391

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik vermoed van niet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

392

Re: Opsporingsbericht juni 2020

En ik vermoed van wel. Verdomme he, waarom geraken we niet aan dat dossier, het is afgesloten. Dus ...

393

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:
Trobken wrote:

The End, in een nieuw poging om terug tot de zaak/deze foto te komen... Weet jij iets over 2 oktober 1982?

Latinus en iets dat hij op papier zet, de wie op de foto en het document zijn één en ondeelbaar

Ik had de datum verkeerd gelezen. Het is oktober 1982, die je bedoelde en dus niet '83. Dan is het niet met Latinus dat het te maken heeft. De vrouw van Bouhouche heeft ooit is iets verklaard over 4 personen in oktober 1982.

Aanvullende wat de vrouw van Bouhouche verklaart en wat Latinus een jaar later op papier ziet gaan over hetzelfde; dit sluit aan bij een andere verklaring van iemand over 1985. Nogmaals bedankt Trobken voor de details dat je op het forum geplaatst hebt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

394

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Wat verklaarde de vrouw van Bouhouche? Wat zet Latinus een jaar later? Wat verklaarde iemand over 85? Bedank op voorhand om deze details op het forum te zetten. Of indien dit te lang zou duren de link te plaatsen.

395

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het gaat over Franse.

Ook dit nog!

Tru Dat wrote:

I.v.m. de eerste golf overvallen sprak Dubois over een Fransman. Welke Fransman?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

396

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

....
In de koffer van de wagen van Weykamp werd in 1981 munitie aangetroffen. Weykamp bekende dat hij geregeld schietoefeningen hield in een zandgroeve in het bos van La Houssière, samen met andere extreem-rechtse militanten.
....
Of Alain Weykamp vergist zich, of de schietoefeningen gingen nadien nog door...
....
We schoten met riotguns en een half automatisch FN-pistool kaliber 22 long rifle. Pas op, ik bezat toen een dertigtal wapens met een vergunning.....

Door de foto van Target en jouw teksten werd ik getriggerd. Ik stel me de vraag waar kwamen deze wapens vandaan voor de schietoefeningen en waar gingen ze na de oefening weer heen? Zijn het prive wapens of behoren ze toe aan de vereniging.
Zou het zo zijn dat ieder zijn eigen wapen van thuis meenam voor het schieten of zouden de wapens in een depot opgeslagen zijn geweest, bijvoorbeeld bij de schietvereniging.

Wanneer je deze vraag stelt bij de wapens van de Bende, kun je je afvragen of ze die naar huis namen. Dat lijkt mij niet waarschijnlijk omdat het hete wapens waren. Zouden ze wapens ergens begraven in een koffer in een bos zoals De Staerke dat deed in een samsonite? Dan blijft er toch altijd het gevaar van ontdekking. Hetzelfde geldt natuurlijk ook als de wapens in een garagebox opgeslagen zouden zijn geweest.

Misschien een beetje een wilde theorie, maar wat als de wapens van de Bende nu eens opgeslagen werden op een locatie waar eerlijke speurders nooit zouden zoeken. Wat als de wapens opgeslagen werden in de wapenkluis van een rijkswachtkazerne.

397

Re: Opsporingsbericht juni 2020

edd wrote:

Misschien een beetje een wilde theorie, maar wat als de wapens van de Bende nu eens opgeslagen werden op een locatie waar eerlijke speurders nooit zouden zoeken.

U maakt een hele goede bedenking of nog beter een juiste! Enkel niet de plaats waar je dacht maar de rest kopt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

398

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Moeten we dan wat Aalst betreft niet aan Podevijn denken (en de rijkswacht) of bijvoorbeeld aan een wapensmid?

399

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik moest ook spontaan aan Podevijn denken, en stel dan dat bompa VDA daar op een of andere manier weet van heeft

400

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is niet bij Podevijn. Het is op een plaats waar je nooit zou zoeken. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.