Re: Podcast: De Volksjury

P-51 wrote:
KableW wrote:

David beweerde tijdens die lezing ‘dat uit de autopsie van zijn ouders en zus bleek dat ze een kogel verticaal via de schouder, door het lichaam richting de benen schoten. Op die manier was men zeker dat vitale organen geraakt werden. Dit zou een typisch militaire manier zijn om zeker te zijn dat de tegenstander dood is.‘

Dit element heb ik volgens mij nog niet eerder tegen gekomen. Is er ergens hier meer informatie over op het forum?

the end heeft daar bij herhaling op gealludeerd maar jammer genoeg is hij thans een ex-forumlid.

The End zijn bewering was zelfs nog iets specifieker & gruwerlijker: hij beweerde dat ze eerst in het strottenhoofd werden geraakt met als doel de slachtoffers zo lang mogelijk te laten leven met maximale pijn, en dat vervolgens iemand rond ging om het genadeschot toe te dienen. Dit was zijn analyse op basis van documenten in zijn bezit (lang voor David hiermee naar buiten kwam).

Ik geef gewoon zijn woorden weer, ik heb geen idee of hij die analyse ondertussen heeft herzien; noch heb ik daarover enige kennis van zaken.

42

Re: Podcast: De Volksjury

henry millar wrote:
P-51 wrote:

the end heeft daar bij herhaling op gealludeerd maar jammer genoeg is hij thans een ex-forumlid.

The End zijn bewering was zelfs nog iets specifieker & gruwerlijker: hij beweerde dat ze eerst in het strottenhoofd werden geraakt met als doel de slachtoffers zo lang mogelijk te laten leven met maximale pijn, en dat vervolgens iemand rond ging om het genadeschot toe te dienen. Dit was zijn analyse op basis van documenten in zijn bezit (lang voor David hiermee naar buiten kwam).

Ik geef gewoon zijn woorden weer, ik heb geen idee of hij die analyse ondertussen heeft herzien; noch heb ik daarover enige kennis van zaken.

Ik denk dat the end dat wel heeft. Ik kan me vergissen maar het puzzelen is een kwestie van tijd ... en allicht nog van alles maar da's mijn terrein niet.

43

Re: Podcast: De Volksjury

P-51 wrote:
henry millar wrote:

The End zijn bewering was zelfs nog iets specifieker & gruwerlijker: hij beweerde dat ze eerst in het strottenhoofd werden geraakt met als doel de slachtoffers zo lang mogelijk te laten leven met maximale pijn, en dat vervolgens iemand rond ging om het genadeschot toe te dienen. Dit was zijn analyse op basis van documenten in zijn bezit (lang voor David hiermee naar buiten kwam).

Ik geef gewoon zijn woorden weer, ik heb geen idee of hij die analyse ondertussen heeft herzien; noch heb ik daarover enige kennis van zaken.

Ik denk dat the end dat wel heeft. Ik kan me vergissen maar het puzzelen is een kwestie van tijd ... en allicht nog van alles maar da's mijn terrein niet.

Dit soort gericht schot laat in mijn hoofd meteen een belletje afgaan in de richting van de 'Pirate Mammoth Sniper' tactiek die voor het eerst in Aalst gebruikt is. De rol van de Pirate en van de Mammoth was me wel snel duidelijk maar die van de sniper was me een beetje vaag... tot ik hoorde over het verticale schot.

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....

Re: Podcast: De Volksjury

KableW wrote:
P-51 wrote:

Ik denk dat the end dat wel heeft. Ik kan me vergissen maar het puzzelen is een kwestie van tijd ... en allicht nog van alles maar da's mijn terrein niet.

Dit soort gericht schot laat in mijn hoofd meteen een belletje afgaan in de richting van de 'Pirate Mammoth Sniper' tactiek die voor het eerst in Aalst gebruikt is. De rol van de Pirate en van de Mammoth was me wel snel duidelijk maar die van de sniper was me een beetje vaag... tot ik hoorde over het verticale schot.

Dat er mogelijks een dader was met een precisiewapen in back up is best mogelijk. Maar hoe zou die zulk een schot moeten uitvoeren? Tenzij het slachtoffer met zijn hoofd richting van de dader valt, en deze met wapen op tweepoot ook op de grond ligt.

Re: Podcast: De Volksjury

Zou het kunnen dat de slachtoffers op hun knieën zaten/moesten zitten  ?

46

Re: Podcast: De Volksjury

De Basis wrote:

Zou het kunnen dat de slachtoffers op hun knieën zaten/moesten zitten  ?

Lijkt me niet. De killer had hen beschoten met een riotgun waardoor (volgens de reconstructies die ik heb gezien) de slachtoffers op de grond vallen...
Of de ‘sniper’ zou hen rechtop moeten gemanipuleerd hebben?

"Er moet altijd eerst iets gebeuren voor er iets veranderd!".... dus als je iets wil veranderen moet je iets laten gebeuren....

47

Re: Podcast: De Volksjury

Voor de jongere generatie vond ik dit een perfecte introductie.

Ik ben van Aalst en de bende van Nijvel was voor mij gewoon de overval die gebeurd was in de Delhaize. Het was pas na het lezen van David zijn eerste boek dat ik ben te weten gekomen wat de bende van Nijvel kon zijn. En daar door ben ik meer info beginnen opzoeken en hier op het forum terecht gekomen (meer lezer dan schrijver). Ik denk dat deze podcast hetzelfde effect zou hebben. Mischien is dit wel te zien in het aantal bezoeken naar de website.

Ik vond wel dat ze over sommige dingen te licht gingen. Zoals WNP. Voor hun was dit precies maar een scoutsgroep je dat hun wat wou bewijzen.
Ook het feit dat Patrick Haemers bij Aalst zou betrokken zijn kon ook niet. Dit zou ik zomaar niet negeren.