351

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Waar je komt met mijn raadsel en waarom je me niet kan volgen. Die bril op de foto is een zonnebril. Dat er op die foto een andere naam geplaatst is is geen toeval. Dat ik weet dat hij geen bril draagt ook niet.

Bedankt voor de toelichting, the end. Had die zonnebril echt niet opgemerkt. smile Toen je een post geleden Daniel Van Cutsem vermeldde, ben ik nog even naar zijn "gekuiste" foto gaan kijken (met dank aan Merovinger). Heel even dacht ik ...

352

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Bedankt voor de toelichting, the end. Had die zonnebril echt niet opgemerkt. smile

Zijn haar is ook korter dan op de foto overkomt. Hij heeft zeker een camouflage uniform en moet tot een clubje gevaarlijke behoort hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

353

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Oh dus hij had een zonnebril, nou dat nog niemand opgemerkt. En zijn haar was in werkelijkheid korter? Was je er bij dan? En uit een clubje gevaarlijk? Zou je niet zeggen met riotgun in zijn handen. Dus... uit het biotoop "gevaarlijk clubje" ... poeh wie had dat kunnen bedenken wanneer het gerecht hem verdenkt van lidmaatschap van de bende.

354

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Toen je een post geleden Daniel Van Cutsem vermeldde, ben ik nog even naar zijn "gekuiste" foto gaan kijken (met dank aan Merovinger). Heel even dacht ik ...

Zette mij aan het denken. Heb zo-even het volgende bericht naar de Federale Politie laten uitgaan:

"Aangezien het gezicht van deze man - met name de rechterzijde daarvan - op de foto erg donker is en (digitale) blokvorming vertoont bij vergroting daarvan, verzoek ik u vriendelijk deze (softwarematig) (verder) te belichten en te optimaliseren, waarbij ik u tevens verzoek de gefotografeerde man (softwarematig) te ontdoen van zijn nacht- of zonnebril. Vertoning van een geoptimaliseerde foto van deze man, zowel met als zonder bril, zou kunnen leiden tot nieuwe (bruikbare) tips."

355

Re: Opsporingsbericht juni 2020

edd wrote:

Dus... uit het biotoop "gevaarlijk clubje" ... poeh wie had dat kunnen bedenken wanneer het gerecht hem verdenkt van lidmaatschap van de bende.

Over wat ik het heb dit kan je niet bedenken onmogelijk!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

356

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Darty wrote:

Zette mij aan het denken. Heb zo-even het volgende bericht naar de Federale Politie laten uitgaan:

"Aangezien het gezicht van deze man - met name de rechterzijde daarvan - op de foto erg donker is en (digitale) blokvorming vertoont bij vergroting daarvan, verzoek ik u vriendelijk deze (softwarematig) (verder) te belichten en te optimaliseren, waarbij ik u tevens verzoek de gefotografeerde man (softwarematig) te ontdoen van zijn nacht- of zonnebril. Vertoning van een geoptimaliseerde foto van deze man, zowel met als zonder bril, zou kunnen leiden tot nieuwe (bruikbare) tips."

Er zijn enkele forumleden die volgens mij ook in staat zijn om de foto te "optimaliseren".

357

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ook de Federale Politie zal daar reikhalzend naar uitkijken. Ben heel benieuwd.

358

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Darty wrote:

Zette mij aan het denken. Heb zo-even het volgende bericht naar de Federale Politie laten uitgaan:

"Aangezien het gezicht van deze man - met name de rechterzijde daarvan - op de foto erg donker is en (digitale) blokvorming vertoont bij vergroting daarvan, verzoek ik u vriendelijk deze (softwarematig) (verder) te belichten en te optimaliseren, waarbij ik u tevens verzoek de gefotografeerde man (softwarematig) te ontdoen van zijn nacht- of zonnebril. Vertoning van een geoptimaliseerde foto van deze man, zowel met als zonder bril, zou kunnen leiden tot nieuwe (bruikbare) tips."

Gepost uit een ander topic maar hier dat het citaat herpost omdat het eigenlijk over die foto van de man met de Franchi Spas-12 gaat:

coconut wrote:

Bedankt voor je uitleg, heel leerrijk. Ik vraag mij af of je het gerecht niet overschat qua middelen. Bij deze weten ze dus wat ze moeten doen indien ze het niet zouden gedaan hebben. ... Het zal ons helpen in de toekomst naar wie wat waar mocht er nog info binnen komen".

