Re: Abdelkader Belliraj

Je zal het maar meemaken : terechtstaan omdat iemand 'gelooft' dat je de boel belazerd hebt. Of omdat het sommigen goed uitkomt.

De Rechtsstaat is dan ver weg.

Wat met de bewijslast?

292

Re: Abdelkader Belliraj

Tenzij het voorgelegde bewijs voor experts ter zake werkelijk volstrekt onbetwijfelbaar is, is de kans nihil dat iemand in dit dossier nog wordt veroordeeld, dus ik snap de ophef niet echt.

293

Re: Abdelkader Belliraj

bkv wrote:

Tenzij het voorgelegde bewijs voor experts ter zake werkelijk volstrekt onbetwijfelbaar is, is de kans nihil dat iemand in dit dossier nog wordt veroordeeld, dus ik snap de ophef niet echt.

Als er overeenkomsten zijn met DNA samples van nog leverde verdachten, dan zal er zeker wel een proces komen.

Re: Abdelkader Belliraj

Er zijn manipulaties, maar niet voor Ronquières naar mijn mening .
Onthoud dat direct na de ontdekking in 1986, mensen in een R 4 tassen laadden .
Waaron zouden we in 1986 zakken in het water hebben gedaan om ze een paar dagen later  weer terug te brengen ?

295

Re: Abdelkader Belliraj

Django68 wrote:

Ik geloof ook dat Achten en Vermeersch op een of andere manier de boel gemanipuleerd hebben. Jammer genoeg kan hen niets gemaakt worden zolang ze hardnekkig blijven ontkennen.
Of misschien staan ze mee op de beklaagdenbank op het proces dat er naar verluidt zit aan te komen.

imazibraine wrote:

Je zal het maar meemaken : terechtstaan omdat iemand 'gelooft' dat je de boel belazerd hebt. Of omdat het sommigen goed uitkomt.

De Rechtsstaat is dan ver weg.

Wat met de bewijslast?

En hier doet hij het weer.
Imazibraine tracht hier deze keer nog een andere forumgebruiker -Django68- in diskrediet te brengen omdat hij louter zijn mening naar voren brengt en weer negeert hij de bewijslast en de vele eerdere communicatie hierover omdat hem dat goed uitkomt...

Deze gepensioneerde speurder François Achten wordt samen met gepensioneerd speurder Philippe Vermeersch door het parket verdacht van manipulatie in het onderzoek naar de Bende Van Nijvel.
Alles wijst er immers op dat het onderzoek, van bij het begin, de verkeerde richting werd ingestuurd.

Daartoe beschikt het parket over meerdere sporen, waarvan niet alles vrijgegeven werd in het belang van het nog lopende onderzoek.
Het meest recente nieuws hierover is dat het gerecht beschikt over een genetische vingerafdruk op het gevonden bewijsmateriaal.
Een genetische vingerafdruk verdwijnt na 8 tot 15 dagen.
Het staat onomstotelijk, wetenschappelijk vast dat het gevonden bewijsmateriaal te Ronquières, heel recent voor de vondst ervan in het water gedumpt werd.

De vraag wie het onderzoek heeft gemanipuleerd is daardoor bijna even belangrijk geworden als de vraag wie de daders waren van deze overvallen.
De eerste vraag kan immers helpen bij het oplossen van de tweede.


bkv wrote:

...dus ik snap de ophef niet echt.

Nagel op de kop bkv.

Stel jij hem anders nogmaals de vraag?


Waarom maakt imazibraine, een modale forumgebruiker zoals jij en ik, zich zo druk over de officiële bewijslast tegen Philippe Vermeersch en François Achten?

De pot verwijt de ketel maar het is wel imazibraine die onophoudelijk zijn gal over alles en iedereen blijft spuwen die het officiele standpunt van het gerecht (Er-is-gemanupileerd-in-dit-dossier-van-de-Bende-van-Nijvel!) durft te onderschrijven.

imazibraine wrote:

Elk weldenkend mens kan zich afvragen waarom het na enkele posts van imazibraine plots gedurende meerdere dagen oorverdovend stil werd op dit forum.

