Re: Televisie: 1985

Castingbureau was ook op zoek naar mensen om punks / new wavers te spelen. Moord in champigninkwekerij?

Re: Televisie: 1985

club_le-happy-few wrote:

Castingbureau was ook op zoek naar mensen om punks / new wavers te spelen. Moord in champigninkwekerij?

Of het gaat 'm over deze punker...

Re: Televisie: 1985

Het was dat groepje dat ik bedoelde. Het kunnen natuurlijk ook figuranten zijn zonder enige betekenis in het verhaal.

Re: Televisie: 1985

Zoeken ze trouwens nog polyvalente Dyaners/BOB De Bouwers-figuranten voor de reeks 1985, voor de bouw van de villa van hun chief?

Cateringervaring op communiefeesten van een leidinggevende is ook een pluspunt!

Please Inbox me !
Ik wil figureren! Ik heb reeds ervaring met frietjes bakken en opdienen op communiefeestjes!
Roger !

15

Re: Televisie: 1985

RolandTHG spreekt over gebeurtenissen die slechts door ingewijden gekend zijn misschien? In een ander topic verwijzingen naar huurlingen uit Congo & CIA. Meldingen? Verwittigingen?

Qua media interesseert het me veel meer wat de RTBF destijds allemaal heeft vastgelegd bij Justitie. Er zou een serie komen die op één of andere manier gestopt werd. De NDA's zullen wel streng geweest zijn toch? Er wordt veel moeite genomen om scenario's in de wereld te sturen en zoals imazibraine stelt om de publieke opinie ergens de oogkleppen op te zetten zodat ze slechts in enkele richtingen kijkt. Terwijl er wel degelijk andere scenario's zijn die ook hun verdienstelijke bewijsvoering kunnen hebben.

Drugs, extreem rechts en rijkswacht zijn niet ongenaakbaar en al zeker niet over nu bijna twee generaties heen! Ze zijn hoogstens een instrumentje geweest in het beste geval. En er zijn ongetwijfeld enkele raakvlakken geweest.

Er zijn wel andere aspecten in het staatsbeheer die deze tijdspanne overstijgen en nog steeds schade kunnen berokkenen indien uitgevlooid. Beheer van terrorisme is zoiets, zeker in een maatschappij als de Belgische met sommige invloedrijke groepen. Maar ook wapenhandel is zoiets waar alle staten ter wereld, zullen we zeggen prooi zijn van bepaalde figuren die faciliteren. Besef dan ook dat in deze beide activiteiten er ook steeds een zeer sterke buitenlandse connectie bestaat waardoor hogere belangen niet alleen de Belgische zijn. Ook de intransparantie wordt hierdoor zeer groot voor niet-ingewijden. En de juridische armslag van lokale overheden is ook hiermee zwaar beperkt. Bovenstaand zijn precies de symptomen die we constant terugvinden in de dossiers, vooral die van de tweede golf.

Wat mij betreft zijn films en docu's over het hoe en waarom voor een deel desinformatie. Bewust of onbewust laat ik volledig in het midden.

16

Re: Televisie: 1985

ddd Dit is een liedje van de geniale Warren Zevon die vaak zeer donkere grappige teksten schrijft nu alles over Congo, huurlingen, CIA zit in de tekst.  Warren Zevon is een beetje zoals Randy Newman hij lacht vaak om zijn verslavingen hij is kritisch voor de overheid (zoals zoveel pop/rock muzikanten) nu hij heeft ook zeer tedere liedjes. Spijtig genoeg is hij al een hele tijd overleden.  Ik merk zonet dat er zelfs een YouTube documentaire is over dit lied , dat geloof ik uit zijn debuut komt ik ga er eens naar kijken.   Maar alles zit in de tekst hoor zoals schrijvers destijds ook vaak over die zaken schreven James Ellroy zijn trilogie "Amerikaans Riool" is een goed voorbeeld het beslaat enkele decennia in de USA van toen de paranoia, CIA, het is fictie maar hij is zeer goed geinformeerd (omdat ze elkaar bewonderden James Ellroy en Waren Zevon vermeld ik dit).

17

Re: Televisie: 1985

Ik krijg die YouTube documentaire niet gedeeld het gaat blijkbaar over de zoektocht naar wie die nonkel van Warren Zevon was; Het gaat vooral over huurlingen in Congo en hij verteld over een techniek "The Mozambique Drill" dit is blijkbaar schieten met een wapen op 3 plaatsen in iemands lichaam om hem zeker te doden. (als deze info al op de site stond excuseer me dan ik krijg namelijk een link van het profiel RTHG niet open). Bizar dat dit in een documentaire staat over een liedje van een Warren Zevon het is pas dit jaar geplaatst. Dit is precies die handtekening waar The End en soms Cobra dacht ik het over hadden.

Re: Televisie: 1985

Er is ook een docu op youtube over hoe de CIA maatschappij kritische artiesten op kant zet als deze een te grote invloed krijgen op de publieke opinie o.a. Lennon, Cobain, Tupac,...

https://youtu.be/YL1sGiZk1gM

Tegenwoordig volgen radiostations hier ook de Amerikaanse playlist-formats, festivals programmeren braaf wat Live Nation hen voorschoteld,...

Hun advies is muziek te programmeren volgens een bepaald herkenbaar stramien. Waar bv. het laatste woord van de zin nog 3 keer te herhalen, het overmatig gebruik van oh-oh's, simpele onderwerpen: feesten, drinken, liefde bedrijven.
Moeilijke nummers met politieke teksten worden ten zeerste afgereden op playlists. Zo probeert men de publieke opinie in slaap te wiegen, door niet-opstandige generaties te maken: geen opstandige punks in de media, geen satanische metalheads, geen housers die buiten de pas lopen, geen kritische rappers maar seksistische bling bling rappers...

Een uurtje qmusic, stubru of mnm en je weet genoeg: enkel ruggegraatloze artiesten die deze instructies volgen worden nog grijsgedraaid (Coldplay, Bieber, Sheeran, de overvloed aan Nederlandse zangers / rappers,...). De getalenteerde artiesten passen niet binnen de radio-format!

Er zijn de laatste 2 decenia dan ook geen nieuwe subculturen meer ontstaan zoals flower power, new wave, punk, hiphop, house - techno,...  Er is enkel nog een Amerikaanse eenheidsworst-subcultuur!

19

Re: Televisie: 1985

raf68, dank om dit zijn plaats te geven. Wat ik bedoel is dat iemand de teksten gebruikt om een mening te uiten. CIA en huurlingen. De rest van mijn post had ik misschien in een andere post moeten zetten.

Re: Televisie: 1985

video
https://www.youtube.com/watch?v=O8QrWm3Acc0

https://www.youtube.com/watch?v=nOkGGOTQh-0

en een mooie combinatie spas12 en moz.drill

https://www.youtube.com/watch?v=fXv8IepBVJQ