581

Re: Madani Bouhouche

Heb nooit gezegd dat zijn ketting verkeerd lag. Een spintsnede is geen valkerf he. Maar zoals Trobken zegt, gaan we dit nooit meer kunnen controleren, en moeten we het dus doen met de informatie die we hebben. Met kettingzagen werken is een gevaarlijke job als je niet weet met wat je bezig bent. heb zelf een opleiding gedaan als boomklimmer (inclusief kettingzaag), om bij ons de knotwilgen en de bomen in ons bos te onderhouden. Voor die opleiding leek het voor mij ook allemaal simpel, na de opleiding trek je uw oogjes toch open van wat er allemaal verkeerd kan gaan.

582

Re: Madani Bouhouche

Die boom en die k-zaag, kunnen me de boom in, althans mag ik er nog steeds vanuit gaan dat in de kennelijk gevonden en ontcijferde agenda van wijlen Madani Bouhouche geschreven naam ‘Christian’, niet slaat op Christia(a)n Bonkoffsky?

Mag ik er ook nog steeds vanuit gaan dat in de nacht van 10 op 11 november 1985, door de frituuruitbater bij de zwaaikom bij Ronquières gehoorde naam ‘Daniel’ is en niet ‘Dany’? Immers, bij de naam Daniel hoeft de klemtoon niet op ‘el’ te liggen - ‘Dániel’ -, waarbij die nacht de perceptie van de (door personen/stemmen/VW Golf verraste) frituuruitbater was: ‘Daniel’, terwijl er toen geen ‘Daniel’, maar Dany’ kan zijn gezegd. Dit klemt te meer, omdat ‘el’ in de naam Daniel, ook kan worden ‘ingeslikt’ bij het uitspreken daarvan.

583

Re: Madani Bouhouche

Ik stelde dit even hiervoor - hoorde de frituuruitbater bij de zwaaikom bij Ronquières Daniel’ of ‘Dany’? - ook zo, omdat in de zaak-Bouhouche-Bende van Nijvel zogenaamd schakelbewijs wellicht tot zijn veroordeling had kunnen leiden.

Voorbeeld: tijdens de achtervolging van de (vlucht)auto van de verdachten van de overval op wapenhandelaar Daniel - LOL - Dekaise, meende één van achtervolgende politiemannen Madani (Dany) Bouhouche als inzittende van de vluchtauto (VW Santana) te herkennen, terwijl er op 6 november 1986 uit de zwaaikom bij Ronquières zakken, met daarin onder andere een op 30 september 1982 bij Daniel Dekaise gestolen Rüger zijn gevist. Alleen deze schakel zal niet genoeg zijn voor een veroordeling. Hoe meer schakels/schakelbewijzen, hoe beter in met name het kader van de overtuiging die de rechter moet krijgen dat de verdachte (Bouhouche) het hem ten laste gelegde feit heeft begaan. Maar ja, tegen een dode Bouhouche is geen rechtszaak opgewassen.

Zo denk ik dat Bouhouche in de zaak-Mendez op basis van schakelbewijs veroordeeld had kunnen worden, maar dat met name (het systeem van) leken- of assisenrechtspraak en een goede raadsman/advocaat aan de zijde van Bouhouche, daaraan in de weg hebben gestaan.

Darty wrote:

Die boom en die k-zaag, kunnen me de boom in, althans mag ik er nog steeds vanuit gaan dat in de kennelijk gevonden en ontcijferde agenda van wijlen Madani Bouhouche geschreven naam ‘Christian’, niet slaat op Christia(a)n Bonkoffsky?

Madani Bouhouche was Franstalig, wat zou kunnen betekenen dat hij Christian, in plaats van Christiaan in zijn agenda heeft opgeschreven.

Ik zocht nog even door en zag dat Bouhouche in de zaak-Mendez nog wel veroordeeld is voor heling van op 15 mei 1985 uit de woning van Mendez (in Overijse) gestolen wapens, waarmee de nabestaanden van Mendez de poedelprijs hebben gewonnen.

» Nieuws

584

Re: Madani Bouhouche

Darty wrote:

mag ik er nog steeds vanuit gaan dat in de kennelijk gevonden en ontcijferde agenda van wijlen Madani Bouhouche geschreven naam ‘Christian’, niet slaat op Christia(a)n Bonkoffsky?

Madani Bouhouche was Franstalig, wat zou kunnen betekenen dat hij Christian, in plaats van Christiaan in zijn agenda heeft opgeschreven.

Chris(tiaan) Bonkoffsky schreef zijn naam zelf altijd met een K. Je hebt ook nog Christian's die hier op het forum te vinden zijn en die rechtstreeks of onrechtstreeks met Bouhouche te maken hebben. Het hoeft ook geen maatje van Bouhouche te zijn, dan was Mendez na een tijd ook niet meer...

