191

Re: Jean Bultot

Weet er iemand de doodsoorzaak en zijn leeftijd?

Re: Jean Bultot

fenix wrote:

Van timing gesproken.Ik hoop dat er op dit ogenblik een van die beroemde advocaten bij een rechter zit om een lijkschouwing te eisen. Of beter, ik hoop dat men al onderweg is.Ondertussen kunnen ze ook eens navragen of ze wel de juiste Rene N in het vizier hadden.

ik denk dat het opportuner en belangrijker is van bijvoorbeeld een rogatoire commissie naar Mozambique te sturen (met inbegrip van een huiszoeking). Wellicht beschikte hij over interessante informatie (documenten, digitale info, agenda's enz. ...) die kan leiden tot daders, opdrachtgevers, tussenpersonen ivm de bende.

Ik acht het best mogelijk dat Bultot zelf een tussenpersoon was, of iemand die zorgde voor logistieke steun op een of andere manier.

Re: Jean Bultot

kenza wrote:

Weet er iemand de doodsoorzaak en zijn leeftijd?

Leeftijd 70... doodsoorzaak weet ik niet.

Re: Jean Bultot

"Doodsoorzaak": ik meen in La Dernière Heure gelezen te hebben dat hij in de kliniek werd opgenomen met hevige pijnen ingevolge "artrose". Kan men hiervan sterven?

» www.dhnet.be

195

Re: Jean Bultot

Alweer een sleutelfiguur minder .. jammer voor de slachtoffers, nabestaanden etc..

Re: Jean Bultot

Soort van necrologie » Nieuws

197

Re: Jean Bultot

Nog eentje dat zijn geheim mee in zijn graf neemt!

Re: Jean Bultot

Toch zeer onverwacht, wellicht neemt hij geheimen mee naar het graf (wie doet dat niet), maar of deze geheimen ook bende gerelateerd zijn is een andere vraag. Was in de Pano reportage één van de weinigen die durfde spreken en kwam ook met een eigen theorie. Hij kwam naar mijn gevoel niet ongeloofwaardig over.

Asjemenou : is er iets van die correspondentie die je kan delen of vermelden over wat deze ging?

Re: Jean Bultot

Spectator Of Life, ik schreef hem op 22 juni 2021:

“Cher Monsieur Bultot, je consultais https://youtu.be/YZiagPVXb_0 et j'ai été frappé par vos révélations sur les tueurs fous de Brabant, dont l'affaire Mendez. Avez-vous l'intention de justifier vos déclarations à ce sujet sous forme de livre? Si oui, quand? Cordialement, Paul van de Waarsenburg”

Op 25 juni 2021 antwoordde Bultot:

“Le livre que personne n'a osé puplier. Jean Bultot. Sur internet, merci bonne journée!”

Daarop heb ik hem diezelfde dag daarvoor nog vriendelijk bedankt (en nu kan ik mezelf wel enigszins voor mijn kop slaan). Waar was de Belgische justitie in vredesnaam of, als ik zo vrij mag zijn om hier te schrijven wat ik denk, met de Belgische justitie als vriend, heb je geen vijand nodig.

» archive.org

Re: Jean Bultot

Letterlijk citaat uit de memoires van Jean Bultot:

Beijer me parle aussi de V Affaire Mendez :

- L’affaire Mendez nous a ete commanditee par la Surete de l’Etat, sous l’ordre direct de Jean Gol ! La raison en est un livraison d’annes a un Americain, appele Stowell, mais je n’en sais  pas plus !

Je demande :

- Qui a tire ?

- Ce n’est pas moi !

- Cest donc Bouhouche ?

Il incline la tete en signe d’acquiescement, mais il ajoute aussitot:

- Mais je ne denoncerai jamais quelqu’un qui vient de me sauver la vie !

Kortom, op de vraag van Jean Bultot aan Robert Beijer of Madani Bouhouche op Juan Mendez heeft geschoten, knikte Beijer bevestigend, aldus Bultot.