491

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

“Het geheime leven van de Graaf”

Weet iemand of dit boek is gepubliceerd? Of van andere boeken over graaf Carl Armfelt?

Ik zie online een rapport van Peter Van Haperen werd gedrukt. Weet iemand of hij het boek heeft geschreven? Een andere heer met de naam Bertil Wedin heeft veel informatie. Heeft hij iets gepubliceerd?

492

Re: Verhaal van Insider

Het gaat om een voormalige Zweedse geheim agent blijkbaar » en.wikipedia.org

Het eigenaardige is dat die Wedin verdacht is geweest van de onopgeloste moord op de Zweedse premier Olaf Palm. Ik had me de bedenking reeds gemaakt dat Peter van Haperen heel wat materiaal heeft en een pak kennis heeft om een heel boeiend boek te schrijven, een boek dat ik ook direct zou aanschaffen.

Dus toen ik dit zag moest ik meteen aan hem denken, dit is namelijk exact over de dingen waar hij over schreef, maar ik ga er van uit dat hij dit dan onder een pseudoniem zou doen.

493

Re: Verhaal van Insider

@Ben. Een vreemde reactie, die als een bom is ingeslagen bij de forumleden. Je kan het ook wel zien de laatste dagen. Wie ‘post’ er nog? Uw reactie was buitenproportioneel en een webmaster onwaardig. Misschien is het een goed idee dat u wat meer afstand neemt van het forum en net als Michel, op de Franstalige site, één of meer mede-moderators benoemd.

Ik zou u visie kunnen begrijpen, als u voor zou stellen de discussie verder te voeren bij hypotheses of zelfs de discussie daar naar toe te verplaatsen. Maar het topic te sluiten op een dergelijke dictatoriale manier gaat een stap te ver, u schoffeert uw leden. Dat forumleden vaak tegenover elkaar staan in een topic, is vooral hier op uw site, min of meer de norm geworden, en begrijpelijk dat je als webmaster daar ‘soms’ moet ingrijpen. Maar dat was hier zeker niet het geval. Integendeel, zelf tegenstanders van, nog steeds de hypothese, probeerden mee te denken en droegen zaken aan.

En jawel, het is anders dan u stelt:
Hij stierf als gevolg van een ongeluk. Zijn lichaam werd gecremeerd en zijn as werd uitgestrooid.
Al de rest is niets meer dan speculatie en verhaaltjes die op niets gebaseerd zijn.

Niet iedereen is het met uw visie eens. Lees nog maar eens terug, wat voor nieuwe vragen en antwoorden er geopperd werden? Als webmaster moet je verblijd zijn met een discussie op een dergelijk niveau. Al eerder heb ik u verteld, dat je de topics moet sturen, niet bepalen. In ieder geval kunt u niet voor ‘ons bepalen’ wat wij van een bepaald item moeten denken. Zeker niet als de feiten dat tegenspreken.

Nog wat verder over uw stelling.
Frankrijk telde in 2005 61.182.000 mensen. Tijdens dat jaar stierven 527.533 mensen (ofwel 0.86% van de Franse bevolking). Van die 527.533 overlijdens waren er 976 vermoord, ofwel 0.18% van alle overlijdens (of: 0.0016% van alle Fransen werd vermoord).
527.533 stierven volgens u in Frankrijk, waarvan 976 vermoord.

Een prachtig concreet aantal, maar ook u weet dat het volstrekte onzin is om met degelijke getallen aan te komen? We stuiten gelijk op het volgende probleem: Het is niet altijd eenvoudig om te bepalen of een gebeurtenis een misdrijf is. Maar zelfs als de omstandigheden wel bekend zijn is het niet altijd mogelijk om tot een ondubbelzinnige interpretatie te komen. Zo is het moeilijk om een onderscheid te maken tussen een misdrijf en een ongeluk.
Veel moeilijker, zo niet onmogelijk, wordt het als niet alle omstandigheden bekend zijn, en op basis van blote feiten besloten moet worden of een gebeurtenis een misdrijf betreft. Hoe veel gecamoufleerde moorden als ongeluk zouden er onder de door u genoemde aantallen kunnen zijn?
We kennen, moordzaken die in eerste instantie door een schouwarts als natuurlijke dood worden gekwalificeerd worden en pas na een betere waarneming of door extra informatie opnieuw beoordeeld moeten worden. Hier zou sprake kunnen zijn een geënsceneerd ongeluk.

