Re: Overijse: 27 September

Finné was dan ook gene gewone waarschijnlijk.

Gezien zijn gesprek met de krantenuitbater, besefte hij waarschijnlijk dat zijn leven in groot gevaar was en dat het een kwestie van tijd was vooraleer ze met hem gingen afrekenen.

Waarschijnlijk wist hij ook niet meer wie van de rijkswacht corrupt was en wie niet.

Drugs- en wapenindustrie zijn meedogenloos, die geen risico's nemen.

Volgens mij wordt het potje rond Finné om meerdere redenen gedekt gehouden (gevoelige info, corruptie bij rijkswacht - magistratuur - politiek - elite, om leed bij nakomelingen te



Dan moe

Re: Overijse: 27 September

Om leed bij nakomelingen te besparen...

Re: Overijse: 27 September

Wie het topic van Léon Finné doorleest, weet met zekerheid dat hij allesbehalve een koorknaap was.
Gekend voor het witwassen van geld met oorsprong uit drugshandel, wapenhandel, antiek ... Tevens was hij op de hoogte van de geplande coup in Belgie, maar onderhield hij een goede verstandhouding met Vernaillen.
Kortom, zijn vrienden / kenniskring zal zich niet enkel beperken tot lokale tooghangers.

Het feit dat de onderzoekscel laat weten dat er bij elke aanslag minstens één voorafgesteld slachtoffer werd aangeduid, of dat de gegevens verkegen uit Finné's lijkschouwing verdwenen zijn, is niet om leed bij nakomelingen te besparen.

Kortom, tijdens de jaren 70 en 80 was Belgie (net zoals andere landen) één groot corrupt wespennest. Met de uitzondering dat Belgie draaischijf was van internationale wapenhandel. We hebben de chantage praktijken van Eurosystems goed onthouden en deze onder de noemer van roze baletten met resultaat verdergezet.

Belgie zal nooit uit de biecht spreken, doen ze dit wel .. bestaat Belgie morgen niet meer.

Re: Overijse: 27 September

Insp. Witse wrote:

Wie het topic van Léon Finné doorleest, weet met zekerheid dat hij allesbehalve een koorknaap was.
Gekend voor het witwassen van geld met oorsprong uit drugshandel, wapenhandel, antiek ... Tevens was hij op de hoogte van de geplande coup in Belgie, maar onderhield hij een goede verstandhouding met Vernaillen.
Kortom, zijn vrienden / kenniskring zal zich niet enkel beperken tot lokale tooghangers.

Het feit dat de onderzoekscel laat weten dat er bij elke aanslag minstens één voorafgesteld slachtoffer werd aangeduid, of dat de gegevens verkegen uit Finné's lijkschouwing verdwenen zijn, is niet om leed bij nakomelingen te besparen.

Kortom, tijdens de jaren 70 en 80 was Belgie (net zoals andere landen) één groot corrupt wespennest. Met de uitzondering dat Belgie draaischijf was van internationale wapenhandel. We hebben de chantage praktijken van Eurosystems goed onthouden en deze onder de noemer van roze baletten met resultaat verdergezet.

Belgie zal nooit uit de biecht spreken, doen ze dit wel .. bestaat Belgie morgen niet meer.

”Het feit dat de onderzoekscel laat weten dat er bij elke aanslag minstens één voorafgesteld slachtoffer werd aangeduid, of dat de gegevens verkegen uit Finné's lijkschouwing verdwenen zijn, is niet om leed bij nakomelingen te besparen.”

U schreef dit op zonder bronvermelding, Insp. Wise. Hoe komt u bij de brisante stelling dat er bij elke aanslag tenminste een vooraf gesteld slachtoffer werd aangeduid en waar haalt u vandaan de dat de gegevens uit Finné’s lijkschouwing zijn verdwenen? Wat is uw bron hiervan?

Re: Overijse: 27 September

Nader geconcretiseerd: bij mijn beste weten heeft de onderzoekscel - welke onderzoekscel en wie daarvan? - daarvan nooit melding gemaakt, dus wie stelde dat de onderzoekscel daarvan melding heeft gemaakt, Insp. Witse?

Re: Overijse: 27 September

@Asjemenou , hierbij de link betreffende voorafgesteld slachtoffer https://www.youtube.com/watch?v=w1V8lekjGbg
Kijk gerust vanaf minuut 1 waar Eddy Vos aan het woord is (kijk dit in de context van roze baletten)
Zoals je merkt heeft dit betrekking op de warenhuizen overvallen, de andere daden van de bende van nijvel waren zoiezo persoonsgericht.

