Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Juist nu weet ik het , was daar geen dansschool ook ?   Als ik mij niet vergis stonden er nog wat gebouwen achter de schietclub

in 1997 was er alleszins de dansschool LUCRIA. op het nr 12 C  (bron promediagegevens 97-98) ; sinds wanneer ? weet ik niet.

volgens mijn interpretatie van gegevens op  http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm  werd .Lucria opgericht in 1994, toen met maatschappelijke zetel te  Lokeren.

742

Re: Aalst: Vlucht

In de jaren 80 was de schietstand afgelegen gebied tussen Osbroekpark en Erembodegem dorp . Het dichtstbijzijnde gebouw was denk ik het weeshuis . Direct aan de Dender gelegen met de overkant het Gerstjesbos . Meerdere loodsen die daar stonden met wisselende huurders . Dansschool Lucria was pas jaren later alsook de meerdere appartementsblokken die daar nu gebouwd zijn .
Café het Dobbelken waar extreem rechts haar lokalen had was in vogelvlucht misschien 500m . Bonskoffsky en zijn entourage kwamen daar geregeld over de vloer . Men is mij verteld dat daar geregeld wapens passeerde . Of deze wapens iets te maken hadden met de overval , geen idee !  Voor mij blijft de getuigenis van de zigeuner De Jonge belangrijk . Deze geeft weer hoe het landschap van Aalst toen gekleurd was .

743

Re: Aalst: Vlucht

Wat inderdaad wel opvalt is het feit dat het Osbroeckpark daar eigenlijk op wandelafstand vandaan is. In vogelvlucht is het dus maar 1350 meter van de schietstand tot aan de parking van de Delhaize. Als uitvalsbasis is dat niet zo'n slechte plek. Op google earth kan je zien dat je vanuit de schietstand 283° moet lopen om in het bos uit te komen. Spoorweg over, en 2 kleine banen oversteken om de boel wat te gaan verkennen. Ga daar toch ook is een bezoekje brengen om te zien in hoeverre deze theorie mogelijk is.

Re: Aalst: Vlucht

Spoorweg onder. Ter hoogte van de Roomshofstraat  ging je ondergronds (te voet) via tunnel naar de Termurenlaan. Het was niet echt een avontuur die je in het donker zou gedaan hebben als gewone burger, zelfs overdag was het daar vrij creepy. De afstand van die  kant van het park en Osbroek was hooguit enkele honderden meters. Deze kant van de voetgangerstunnel was met de auto te bereiken. De kans dat je er een levende ziel tegenkwam was vrij nihil. In die jaren was er wel een woongemeenschap op dezelfde terreinen van de schietclub.

Re: Aalst: Vlucht

In die tijd, hoeveel homo's zouden naar de politie gestapt zijn?

De meeste waren waarschijnlijk zelfs getrouwd smile

746

Re: Aalst: Vlucht

Ik weet niet of iemand hier al bij heeft stilgestaan maar indien het Osbroekpark een ontmoetingsplaats was voor homo's, kan het niet zijn dat de mannen die door de joggers betrapt waren daar net om die reden waren en niets met de Bende van Nijvel te maken hadden?

Aan de andere kant klopt dit dan weer niet met het feit dat de joggers ook de Ford Taunus van Elnikoff gesignaleerd hebben in het Osbroekpark

747

Re: Aalst: Vlucht

Ik denk wel dat de meeste homo’s hun wagen in de sexdreef parkeerden

Re: Aalst: Vlucht

In de omgeving van Farcy veel homo's, waarvan sommigen hoogstwaarschijnlijk gechanteerd werden (vuile werkjes)

749

Re: Aalst: Vlucht

Wat ik me altijd heb afgevraagd bij de vlucht uit Aalst: waarom zijn ze eigenlijk gevlucht? En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ze op die parking hadden moeten blijven staan, maar ze hadden toch dicht bij Aalst wel een safe-house kunnen organiseren, ergens op een achteraf plaatsje in een industrie-zone of ergens aan een stil weggetje. Het hele bende-verhaal geeft toch de indruk dat het op behoorlijk hoog niveau werd georganiseerd, maar ze gaan na hun daad toch nog een flink eind rijden met die Golf, dat had toch eenvoudiger moeten kunnen?

Misschien ergens in Erembodegem?

750

Re: Aalst: Vlucht

Volgens mij zijn ze uit Erembodegem vertrokken maar was het de bedoeling van Delaize Aalst en Denderleeuw te combineren en dan naar hun schuilhol te vluchten