711

Re: Aalst: Vlucht

kenza: Die kogels plus doosjes waren toch te nieuw/niet oud genoeg, als ik het mij goed herinner?

712

Re: Aalst: Vlucht

Er stond geen datum op. Wel een soort van e-mail adres maar dat kan want e-mail verkeer was er al in 1978. Volgens wapenkenner die ik ken zijn de kogels mogelijk van de jaren 80. Wel heel toevallig dat waar wij gaan zoeken zeldzame kogels vinden. We hadden voor de zekerheid ook paar kogels naar parket van Dendermonde gestuurd en geloof mij er was serieus interesse. Maar ja alle sporen lopen dood.

713

Re: Aalst: Vlucht

club_le-happy-few wrote:

De vele Golfjes op de baan lijken me eerder een afleidingsmanoeuvre...

Laat ons even normaal doen. De Golf was niet bepaald een zeldzame auto in die dagen.

Re: Aalst: Vlucht

Ik lees in dit topic dat redenen bestaan om aan te nemen dat de bende na Aalst abrupt gestopt is. Meer bepaald, er was mogelijk een nieuwe raid gepland. Zijn er documenten / beweegredenen beschikbaar om dit aan te nemen?

Ook vraag ik me af waarom de bende geweerschoten lost enkele uren voor de overval. Dit lijkt me niet verstandig, het scherpt mogelijk de waakzaamheid aan van omringende buren.

Wat ik wel durf aan te nemen, is dat de befaamde Golf Aalst nooit verlaten heeft. Om deze lijn door te trekken, moeten we onderzoeken indien bij vorige aanslagen eveneens dwaalsporen gelegd werden om soortgelijke voertuigen op verscheidene plekken te laten uitrijden. Enkel strookt dit dan niet met het wachten op de parking alvorens te ontsnappen en een vuurgevecht met de politie aan te gaan.

715

Re: Aalst: Vlucht

Van de overige (vorige) overvallen op warenhuizen is bitter weinig geweten over de vluchtroutes en welke richting ze ook zouden kunnen uitgaan.

Heeft iemand meer info/details hierover?

716

Re: Aalst: Vlucht

Er is inderdaad bitter weinig geweten Leo, maar wat nog stuitender is, is dat de CBW zelf zo bitter weinig weet, dat ze het maar niet kunnen oplossen! En dat na zovele jaren.

717

Re: Aalst: Vlucht

Als je met mede-weten(handelen) van bepaalde instanties dergelijke acties kunt ondernemen, is het niet moeilijk om voorafbepaalde en afgesproken (vlucht)routes te nemen.

718

Re: Aalst: Vlucht

Inderdaad P- 51. Ik hou nog steeds het relaas van Joël Lhost in gedachten. Er is zeker een link naar hogerop en buitenlandse betrokkenheid! Maar ook hier werd in het onderzoek niet verder doorgeduwd. Had men angst om op bevriende buitenlandse teentjes te trappen? Maakte de Belgische regering zich schuldig aan 'stilzwijgend medeweten'?

719

Re: Aalst: Vlucht

De Golf is meermaals gespot met heel duidelijke beschrijving op zijn vluchtroute tot aan kruispunt Hogeberg en daar is hij in het niets verdwenen en het waren geen marsmannetjes. Ik geloof niet dat je na zo’n bloedige aanslag in Aalst blijft en zeker niet na een bewuste confrontatie met de politiediensten.

Re: Aalst: Vlucht

LEO wrote:

Inderdaad P- 51. Ik hou nog steeds het relaas van Joël Lhost in gedachten. Er is zeker een link naar hogerop en buitenlandse betrokkenheid! Maar ook hier werd in het onderzoek niet verder doorgeduwd. Had men angst om op bevriende buitenlandse teentjes te trappen? Maakte de Belgische regering zich schuldig aan 'stilzwijgend medeweten'?

Helemaal eens mee! Wanneer je de getuigenis van Joël Lhost leest, vraag je je af waarom het topic Kester gesloten werd ... Zonder inmeninging van een buitenlandse overheid, was het mysterie rond de bende alvast opgelost en te lezen op talloze sites. De bende was en is voor mezelf nog steeds een bliksemafleider / opruimdienst van iets dat veel hoger speelt. Wat is dat iets? Zelf neig ik te denken aan internationale wapenhandel vs embargolanden, drugstrafieken, push van USA om controle te krijgen over buitenlandse overheidsorganen vs koude oorlog. En dit ... zal nooit naar boven komen. Geen enkele politieker die hieraan zijn vingertjes wenst te verbranden. Schandalig!