  • Christian Rousseau

  • Christian Smets

  • Christian Elnikoff

  • Christian De Valkeneer, de boezemvriend van Bouhouche ahum

  • Christian Amory

  • Christian Bayens

  • Christian de Vroom

  • Christian Eliaerts

  • Christian Pattijn

  • Christian G. (niet Christian Bonkoffsky, maar een onbekende achternaam met een G)

  • Christian Prouteau

  • Christian Bordin

  • Christian Andersen

  • Christian Salières

  • Christian Van Buggenhout

  • Christian Tavernier

  • Christian De Meyer

  • Christian Beauduin

  • Christian Solemé

  • Christian Lebon

  • Christian Vanderveeren
    ...

Dat zijn er maar enkele, je hebt 18 pagina's hier op het forum met posts waar de naam Christian in voor komt. En nog vele andere Christian's, nog los van de mensen zoals Christiaan/Kris wiens naam (verkeerd) als Christian geschreven wordt en nog los van de vele andere Christian's die nog niet vermeld zijn op dit forum.

Oh, en Bouhouche's contactenlijst was groter dan het destijds gemiddelde (papieren) telefoonboek (of scheelde niet veel). Dus daar stonden zeker en vast meerdere Christian's in. Een bekende foto van hem is trouwens al met een andere Christian bij hem...

585

Re: Madani Bouhouche

Dan zal het wel Christian De Valkeneer zijn, trobken.

Trouwens, in de Bendezaak deed De Valkeneer zich voor als acteur, die ondanks zijn bretels en clownsstrik zoiets moest voorstellen als de procureur-generaal van Luik.

Het moet niet veel gekker worden!

586

Re: Madani Bouhouche

Tru Dat, désolé de vous contredire, il n'y a pas de voisins a moins de 1,5 kms ...

587

Re: Madani Bouhouche

Kristof, ik merk dat jij kennis hebt van bomen en zagen. Ik heb ook al ontelbare bomen afgezaagd en gekliefd. Ten eerste, deze boom is niet gescheurd door een ontploffing in de stam. Bv. als je de kruin uit een boom zaagt met een groot draagvlak en je zaagt verkeerd plet je eerst je zaag zodat ze stil valt. Zaag je eerst een zandloper dan is de spanning al weg. Of als je een lier aan de boom bind en bv. een traktor om hem een bepaalde richting te laten valken dan kan hij als je geen zandloper zaagt ook ontploffen. Maar deze boom is niet ontploft. En als je ketting breekt dan valt meestal je motor stil want de boel stropt vast. Dus dit verhaal is volgens mij cinema en opgezet spel.

Re: Madani Bouhouche

Wikipedia: 300 ernstige ongevallen / jaar in Frankrijk met een kettingzaag. 80% is verbonden met de ketting.

589

Re: Madani Bouhouche

Er gebeuren inderdaad veel ongevallen met een gebroken ketting, meestal door foutief gebruik of gebrekkig onderhoud. En als een ketting breekt gaat de kettingrem in werking maar die ketting draait zo snel dat ze toch uitgeworpen wordt. Ben zelf al getuige van geweest van zo een ongeval door foutief gebruik. We weten het niet en zullen het nooit te weten komen ...

590

Re: Madani Bouhouche

Heel beleefd: kettinzaag-ongevallen gebeuren. Dat weet ik goed genoeg en ik ken de cijfers. Ik zou kunnen muggenziften dat alle foto's en filmpjes jullie hebben doorgezonden aantonen dat je herkenbaar de plaats kan verlaten. Mijn laatste patiënt had zowel zijn hand middendoor gezaagd als zijn knie. Van de afstand die deze man nog had afgelegd, was ik verbaasd. En bij onze aankomst stond hij recht. Ik wil maar zeggen.

Daarom stelde ik in mijn eerste post de vraag: met welk materiaal was Bouhouche aan het werken? Wat was de toestand van zijn materiaal en bv de ketting stuk? Aan welke bomen was hij bezig? (De foto heb ik ondertussen gezien.) Lag hij onder het vallende deel? Was hij gewond en is hij nog verder geraakt richting hulp? Het is op zulke informatie dat ik zit te azen. Niet op algemene cijfers.

Ik vind het alleen vreemd dat er weinig of geen informatie/duidelijkheid bestaat over dit ongeval. De informatie die er is, is ofwel onduidelijk ofwel onvolledig.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat Frankrijk zijn speurders voorziet van een halve opleiding en zij zonder een degelijk onderzoek het lichaam meenemen en verassen. Op tjoeptjoep staan ook filmpjes van hoe Franse speurders te werk gaan.

Nogmaals: ik sluit het niet uit dat Bouhouche door zijn lomp zijn is omgekomen. Ik vraag alleen naar meer puzzelstukken.

Bedankt.