De Nederlandse patholoog Torenbeek, ging er in 2004 in een rapport van uit dat de perfecte moord in Nederland vele malen vaker voorkomt dan wij denken. Hij baseerde zich op een Duits onderzoek, waardoor het voor hem aannemelijk was dat er in Nederland jaarlijks zo’n 175 tot 350 slachtoffers van moord en doodslag ten onrechte niet ter sectie worden aangeboden. Ik denk dat het in Frankrijk een jaar later niet veel anders geweest zal zijn. En dan verhoudingsgewijs, met heel wat hogere aantallen.

Denkt u echt, iets wetende van de achtergrond van Bouhouche, dat er 'geen enkele kans' bestaat dat Bouhouche zijn dood in scene heeft gezet? Toon ons dat bewijs en ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik me heb vergist. Tot dan, lijkt het me beter dat u een stap terug zet en ons zonder uw bemoeienis verder laat gaan met het ‘zelf’ interpreteren van het ‘enigma’ rond de verdwijning van Bouhouche!

494

Re: Verhaal van Insider

bij deze aan Insider mijn excuses voor eerdere aanvallen aan zijn persoon.
ik heb beslist niet meer deel te nemen aan dit forum want telkens iets ernstig qangegeven wordt worden teksten verwijderd of verplaatst en uit hun context gehaald of als de waarheid geplaatst wordt sluit men het topic , dat is jammer en laat geen eerlijke en ernstige discussie toe.
ik besef nu ook dat Insider over veel info beschikt maar dat deze niet mag geplaatst worden.
Veel succes aan de schaapjes meihehehe
Ben kan je mijn profiel en al mijn comments wissen aub
Succes allemaal

495

Re: Verhaal van Insider

https://www.nickerie.net/News2011/2011- … aperen.htm

496

Re: Verhaal van Insider

Tru Dat wrote:

bij deze aan Insider mijn excuses voor eerdere aanvallen aan zijn persoon.
ik heb beslist niet meer deel te nemen aan dit forum want telkens iets ernstig qangegeven wordt worden teksten verwijderd of verplaatst en uit hun context gehaald of als de waarheid geplaatst wordt sluit men het topic , dat is jammer en laat geen eerlijke en ernstige discussie toe.
ik besef nu ook dat Insider over veel info beschikt maar dat deze niet mag geplaatst worden.
Veel succes aan de schaapjes meihehehe
Ben kan je mijn profiel en al mijn comments wissen aub
Succes allemaal

Beste Tru Dat , kan je Uw beslissing niet herzien ? Je weet dat je niet alleen staat met je opvatting . Ik deel je mening in verschillende opties . Dat er weerwerk zou komen was te verwachten . Alleen al dit feit wijst erop dat er zo nodig verder onderzoek moet gebeuren . Ook andere mensen werken nog in die richting .

Re: Verhaal van Insider

Het is heel erg goed voor dit forum dat de beheerder Ben hier verwoed de touwtjes in de handen houdt! Respect!

Re: Verhaal van Insider

Als de legende mooier is dan de realiteit, komen we in de verleiding om de legende te schrijven.

499

Re: Verhaal van Insider

Iedere keer als een topic interesant wordt dan sluit u het topic    Heel veel forumleden trappen het om deze reden af    Ik lig soms ook in de clinch met Tru Dat of bv met lik paard maar ik denk dat wij gerust samen een pint kunnen drinken    Ook insider vind ik altijd heel interessant

Als u op het forum geen discutie duld dan is het mischien beter een boek te schrijven zonder weerwoord

500

Re: Verhaal van Insider

@ Kenza:

Dat zegt u naar mijn mening juist. Ook ik ben het heel vaak niet eens met bv iedereen. Maar dat is dan alleen hier op het forum, in die context.
En ook ik zou graag met iedereen eens een biertje willen drinken, ondanks onze andere meningen mbt de BvN.

En een forum als deze is er toch min of meer voor ieder zijn input? Of die nou correct is of niet/of je het er mee eens bent of niet. Dat maakt toch juist het forum, discussies over een en ander?