401

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Hij zal eerder een vermoeden gehad hebben en zal waarschijnlijk Mendez en Bouhouche ook wel bij Podevijn gezien hebben.

402

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een ambassade of Consulaat?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

stiletto wrote:

Ik moest ook spontaan aan Podevijn denken, en stel dan dat bompa VDA daar op een of andere manier weet van heeft

Bompa VDA was van mening dat Podevijn achter Aalst zit; en ik ben van mening dat we deze mens hierin moeten geloven tenzij we staalhard bewijs hebben van een andere piste.

Maar ik weet niet of Bompa VDA de juiste toedracht wist over het waarom. Idem voor David. Vergeet niet dat men Gilbert als eerste geëxecuteerd heeft. Het is dus wel degelijk volgens die logica Gilbert die iets wist over de praktijken bij Podevijn, en vermoedelijk was hij één van de enige buitenstaanders met deze kennis, anders zou een (huur)moord per definitie nutteloos zijn.

Een andere mogelijkheid is een wraakactie van Podevijn voor iets wat in het verleden is gebeurd tussen de twee families. Podevijn wist wellicht wel dat via Bouhouche iemand uitschakelen een koud kunstje was. Mendez wist dit op dat ogenblik nog niet.

Speculeren over het motief van Aalst zal altijd speculatie blijven, teneinde de hoofdrolspelers in dit verhaal die fatale avond zijn overleden en de anderen met kennis ergens tussen 2005 en 2008 (Bouhouche & Podevijn). En zo zal Aalst steeds een tragische mythe blijven.

404

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Spectator Of Life wrote:

En zo zal Aalst steeds een tragische mythe blijven.

Dit is niet zo, je mag daar zelfs zeker van zijn!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

405

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

U maakt een hele goede bedenking of nog beter een juiste! Enkel niet de plaats waar je dacht maar de rest kopt.

De Rijkswacht-kazerne zelf of bij een collega Rijkswachter.

406

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Dit is niet zo, je mag daar zelfs zeker van zijn!

Het is al vele malen verteld tegen jou, maar stop eens met je interessantdoenerij en kom met feiten. Wie is dan die reus? Hoe is de Staatsveiligheid hier bij betrokken? Wat denk jij te weten wat andere forumleden niet weten. Maar vooral: waarom licht je niet een tipje van de sluier? Jij weet toch alles van het gebeuren? Help ons!

407

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een plaats waar je nooit zou zoeken ... kan het verband houden met de plaatsen van de stay behind netwerken, ik bedoel waar die hun wapens verstopten.

408

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Daar heb ik ook aan gedacht, dit waren depots voornamelijk in het bos.

409

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Iemand (op dit forum) heeft ooit gesuggereerd: het kerkhof.

410

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Dat was ik.