En waarom het daarna tussenkomsten regent van ene Trobken, Asjemen

Telkens opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Ook hier probeert hij dus mensen die hierop reageren zoals dus Django68 in diskrediet te brengen... nochtans gaf hij gewoon zijn persoonlijk mening...



imazibraine wrote:

even verder : ... Asjemenou, Fenix, P-51 etc.

Allemaal in dezelfde zin : dit moet tegengehouden worden.

Het lijkt wel pompen of verzuipen ...

Trobken wrote:

Gek genoeg zijn imzibraine zijn bijdragen dus opeens erg persoonlijk geworden naar mij toe, toen ik de stelling van het parket herhaalde dat speurder Achten en speurder Vermeersch in staat van beschuldiging tot manipulatie in dit dossier waren gesteld.

Het antwoord?

Trobken wrote:

...
Is het niet voor -imabrizaine- zijn eigenste grote gelijk, dan is het omdat imzaibraine een (in)directe betrokkenheid heeft tot deze personen!




edd wrote:
bkv wrote:

Tenzij het voorgelegde bewijs voor experts ter zake werkelijk volstrekt onbetwijfelbaar is, is de kans nihil dat iemand in dit dossier nog wordt veroordeeld, dus ik snap de ophef niet echt.

Als er overeenkomsten zijn met DNA samples van nog leverde verdachten, dan zal er zeker wel een proces komen.

Die zijn er dus.
Er zijn effectieve bewijzen.
En de verdachten leven nog.

Ga maar lekker gaan slapen met de sleutel tot de informatie tot 28 doden, -tig meer gewonden, verdiet, angst, pijn, onmacht, ...

296

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Je zal het maar meemaken : terechtstaan omdat iemand 'gelooft' dat je de boel belazerd hebt. Of omdat het sommigen goed uitkomt.

De Rechtsstaat is dan ver weg.

Wat met de bewijslast?

Je zal het maar meemaken, hier als groepje Marokkanen aan de schandpaal genageld worden. Om dat 1 iemand dat goed uitkomt.

Maar ik begrijp het ergens wel, ik moet ze ook niet zo, maar dit is niet de manier.
En voordat iemand de racismekaart trekt mijn eigen vrouw is Arabisch.

Re: Abdelkader Belliraj

Het groepje waarover het hier gaat (Abdelkader Belliraj, Ali Aârrass en consoorten) zijn doorwinterde terroristen, die al van begin de jaren '80 als dusdanig bekend stonden bij de inlichtingendiensten. Zij werden in Marokko veroordeeld tot lange gevangenisstraffen.

Belliraj pleegde eind de jaren '80 zes moorden in België in opdracht van de terreurgroep Abu Nidal. Moeilijk om hem nog aan de schandpaal te nagelen : daar staat hij al lang.

Volgens terreurexpert Claude Moniquet is het niet toevallig dat  Abdelkader Belliraj in Marokko en niet in ons land werd gearresteerd.“De CIA, die nauw samenwerkt met Marokko, beschouwt de Belgische veiligheidsdiensten als één groot blunderboek”, zei Moniquet. “De relatie tussen de CIA en haar dichtste bondgenoot Marokko enerzijds en de Belgische veiligheidsdiensten anderzijds, zit daardoor op een absoluut dieptepunt.” :

https://bendevannijvel.com/2008/05/24/b … itstekend/

En die relaties zitten nog altijd op een dieptepunt. Zie de hevige reactie van de Marokkaanse ambassadeur na het interview van Douglas De Coninck met Ali Aârrass. Aârrassn die nota bene een uitkering geniet van het OCMW van Molenbeek.

Onze Staatsveiligheid werd overigens al gewantrouwd in de jaren '80, toen de dienst nog geleid werd door Albert Raes.

Zo waren de agenten van de Staatsveiligheid niet op de hoogte van de 18 aanslagen die gepleegd werden in het Groothertogdom Luxemburg door de 'Bommeleeër".
Ook werden zij niet betrokken bij de arrestatie van 4 leden van de Rote Armée Fraction die midden de jaren '80 opgepakt werden op hun onderduikadres in Oostende. De 4 werden, na een korte transit via de gevangenis van Gent, in alle stilte overgebracht naar Keulen, zonder dat dat Staatsveiligheid ervan wist (en zonder dat het in de pers kwam).

