorst wegens insubordinatie en kan hij na 16 jaar Bende-onderzoek beschikken"

Bron: Wikepedia

130

Re: Rijkswacht

Aan Allen die Nu zijn en wezen zullen op dit forum: mijn Beste Wensen!

Waarom zo plechtig? Omdat ik vind dat dit wel past in het begin van een Nieuw Speurjaar en ook omdat dit mijn EERSTE POST is na jaren van gefascineerd -helaas nog niet gevaccineerd- meelezen.

Waarom gebruik ik de naam Maigret? Geïnspireerd door de naam 'Coconut' dacht ik eerst aan 'Kid Creole' maar dan kan er een verkeerde link gelegd worden tussen mij en Coconut. Toen wilde ik een speurdersnaam kiezen zoals Columbo, Sherlock, Miss Marple
enz. maar die waren al in gebruik. Commissaris Maigret was gelukkig nog beschikbaar.

Hoe ben ik op het spoor van deze webside gekomen? In de jaren '80 hoorde ik op het nieuws soms over de overvallen van 'De Bende van Nijvel' maar dat was toen voor mij een ver-van -mijn-bed show. Een jaar of vijf geleden kocht ik bij een restaurant langs de autostrade Brussel-Charleroi toevallig het eerste boek van David vd Steen en Annemie Bulté. Dit vond ik zo aangrijpend dat het hele dossier ineens dicht-bij-mijn-bed stond. Sindsdien leef ik mee met David en de families van de andere slachtoffers in de hoop dat er toch ooit nog eens iets opgehelderd word. (Achteraf besefte ik dat ik door de ironie van het lot dit boek over de Bende van Nijvel had gekocht op grondgebied Nijvel. Het benzinecomplex heette ook 'Aires de Nivelle'.) Na het lezen van het tweede boek van David en Annemie heb ik ook de film 'Niet schieten, dit is mijn Papa!' gezien en voor de eerste keer in mijn leven had ik in de cinema een zakdoek nodig.

Over de Rijkswacht. Een tijd geleden kwam ik tijden een uitstap in gesprek (niet aan de bar) met een mij onbekende man. Ik vertelde hem over de bedenkingen van David's grootvader over de Rijkswacht i.v.m. de gebeurtenissen tijdens de overval in Aalst en daarna. Ook over de aanslag op kolonel Vernaillen. En de ervaring van Marc? Die na het zien van de robotfoto's zijn vriend Christiaan Bonkoffsky herkende en dit anoniem aan de Rijkswacht meldde en daarna elke nacht een auto met twee mannen in zijn straat zag staan waarna hij niet meer durfde spreken. Toen werd ik een beetje ongerust en ik vroeg de man of hij toch zeker niet bij de RW was geweest. Hij antwoordde: 'Toevallig wel maar dat is geen probleem. Wat je vertelt klopt. Er zijn ooit rare dingen gebeurd bij de RW en het was soms moeilijk om er tussenuit te blijven maar het is mij toch gelukt.'

Als deze man echt bij de Rijkswacht is geweest en hij vertelde de waarheid dan is dit een bevestiging van wat sommige leden al lang denken.