Spel is weer op de wagen.

92

Asjemenou wrote:

Een keer erop klikken en je weet het.

Sorry, u heeft gelijk.
Maar vooralsnog ziet men eerst de schuilnaam.

93

Wat Beijer niet vermeldt is dat er 16 kilo stukken metaal (schroeven en bouten) verwerkt waren in de bom.
= LEUGEN

Wat je zou liegen imazibraine? Bovenstaande.
Waar haal je die informatie?
NERGENS in het -niet openbare- rapport van deze aanslag valt dit te lezen.
Ah, juist, je hebt je eigen onderzoek gevoerd...

Voorts, voor alle doemdenkers...
Het Federaal Parket staat veel verder dan je nog maar zou kunnen vermoeden.
Zo is er maar -gelukkig- een klein deel uitgelekt van het DNA-onderzoek via de opgravingen die natuurlijk en helaas snel de aandacht trekken van de bezoekers.
Ah, en weet je wat hun grootste kwaliteit is?
Er zal NIKS gecommuniceerd worden tot het proces.
Niks.

Heb nu nog maar even geduld en ontzie de slachtoffers toch een heel klein beetje door bijvoorbeeld (ook) hen hier geen aangedikte praatjes te verkopen.
Heel moeilijk voor sommigen hier, da's dan wel weer glashelder.

Xavica wrote:

Wat Beijer niet vermeldt is dat er 16 kilo stukken metaal (schroeven en bouten) verwerkt waren in de bom.
= LEUGEN

Wat je zou liegen imazibraine? Bovenstaande.
Waar haal je die informatie?
NERGENS in het -niet openbare- rapport van deze aanslag valt dit te lezen.
Ah, juist, je hebt je eigen onderzoek gevoerd...

Voorts, voor alle doemdenkers...
Het Federaal Parket staat veel verder dan je nog maar zou kunnen vermoeden.
Zo is er maar -gelukkig- een klein deel uitgelekt van het DNA-onderzoek via de opgravingen die natuurlijk en helaas snel de aandacht trekken van de bezoekers.
Ah, en weet je wat hun grootste kwaliteit is?
Er zal NIKS gecommuniceerd worden tot het proces.
Niks.

Heb nu nog maar even geduld en ontzie de slachtoffers toch een heel klein beetje door bijvoorbeeld (ook) hen hier geen aangedikte praatjes te verkopen.
Heel moeilijk voor sommigen hier, da's dan wel weer glashelder.

Dat eerste is goed nieuws, wat overigens wel lijkt te duiden op een ‘lek’ bij het federaal parket of daaraan gelieerde personen. Overigens schijnt het door u gebrachte nieuws mij toe als het het tegendeel ’er zal NIKS gecommuniceerd worden’. Sterker nog, u brengt hier nieuws (in commissie) dat zou moeten inslaan als een bom; potentieel voorpaginanieuws! Vooralsnog heb ik geen reden om aan uw geloofwaardigheid te twijfelen en wacht op het communiqué over het voorgaande, namens het federaal parket.

Dat tweede is goed nieuws, bedoelde ik te schrijven, zucht.

96

Toch wel vreemd. Met die fake bom in de koffer is er een Nederlander die de hoofdrol in feite is. Over die Nederlander heeft het hier de laatste tijd nog niet gegaan! Misschien kunnen jullie zich eens afvragen wat die Nederlander met de inzittenden te maken heeft of zoiets.

97

Voor de Nederlanders op het forum. Het is niet zomaar een Nederlander, op basis van zijn uiterlijk zou je hem kunnen verwarren met Bouhouche. Dat er een Nederlander een rol speelt, dit verklaart Bultot tevens op 10 nov. 85 in de ochtend! Hij vertelde erbij mocht je het weten je zou eindigen zoals Montel. Nu waarom vertelde Bultot dit bekijk eens wat zijn job was toen die fake aanslag plaatsvond. Dit navragen kan je doen in Florida trouwens.

98

Now wrote:

Voor de Nederlanders op het forum. Het is niet zomaar een Nederlander, op basis van zijn uiterlijk zou je hem kunnen verwarren met Bouhouche. Dat er een Nederlander een rol speelt, dit verklaart Bultot tevens op 10 nov. 85 in de ochtend! Hij vertelde erbij mocht je het weten je zou eindigen zoals Montel. Nu waarom vertelde Bultot dit bekijk eens wat zijn job was toen die fake aanslag plaatsvond. Dit navragen kan je doen in Florida trouwens.

