51

Re: Aarschotpiste

P-51 wrote:

Dat wisten de opdrachtgevers/uitvoerders ook.

Natuurlijk hadden de uitvoerders inside info en vermoedelijk ook communicatie materiaal en politie zender scanners.

Re: Aarschotpiste

Tru Dat, volledig eens met bovenstaande. Maar nu is het aan jou om dit met documentatie te onderbouwen, zo niet blijven het loze stellingen. Enkele forumleden hebben in het verleden een eerste zet gegeven:

  • Zendmast op het terras van een gehuurd appartements onder een alias van Bouhouche.

  • Het melding maken van een Mercedes met antenne tijdens de raid (op 2 plaatsen)

  • ...

Van waar haal jij je onderbouwing?

53

Re: Aarschotpiste

Let op het woord vermoedelijk. Bovenstaande over de zendmast en Mercedes kloppen. Ik denk ook aan de Ford Taunus met rode streep type rijkswacht gelieerd aan Bouhouche. Ik denk aan de Golf met politie streep aan de Diable amoureux. De Walkie talkies van zeer goede kwaliteit gestolen bij Mendez. De Jeep van Abelag waar Bouhouche mee reed. De Saab waar de gewone radio verwijderd was. En alle voertuigen waar een gat in het dak gemaakt is voor een antenne. En vermoedelijk hadden ze autotelefoon. De heer Finné had ook autotelefoon!

Re: Aarschotpiste

Heel mooi verwoord, Tru Dat. Denk nu een aantal maanden terug toen er op dit forum een foto werd gepost van een Mercedes (met antenne) en het feit dat deze op een aantal plaatsen zou gezien zijn tijdens raids. Even nadien komt er een tot dan onbekend forum lid online (intussen niet meer actief) welke heel het forum met talloze posts in de war gooit. Intussen is de foto eveneens spoorloos. Ik denk dat je vooral naar de mercedes met antenne annekdotes moet gaan zoeken. Actie lokt reactie uit, scheppen van chaos is ook een reactie. Of heb ik tunnelvisie, kan ook.

55

Re: Aarschotpiste

Iedereen zal wel een beetje tunnelvisie hebben ik vermoedelijk ook. We doen ons best om op deze fora die een ongelofelijke bron van misdaad info is ons steentje bij te dragen en zoals het hoort a charge en a décharge En jammer dat sommige schrijvers bewust dwaas komen doen dat is ongehoord maar Ben heeft dat vlug door. Ik heb enorm veel gelezen en nachten wakker gelegen en ook ik vergis me nog vaak.

En als je denkt nu weet ik het is er toch telkens weer iets dat niet klopt. Hier gaat het over chantage en waarschijnlijk is er wel chantage geweest maar dat komt toch niet overeen met he massale geweld dat gebruikt is.Het kan een onderdeel zijn maar verklaard zeker niet alle acties.

56

Re: Aarschotpiste

Insp. Witse wrote:

Heel mooi verwoord, Tru Dat. Denk nu een aantal maanden terug toen er op dit forum een foto werd gepost van een Mercedes (met antenne)...

Betrof een 2 meter antenne waarmee men zowel kon zenden als ontvangen. Dadergroepen gebruikten zulke antennes ook om via een scanner de rijkswacht, politie en andere hulpdiensten af te luisteren. Ook de pers had scanners die dikwijls nog sneller ter plaatse waren dan de hulpdiensten.

57

Re: Aarschotpiste

Dat heb ik inderdaad ook gelezen dat journalisten de politie afluisterde om toch maar nieuws heet van de naald te brengen. De daders zullen dergelijke scanner waarschijnlijk ook gehad hebben en wisten als dusdanig waar barrières waren en waar de politie en rijkswacht zich bevond. Je kon die scanners destijds gewoon vrij bij Tandy kopen en ook in andere zaken veronderstel ik.

Re: Aarschotpiste

Bossi wrote:

Betrof een 2 meter antenne waarmee men zowel kon zenden als ontvangen. Dadergroepen gebruikten zulke antennes ook om via een scanner de rijkswacht, politie en andere hulpdiensten af te luisteren. Ook de pers had scanners die dikwijls nog sneller ter plaatse waren dan de hulpdiensten.

Dank je bossi voor de informatie. hier doelde ik op True Dat, Ben kan jij even aangeven in welk topic deze foto zich momenteel bevindt?
Sowieso belangrijke informatie om even door te lezen om de communicatie middelen te doorlichten.

59

Re: Aarschotpiste

Als ik me niet vergis heeft Bossi die foto gepost? Ik vind het ook niet terug. Sorry als ik verkeerd ben Bossi.

60

Re: Aarschotpiste

Zonder dank.

Alhier de foto van de Mercedes 280 met 2 meter antenne die ik toen plaatste.

https://i.postimg.cc/d0ZpStms/1-AD1466-DLa.jpg