Ik moest echt waar gelijk lachen toen je deze opmerking maakte coconut. Ik kon echt niet denken toen dat je bovenstaande ernstig meende... Ik ga niks (proberen te) pretenderen, dus ook niet pretenderen een krak te zijn met fotosoep, analyse van beelden, tracering van beelden etc... Maar wat is dit? Voor alle duidelijkheid, deze foto staat zo online op de website van de Federale Politie:

https://www.politie.be/5998/sites/5998/files/photos/821002%20CBW_0.jpg

smile

https://i.ibb.co/1M3f26C/Renault-R4-gevonden-in-een-steengroeve-in-Lessines-oh-nee-wacht-dit-is-die-man-met-de-gitaar-eh-nee.jpg

https://i.ibb.co/5hPsjjQ/Witte-Golf-gevonden-ook-weer-in-een-steengroeve-in-Lessines-oh-nee-wacht-dit-is-ook-weer-die-man-met.jpg

Als het Gerecht dan toch -zoals het zelf zegt- mensen noch middelen spaart om dit dossier/kluwen tot een goed einde te willen brengen,
dan kunnen ze al eens beginnen met een goede freelancer te betalen om hun beelden te beheren, te digitaliseren en te optimaliseren.

En hij/zij die deze prachtige retouchering aangebracht heeft, had het ook al zo druk met de groepsfoto:

https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2012/09/12/marchinelections.jpg

(Wat ruist er door het struikgewas?)

Darty, ik wens je veel succes met je aanvraag.

2 oktober 1982: Het is geen quizvraag of een test. Wat heeft bovenstaande datum met deze foto te maken of wat kan hij ermee te maken hebben?

P-51 wrote:

Er zijn enkele forumleden die volgens mij ook in staat zijn om de foto te "optimaliseren".

P-51, deze foto is van zodanig slechte kwaliteit (door een slechte digitale omzetting en door hem teveel te comprimeren) dat het echt wel lijkt dat het Gerecht dit wil vermijden. Misschien om een heksenjacht op gelijkende personen te vermijden en vooral tot de personen te komen die betrokken waren bij dit momentum van poseren in het bos. Die hebben geen nood aan een gedetailleerd gezicht, die herkennen het beeld en daarbij de persoon direct als ze bij dit momentum bij waren.  Vergeet ook niet dat die Franchi Spas in de zomer van 1981 een nieuw wapen was en zeker nog een primeur in België.

Voor zover ik te weten gekomen ben is deze Spasman een lid (geweest) van WNP of was hij aanwezig op een van de practical shootings van de organisatie (om zijn nieuwe aanwinst te demonstreren bijvoorbeeld)?

359

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Zijn haar is ook korter dan op de foto overkomt. Hij heeft zeker een camouflage uniform en moet tot een clubje gevaarlijke behoort hebben.

Onderstaan detail op de foto had ik nog niet opgemerkt maar dat hij kleren met een haan op draagt is logisch.

https://i.ibb.co/5hPsjjQ/Witte-Golf-gevonden-ook-weer-in-een-steengroeve-in-Lessines-oh-nee-wacht-dit-is-ook-weer-die-man-met.jpg

Le Coq Sportif betekent letterlijk 'de sportieve haan' (het Franse nationale symbool is een haan).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

360

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Que? The End, ik blijf echt een poging doen om je te volgen maar deze keer lukt het totaal niet. Wat bedoel je?

Ik bedoel met deze uitsnede de knullige retouchering van de epaulette op de linkerschouder van de man. Deze is uitgebrand door de hooglichten van de middagzon. De fotograaf had het licht iets beter moeten dan gewoon globaal, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat hij dit beeld met een eenvoudige analoge camera gemaakt heeft die niet deze mogelijkheid had.

The End, wat kan jij specificeren op 2 oktober 1982? De politie gebruikt blijkbaar intern deze datum bij deze foto maar communiceert dit niet naar de buitenwereld. Allez, nu indirect wel maar wat ik kan zien, dat kan een ander dus ook ...