Re: Strategie van de Spanning

Prachtig antwoord van de Minister van Justitie!

Re: Strategie van de Spanning

Pardon? Hopelijk is dit cynisch bedoeld!

83

Re: Strategie van de Spanning

Scaramouche wrote:

Prachtig antwoord van de Minister van Justitie!

Konden we iets anders verwachten? Speurders of magistraten die de moed hebben om naar buiten te treden worden met de grond gelijk gemaakt. Het ontgaat blijkbaar een forumgebruiker dat een PdK de leiding heeft van een onderzoek, de onderzoeksrechter de leiding heeft van een gerechtelijk onderzoek.

sherlock wrote:

Hopelijk is dit cynisch bedoeld!

Uiteraard, sherlock.

84

Re: Strategie van de Spanning

Bossi wrote:

Het ontgaat blijkbaar een forumgebruiker dat een PdK de leiding heeft van een onderzoek

Een procureur des Konings heeft de leiding van een opsporingsonderzoek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

85

Re: Strategie van de Spanning

Maar Ben toch.... Buiten de gevallen van heterdaad heeft men de onderzoeksrechter nodig ter opsporing van de stukken die tot het misdrijf of de misdaad behoren.

Re: Strategie van de Spanning

De theorie van buitenlandse inmenging (destabilisatie)verklaart waarom er tot op heden geen daders werden gevonden en ook niet zullen worden gevonden. De koelbloedigheid en wreedheid waarmee hier werd gemoord wijst duidelijk in de richting van getrainde soldaten (special forces?). In meer dan 30 jaar geen enkele crimineel die zijn mond voorbijpraat of die op latere leeftijd wroeging krijgt of interesse in de beloning = niet mogelijk indien het gaat om Belgische misdadigers. Wel heel spijtig voor de onschuldige slachtoffers en betrokken familieleden, de huidige corona-aanpak bewijst nogmaals dat sommige overheden weinig of niets geven om hun bevolking (dit terzijde).

87

Re: Strategie van de Spanning

Inderdaad, ook mijn mening!

Re: Strategie van de Spanning

Turbotrak wrote:

De koelbloedigheid en wreedheid waarmee hier werd gemoord wijst duidelijk in de richting van getrainde soldaten (special forces?).

Die conclusie is m.i. voorbarig. Er zijn over de hele wereld psychopaten te vinden die verkracht en gemoord hebben, zowel baby's als hoogbejaarde dames. Dan kennen we nog maar enkel de details van diegene die gevat werden: kan je nagaan wat we nog allemaal zouden kunnen leren van diegene die nooit gevat werden.

Turbotrak wrote:

In meer dan 30 jaar geen enkele crimineel die zijn mond voorbijpraat of die op latere leeftijd wroeging krijgt of interesse in de beloning = niet mogelijk indien het gaat om Belgische misdadigers.

Tenzij ze de te verwachten gevolgen kennen als ze zouden praten? De vraag is hoeveel personen weten echt hoe de vork aan de steel zit? Als bij wat wij de Bende van Nijvel noemen pak hem beet 40 personen betrokken zijn (van diegene die auto's prepareerden of een schuilplaats ter beschikking stelden, over de daders tot de opdrachtgevers), dan acht ik het heel goed mogelijk dat een aantal van hen geen idee hebben van 'het lidmaatschap' van sommige anderen.

89

Re: Strategie van de Spanning

De Strategie van de Spanning komt uit een nota, toegeschreven aan de Amerikaanse generaal Westmoreland.

Re: Strategie van de Spanning

Is er ook een bron van die nota? Of een link naar de nota zelf?

Ik heb het niet over het topic hier,dat is me bekend. Ik ben benieuwd naar de bron van de info waar Kenza het over heeft.