Als je dan weet dat na de val van de Berlijnse muur alle overgebleven R.A.F.-leden teruggevonden werden in de D.D.R., waar zij van de Stasi een nieuwe identiteit hadden gekregen ... Dan zou het wel eens kunnen dat Latinus, Baron de Bonvoisin en André Moyen (verbonden aan onze militaire inlichtingendienst) gelijk hadden toen zij het hadden over KGB-mollen in onze Staatsveiligheid.

En valt het op dat Albert Raes en Christian Smets plots een merkwaardige carrièrewending ondergingen nadat de KGB-chef in Brussel, Igor Cherpinsky, in 1990 overliep naar de Amerikanen, met in zijn aktentas de lijst van alle verraders in België.

Een lijst die jij en ik nooit te zien hebben gekregen. En onze parlementairen evenmin.

298

Re: Abdelkader Belliraj

Maak er maar  Igor CherEpinsky van wa

299

Re: Abdelkader Belliraj

want anders krijgt niemand hem gegoogeld..........woops, sorry, dat was een coconutje.

300

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Het groepje waarover het hier gaat (Abdelkader Belliraj, Ali Aârrass en consoorten) zijn doorwinterde terroristen, die al van begin de jaren '80 als dusdanig bekend stonden bij de inlichtingendiensten. Zij werden in Marokko veroordeeld tot lange gevangenisstraffen.

Belliraj pleegde eind de jaren '80 zes moorden in België in opdracht van de terreurgroep Abu Nidal. Moeilijk om hem nog aan de schandpaal te nagelen : daar staat hij al lang.
8
Volgens terreurexpert Claude Moniquet is het niet toevallig dat  Abdelkader Belliraj in Marokko en niet in ons land werd gearresteerd.“De CIA, die nauw samenwerkt met Marokko, beschouwt de Belgische veiligheidsdiensten als één groot blunderboek”, zei Moniquet. “De relatie tussen de CIA en haar dichtste bondgenoot Marokko enerzijds en de Belgische veiligheidsdiensten anderzijds, zit daardoor op een absoluut dieptepunt.” :

https://bendevannijvel.com/2008/05/24/b … itstekend/

En die relaties zitten nog altijd op een dieptepunt. Zie de hevige reactie van de Marokkaanse ambassadeur na het interview van Douglas De Coninck met Ali Aârrass. Aârrassn die nota bene een uitkering geniet van het OCMW van Molenbeek.

Onze Staatsveiligheid werd overigens al gewantrouwd in de jaren '80, toen de dienst nog geleid werd door Albert Raes.

Zo waren de agenten van de Staatsveiligheid niet op de hoogte van de 18 aanslagen die gepleegd werden in het Groothertogdom Luxemburg door de 'Bommeleeër".
Ook werden zij niet betrokken bij de arrestatie van 4 leden van de Rote Armée Fraction die midden de jaren '80 opgepakt werden op hun onderduikadres in Oostende. De 4 werden, na een korte transit via de gevangenis van Gent, in alle stilte overgebracht naar Keulen, zonder dat dat Staatsveiligheid ervan wist (en zonder dat het in de pers kwam).

Als je dan weet dat na de val van de Berlijnse muur alle overgebleven R.A.F.-leden teruggevonden werden in de D.D.R., waar zij van de Stasi een nieuwe identiteit hadden gekregen ... Dan zou het wel eens kunnen dat Latinus, Baron de Bonvoisin en André Moyen (verbonden aan onze militaire inlichtingendienst) gelijk hadden toen zij het hadden over KGB-mollen in onze Staatsveiligheid.

En valt het op dat Albert Raes en Christian Smets plots een merkwaardige carrièrewending ondergingen nadat de KGB-chef in Brussel, Igor Cherpinsky, in 1990 overliep naar de Amerikanen, met in zijn aktentas de lijst van alle verraders in België.

Een lijst die jij en ik nooit te zien hebben gekregen. En onze parlementairen evenmin.


Dus?