11

Re: Podcast: De Volksjury

Succes,Laure!

12

Re: Podcast: De Volksjury

Inderdaad, welkom Laure.
Alles kan altijd beter, dat is altijd zo, maar laat ons dit initiatief toejuichen aub inplaats van het af te kraken . En vooral laat ons onzelf een beetje minder aux sérieux nemen. Minstens één van de twee heeft het boek van Hilde Geens gelezen, dat op zich is al een duimpje omhoog op facebook waard .
En het feit dat de huidige generatie zich in corona tijden gaat verdiepen in de Bende krijgt van mij nog een tweede duimpje. Het begon met twee gibberende meisjes en dat vonden we onrespectvol. Vraag is, zijn wij hier altijd zo respectvol?
Tenslotte nog een derde duimpje om de zaak in de actualiteit te brengen. Geef ze wat krediet !!!

13

Re: Podcast: De Volksjury

Als trouwe luisteraar stoor ook ik me vaak aan het gegibber en gegiechel die hen kenmerkt. Maar daar moet je doorkijken. Want wat ze brengen, elke aflevering opnieuw, is wel echt goed. Ik heb begrepen dat ze leken waren en dan denk ik toch dat ze het best goed hebben gedaan aangezien ze dit doen naast hun job en huishouden.
Als jonge tiener ontdekte ik dit forum dat ik nu al heel wat jaren (met periodes) intensief volg... meelezen zonder zelf aan te melden... De afleveringen hebben heel wat elementen terug opgefrist voor me maar ik heb ook nieuwe elementen ontdekt. Dus heb afgelopen nacht mij eindelijk aangemeld na al die jaren omdat ik met vragen zit.

Na de 4de aflevering heb ik enkele vragen omdat er enkele puzzelstukjes in elkaar vallen voor mij, of zo lijkt het nu toch.
Het betreft de quote van de student journalistiek over de toespraak van David Van De Steen.

Is dit een juiste topic om mijn vraag te plaatsen of is er een ander geschikter topic hiervoor aanwezig op het forum? Het zou kunnen dat mijn vraag misschien iets te technisch is voor dit topic.

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....

14

Re: Podcast: De Volksjury

Het betreft de quote van de student journalistiek over de toespraak van David Van De Steen.

KableW, weet jij nog in welke aflevering dit aan bod kwam? Ik vermoed 3, maar lijk het op het eerste zicht niet terug te vinden.

Ik heb ook zoveel vragen die ik zou willen stellen, maar ben bang om dom over te komen. Is er ergens een topic voor leeks om vragen te stellen?

Re: Podcast: De Volksjury

Wat was de quote?

Re: Podcast: De Volksjury

Hoi Laure en KableW, welkom op het forum.
Afhankelijk van wat de vraag is zijn er verschillende topics om die vraag te stellen.
Voor algemenere vragen is er het topic >> https://www.bendevannijvel.com/forum/viewforum.php?id=55
Maar als het over een specifiek onderwerp gaat kun je ook in een van de bestaande topics je vraag stellen. Zo zijn er topics over Aalst (vooraf, tijdens, vlucht en achteraf) die je vanaf de Hoofd-forumpagina (index) kunt vinden in de katern "1985".
David heeft in de katern "Getuigen" een topic dat specifiek zijn getuigenis(en) behandelt.

Laure wrote:

Ik heb ook zoveel vragen die ik zou willen stellen, maar ben bang om dom over te komen. Is er ergens een topic voor leeks om vragen te stellen?

Niet bang zijn om vragen te stellen.... het is altijd dommer om geen vraag te stellen en zodoende ook nooit het antwoord te weten. Natuurlijk zijn er soms vragen waarop het antwoord al ergens in de bendelectuur of op het (ondertussen immense) forum te vinden is maar daar verwijzen mede-forumisten je dan wel naartoe. Sommige vragen (meer technische) zijn in een paar woorden gevraagd maar vereisen van iemand die erop zou willen antwoorden dat deze eerst zowat een boekwerk moet schrijven.... die vragen moet je wel zien te vermijden aub wink. Bezig zijn met de bende van Nijvel vereist van jou dan weer op zijn beurt dat je van lezen moet houden. Als je je er echt serieus in wil gaan dan raad ik je aan om info die je her en der tegenkomt over een bepaald onderwerp waar je alles van wilt weten, te bundelen in je eigen dossiertjes,,, dan kun je het altijd makkelijk terugvinden.
Grts en succes. Boem.

17

Re: Podcast: De Volksjury

Lezen is absoluut geen probleem. En alle informatie die ik de afgelopen weken heb opgeslagen en 'belangrijk' vond heb ik samengevat in een worddocumentje.

Mijn belangrijkste vraag op dit moment is vooral wat er echt noodzakelijk is om te lezen qua boeken. Ik neem aan dat Hilde Geens een must is, maar Guy Bouten lijkt mij niet altijd even correct? Persoonlijk ken ik absoluut niks van wagens en wapens (die in dit dossier eigenlijk de rode draad zijn) dus dat lijkt mij ook belangrijk om mij daarover in te lezen.

