61

Re: Aarschotpiste

Weet je toevallig nog in welk topic dat was Bossi? Ik zou het graag eens herlezen.

Re: Aarschotpiste

Geen idee dat jij dit had gepost Bossi, dus dank je wel! Ongelooflijk opvallend inderdaad die antenne ... Dus als ik het goed begrijp wijst een kofferantenne op een vorm van scanner, en een dakantenne (zoals finne) op een telefoon. Het laatste kunnen we dan uitsluiten bij de bende true dat?

63

Re: Aarschotpiste

De antennes van een autotelefoon destijds waren veel korter (+- 40 cm) met een versterking (dikte) in het midden van de antenne. Ik zal
Deze avond of morgen zulke antenne fotograferen dan heb je een voorbeeld.

Insp. Witse wrote:

Geen idee dat jij dit had gepost Bossi, dus dank je wel! Ongelooflijk opvallend inderdaad die antenne ... Dus als ik het goed begrijp wijst een kofferantenne op een vorm van scanner, en een dakantenne (zoals finne) op een telefoon. Het laatste kunnen we dan uitsluiten bij de bende true dat?

De twee meter antennes alsook autotelefoonantennes van in de jaren 80 werden zowel op de koffers als op het autodak geplaatst. Op een autodak was de beste keuze voor de beste zend en ontvangst of alleen ontvangst indien men met scanners werkte.

TruDat wrote:

Weet je toevallig nog in welk topic dat was Bossi? Ik zou het graag eens herlezen.

Ik zal het proberen op te zoeken als mijn bericht niet gewist is van toen.

64

Re: Aarschotpiste

Bossi wrote:

De antennes van een autotelefoon destijds waren veel korter (+- 40 cm) met een versterking (dikte) in het midden van de antenne. Ik zal deze avond of morgen zulke antenne fotograferen dan heb je een voorbeeld.

Deze antenne die ik zojuist fotografeerde kan men exact vergelijken met de vroegere autotelefoonantenne. Alleen is deze antenne met een magneetvoet geplaatst. Zie de versterking in het midden van deze antenne. Deze doen nu ook dienst als zend en ontvangst.

Wat het voertuig van Leon Finné betreft, zulke antenne zou men dus moeten aantreffen op het dak van de witte Ford Sierra. Om eenvoudige redenen dat de kofferruimte weinig of quasi geen plaats bood voor het plaatsen van een autotelefoonantenne. De Ford Sierra bestond toen uit twee versies. De gewone personenwagen of een break.

https://i.postimg.cc/02JWp2xP/20210120-145928.jpg

https://i.postimg.cc/28pJ9B0V/20210120-145947.jpg

65

Re: Aarschotpiste

Dat is inderdaad een mobiele autotelefoon antenne die werden gebruikt wanneer je je telefoon wou gebruiken op meerdere auto's. Er waren in de jaren 80 ook kleinere vaste antennes die werden meestal in het midden achteraan op het dak geplaatst. Ik vermoed dat Finné het kleine vaste model antenne had van ongeveer 15 cm aan de voet ongeveer 4 cm en smal oplopend tot bovenaan ongeveer 1 cm. Er bestonden toen ook zeer fijne kleefbare antennes die je bovenaan op de voorruit kleefde maar die ontvangst was minder goed. Ik had zelf een autotelefoon en heb er 100 den geplaatst vooral op wagens van de PS en ook voor ambassades.

66

Re: Aarschotpiste

Insider wrote:

Kijk, dit was een doorbraak, maar niemand durfde wat te vragen. Waar ging het over? Voor jou en mij duidelijk:

Voor mij komt ook een zeer belangrijk persoon in aanmerking en die, naar mijn aanvoelen, opzettelijk in de schaduw wordt geplaatst. De onkreukbare Jacques van Ypersele de Strihou. Klein, schijnheilig, achterbaks, onberekenbaar en vooral troon beschermend.

67

Re: Aarschotpiste

Voor degenen die niett weten waar dit over gaat, een kleine opfrisser.

» www.stelling.nl

68

Re: Aarschotpiste

bely wrote:
Bossi wrote:

Een spoor van de afpersing van Delhaize werd wel degelijk gevolgd. Ik verwijs naar de notities van Substituut Acke. Het is bekend geworden dat twee bestuurders van Delhaize betrokken waren bij de financiering van bordelen in Brussel aan de Aarschotstraat. In 1984 stuit De Baets op een dossier bij de Generale op zwarte rekeningen van Delhaize. In de nota's van de subst. Acke komt ook de vermlding voor: 'Boonen betaalde - Afpersing?'

Over die Boonen had ik nog niets gelezen. Acke zat dicht, waarschijnlijk te dicht bij de ontknoping.

Substituut Acke mocht naar het Hof van Beroep vertrekken en een advocaat werd bij de Procureur Generaal in Gent ontboden met een zeer duidelijke boodschap inzake het dossier. Voornamelijk op het dossier van Aalst. Vanzelfsprekend van wie deze Procureur Generaal de opdracht ontving. Heeft men er ooit verder onderzoek in verricht? Die vraag is ook overbodig. Heeft men ooit verder onderzocht wat de verdere gevolgen zijn geweest in navolging van de Procureur Generaal zijn boodschap? Ook die vraag is overbodig. Het zou een belangrijk onderzoek kunnen zijn om de strop een beetje aan te trekken en vooral beter inzicht te bekomen over de politieke inmenging-opdrachtgever.

Ambtshalve hebben enkele onderzoekers geen onderzoek ingesteld maar kwam hun opdracht vanuit twee richtingen.