Okay we moeten dus op zoek naar een Nederlander met de gelijkenis van Bouhouche... En wat deed hij in Aalst?
Welke bron kunnen we vinden in Florida (21,48 miljoen inwoners en 170.451 km², 2x zo veel inwoners als Belgie en bijna 6x zo groot)... Buslik misschien?

99

On topic.
In 2019 had François Achten last van geheugenverlies ivm een al dan niet bezorgd pv aan zijn collega Philippe Vermeersch.
Dat is helemaal niet abnormaal.
Toch niet voor deze ‘speurder’.
Achten had toen in 1981 al last van gedeeltelijk geheugenverlies.
Eerst verklaarde hij in 1981 dat hij niet meer wist of hij al dan niet Goffinon verving.
En dan, opeens in 1991 was hij formeel:
“Ik heb die bewuste dag gewisseld van shift met Goffinon!”
Om dan 3 jaar later zich deze verklaring opeens niet meer te kunnen herinneren.

Een kattebelletje met hetgeen hij hoorde te zeggen was handig geweest voor deze arme man.
Het oprechte parket toen heeft steeds gecommuniceerd dat de bomaanslag op de wagen bedoeld was om Guy Goffinon te treffen.

Dat is hetgeen moest geloofd worden.
Spoiler-alert.
2025

100

efkes terug oprafelen:

Op 15 november 1985 wordt Bultot opnieuw gearresteerd, nu voor illegaal wapenbezit. Een maand later komt hij alweer vrij en vlucht hij prompt naar Paraguay.
Antoine Delsaut is een ex-koloniaal, gepensioneerd militair, wapenfreak, goed bevriend met Bultot én informant van de Staatsveiligheid. Pas goed twee jaar later, op 3 december 1987, vertelt Delsaut zijn verhaal aan de speurders in Dendermonde.
Dat verhaal begint een dag voor de raid in Aalst: "Op 8 november 1985 is er een telefoongesprek geweest tussen Bultot en mijn vrouw. Hij vroeg me of ik hem een mitraillette kon bezorgen omdat een van zijn vrienden dit dringend nodig had. 's Avonds heeft hij teruggebeld. Hij vroeg of wij het nodige gevonden hadden (...). Ik heb hem gezegd dat ik eens zou uitkijken."

Delsaut bezorgde Bultot wel vaker wapens, ze zaten per slot van rekening in dezelfde schietclub. De man had nog een uzi liggen en stelde voor die uit te lenen, maar dat wapen stond geregistreerd en dus kon Bultot er niks mee.

Delsaut en zijn vrouw mogen dan bevriend zijn met de ex-gevangenisdirecteur, als ze op 9 november in het laatavondjournaal de beelden zien van het bloedbad, krijgen ze een naar gevoel. Bultot, zo is afgesproken, zal de volgende ochtend bij hen thuis in Anderlecht komen aperitieven. En dan ben je spion of je bent het niet: Delsaut verstopt een bandopnemer achter een sanseveria en hoort Bultot uit over de gebeurtenissen van de vorige dag.
Delsaut: "Tijdens ons gesprek werden de feiten van Aalst aangehaald. Hij beweerde dat men die feiten in de schoenen van extreem rechts wou schuiven. Hij beweerde dat zij, leden van extreem rechts, wisten wie de feiten had gepleegd (...). Hij zei dat het vreemd was dat het steeds een Delhaize was en dat het om afpersing ging. Hij zei dat het Nederlanders waren. Hij beweerde dat niemand zou durven spreken omdat men nadien de gevolgen zou ondervinden. Alles is in handen van de Nederlanders, ging hij verder. 'Moest ge alles weten, dan zoudt ge binnen het halfuur willen vertrekken als ge niet wilt eindigen zoals Jules Montel' (een geliquideerde topgangster, ddc)."

Dat was dus zondag 10 november 1985, vers van de pers, nog voor de papiertjes in het bos werden ontdekt. En Delsaut heeft alles op tape. Geweldig, denken de speurders. Maar waar is de tape? "De bandopname heb ik afgegeven aan een dienst", zegt Delsaut. "Gelet op het feit dat ik voor deze dienst werkte, acht ik mij gehouden aan het geldende beroepsgeheim." De Staatsveiligheid dus.