Sommige namen'ken' ik ondertussen, maar ik geraak er niet wijs uit wie met wie te maken heeft. Is er ergens een soort 'stamboom' te vinden met wie in welke piste past (of aan meerdere gelinkt kan worden) want nu lijkt het mij een heel kluwen en komen sommige namen in 5 pistes voor?

18

Re: Podcast: De Volksjury

Laure wrote:

KableW, weet jij nog in welke aflevering dit aan bod kwam? Ik vermoed 3, maar lijk het op het eerste zicht niet terug te vinden.

Ik heb ook zoveel vragen die ik zou willen stellen, maar ben bang om dom over te komen. Is er ergens een topic voor leeks om vragen te stellen?

ik heb het over aflevering 4 ( 63D: De Bende Van Nijvel: Jullie verhalen). Het verhaal vind je terug vanaf  1h23m36 ( of minuut 83:36 op spotify). Het is het verhaal dat ingestuurd is door Thomas. Hij is afgestudeerd als criminoloog aan de KU Leuven en

In de 4de aflevring over de special van de Bende word een verhaal aangehaald van een zekere Thomas die criminologie (en dus niet journalistiek, mijn excuses) gestudeerd heeft aan de KU Leuven. 2 jaar geleden woonde hij een lezing bij van bendeslachtoffer David Van De Steen.

David beweerde tijdens die lezing ‘dat uit de autopsie van zijn ouders en zus bleek dat ze een kogel verticaal via de schouder, door het lichaam richting de benen schoten. Op die manier was men zeker dat vitale organen geraakt werden. Dit zou een typisch militaire manier zijn om zeker te zijn dat de tegenstander dood is.‘

Dit element heb ik volgens mij nog niet eerder tegen gekomen. Is er ergens hier meer informatie over op het forum?

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....

19

Re: Podcast: De Volksjury

KableW wrote:
Laure wrote:

KableW, weet jij nog in welke aflevering dit aan bod kwam? Ik vermoed 3, maar lijk het op het eerste zicht niet terug te vinden.

Ik heb ook zoveel vragen die ik zou willen stellen, maar ben bang om dom over te komen. Is er ergens een topic voor leeks om vragen te stellen?

ik heb het over aflevering 4 ( 63D: De Bende Van Nijvel: Jullie verhalen). Het verhaal vind je terug vanaf  1h23m36 ( of minuut 83:36 op spotify). Het is het verhaal dat ingestuurd is door Thomas. Hij is afgestudeerd als criminoloog aan de KU Leuven en

In de 4de aflevring over de special van de Bende word een verhaal aangehaald van een zekere Thomas die criminologie (en dus niet journalistiek, mijn excuses) gestudeerd heeft aan de KU Leuven. 2 jaar geleden woonde hij een lezing bij van bendeslachtoffer David Van De Steen.

David beweerde tijdens die lezing ‘dat uit de autopsie van zijn ouders en zus bleek dat ze een kogel verticaal via de schouder, door het lichaam richting de benen schoten. Op die manier was men zeker dat vitale organen geraakt werden. Dit zou een typisch militaire manier zijn om zeker te zijn dat de tegenstander dood is.‘

Dit element heb ik volgens mij nog niet eerder tegen gekomen. Is er ergens hier meer informatie over op het forum?

the end heeft daar bij herhaling op gealludeerd maar jammer genoeg is hij thans een ex-forumlid.

20

Re: Podcast: De Volksjury

P-51 wrote:
KableW wrote:

ik heb het over aflevering 4 ( 63D: De Bende Van Nijvel: Jullie verhalen). Het verhaal vind je terug vanaf  1h23m36 ( of minuut 83:36 op spotify). Het is het verhaal dat ingestuurd is door Thomas. Hij is afgestudeerd als criminoloog aan de KU Leuven en

In de 4de aflevring over de special van de Bende word een verhaal aangehaald van een zekere Thomas die criminologie (en dus niet journalistiek, mijn excuses) gestudeerd heeft aan de KU Leuven. 2 jaar geleden woonde hij een lezing bij van bendeslachtoffer David Van De Steen.

David beweerde tijdens die lezing ‘dat uit de autopsie van zijn ouders en zus bleek dat ze een kogel verticaal via de schouder, door het lichaam richting de benen schoten. Op die manier was men zeker dat vitale organen geraakt werden. Dit zou een typisch militaire manier zijn om zeker te zijn dat de tegenstander dood is.‘

Dit element heb ik volgens mij nog niet eerder tegen gekomen. Is er ergens hier meer informatie over op het forum?

the end heeft daar bij herhaling op gealludeerd maar jammer genoeg is hij thans een ex-forumlid.

Dan zullen er allicht nog leden zijn hier die hier details van hebben?

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....