Het artikel over de vervreemden van het autopsie rapport wil ik je gerust deze avond bezorgen.

Re: Overijse: 27 September

Insp. Witse wrote:

@Asjemenou , hierbij de link betreffende voorafgesteld slachtoffer https://www.youtube.com/watch?v=w1V8lekjGbg
Kijk gerust vanaf minuut 1 waar Eddy Vos aan het woord is (kijk dit in de context van roze baletten)
Zoals je merkt heeft dit betrekking op de warenhuizen overvallen, de andere daden van de bende van nijvel waren zoiezo persoonsgericht.

Het artikel over de vervreemden van het autopsie rapport wil ik je gerust deze avond bezorgen.

Dank u. Commissaris Eddy Vos ziet dat als een theorie, niet als een vaststaand feit en dokter Pinon doet daarover tot op de dag van vandaag het zwijgen toe. Zo ook oud-rijkswachtoverste Herman Vernaillen, terwijl hij degene zou zijn die zich daarover als getuige nader zou kunnen uitlaten, wat voorpaginanieuws zou kunnen worden. Immers, hij zou erbij zijn geweest toen het onderzoek naar de 'roze Balletten' al dan niet van hogerhand in de doofpot zou zijn gestopt. Dat Vernaillen, gelet op wat en wie hij op de foto's van wat de 'roze balletten' zouden moeten zijn, zou hebben gezien, daarover zwijgt als het graf, is zijn keus, zoals het ook zijn keus is die 'roze balletten' als complottheorie te laten voortbestaan, met in het achterhoofd dat er op voormelde foto's ook minderjarigen te zien zouden zijn geweest, wat Vernaillen, ondanks het belang van die kennelijke minderjarigen, er ook niet toe heeft bewogen om de publiciteit te zoeken, wat ik gelet op zijn situatie wel kan begrijpen, maar daarmee draagt hij wel bij aan de instandhouding van een mythe.

Re: Overijse: 27 September

Ik ben heel benieuwd naar het door u genoemde artikel over het ontvreemde autopsierapport, Insp. Witse. Bij voorbaat dank daarvoor.

Re: Overijse: 27 September

Pontius wrote:

De heer Mark Ghekiere kan zijn bevindingen altijd mededelen aan de onderzoekers of desgewenst aan het Federaal Parket of de onderzoeksrechter voor zover hij dat nog niet gedaan heeft uiteraard. Als De Heer mark Ghekiere zich aanbiedt bij de dichtsbijzijnde politiepost zullen ze zijn verklaring daar ook acteren en overmaken aan de bevoegde diensten. In het laatste geval kan De Heer Mark Ghekiere zich een kopij van zijn verklaring laten overhandigen.

Mark Ghekiere betrokken in zwaar verkeersongeval - "Aangereden motorrijder blijkt kroongetuige te zijn in zaak Bende van Nijvelhttps://www.hln.be/overijse/aangereden- … ~aa1d582c/

710

Re: Overijse: 27 September

Het is 20u27
Er zijn veel vrouwen en kinderen aanwezig op dit spitsuur.

Vandaag bekijk ik voor de zoveelste keer een aantal getuigenissen. Zo ook de getuigenis van een Engelse mevrouw die komt getuigen voor de camera dat haar getuigenis als kroongetuige nooit opgevraagd werd. Opeens hoor ik het zinnetje "Er was weinig volk in de winkel"  Lijkt mij logisch , het is het uur dat ik vaak ga winkelen omdat er dan zeer weinig volk in de winkel is. Toch stond er in de eerste post hier geschreven, er zijn veel vrouwen en kinderen aanwezig op dit spitsuur. 20u27 spitsuur? Vrouwen en kinderen ? Ik weet niet hoe het bij jullie was maar in die jaren had ik een kind leeftijd lagere school. Normaal uur voor bedtijd was tussen 20 u en 20u30. En al zeker in de winter of de herfst.

Lange inleiding om tot volgende vraag te komen. Heeft er iemand een idee hoeveel mensen er rond het uur van de overval in de winkel waren? Of op de parking?  En blijkbaar was de lijst van de mensen die er niet waren , de afwezigen dus, even belangrijk.

Eventueel aantal aanwezige rijkswachters? Of mensen van andere "ordediensten"