Re: Thierry Sliman

In het interview bij de RTBF zegt deze Verdin enkel op de hoogte te zijn van dingen die hij samen heeft gepleegd met Sliman, en wat later dat hij niet gelooft dat Sliman iets met de bende heeft te maken.

Ik zie dus niet welke waardevolle dingen deze persoon zou kunnen vertellen, tenzij hij de zoveelste is die ineens met een broodje aap verhaal komt aandraven.

Re: Thierry Sliman

Terechte opmerking, maar het lijkt erop dat hij op een gegeven moment een (180°) draai heeft gemaakt, wat dan ook terug te vinden zou moeten zijn in zijn op stapel staande boek '25 ans avec Thierry S.'

Zie ook: https://abonne.lardennais.fr/id294291/a … massacres. Verdin steekt hiermee zijn nek uit en loopt het risico op rechtszaken met schadeclaims en/of dwandsomvorderingen van de kant van een of meer nabestaanden van Thierry en Xavier Sliman.

Justitie lijkt geen haast te maken met het leggen van beslag op het manuscript van Verdin, wat ik als aanstaande lezer van zijn boek wel prima vind.

83

Re: Thierry Sliman

Dit zit helaas achter de betaalmuur

Re: Thierry Sliman

Daar liep  ik ook tegenaan, maar de kop boven dat artikel en hetgeen Patrick Verdin mij over Thierry Sliman heeft geschreven, laat voor mij geen andere ruimte dan dat laatstgenoemde door Verdin wordt gezien als doder van de Bende van Nijvel, althans één van de doders daarvan.

Patrick Verdin schreef mij een week of wat geleden (letterlijkcitaat): "je suis certain que ts est le tueur il me la dit , j explique dans se livre la façon qu il me la dit et beaucoup d autres choses nai aucun doutes la dessus xavier connaissait un ex gendarme cela c est sur aussi je vous promet  d eclaicire cette affaire si on me croit ?"

Ik zie niet in waarom Patrick Verdin leugens wil verkopen. Sterker nog, hij steekt zijn nek enorm uit, met voor een potentieel groot afbreukrisico, los even van het feit dat zijn verhaal bij mij hard binnen komt, zeker als je je daarbij verdiept in zijn achtergrond. Verdin is of was geen doetje...

Re: Thierry Sliman

Waarom steekt hij zijn nek uit? Ze zijn dood, en dan gaat alle schuld naar 2 Franse marginalen. Daar zullen veel 'medeschuldigen' voor tekenen. Predateur-piste en geeneens Belgen. Voor hem kassa kassa en misschien ook nog Delhaize premie?

Re: Thierry Sliman

Met respect, maar ik vind dat u hier veel te luchtig over schrijft.

Probeert u zich eens te verplaatsen in het milieu waarin Patrick Verdin en Thierry en Xavier Sliman verkeerden in het Charleville-Mézières van met name eind vorige eeuw en wat zich daarin en omheen afspeelde. ‘Twee Franse marginalen’ is een stelling op basis van een bepaalde meetlat - ik probeer mij voor te stellen welke -, waar u wijlen Thierry en Xavier Sliman langs heeft gelegd. Ik zal u vertellen dat bij dat type gangsters en de aan hen toegeschreven gedragingen mij de koude rillingen mij over de rug lopen, ook al zijn ze al een poos dood. Beiden boezemen mij angst in, al wordt beweerd dat angst een slechte raadgever is. Zo erg is het, ja.

Kassa voor Patrick Verdin? Dat valt nog te bezien, maar als het kassa voor hem wordt, feliciteer ik hem daarmee van harte, omdat zijn boek dan kennelijk een of meer snaren goed weet te raken.

Re: Thierry Sliman

Ik claim(de) uitdrukkelijk niet dat wijlen Thierry en Xavier Sliman iets te maken hebben gehad met de Bende van Nijvel.

Dat ik een fan van Patrick Verdin zou zijn, is eveneens volledig uit de lucht gegrepen, tenzij het verbodenis om met een ander een conversatie te voeren.

Overigens zou een (bekende?) Belgische journalist zijn medewerking hebben verleend aan de totstandkoming van het boek van Verdin, als ik het wel heb. Zijn naam is mij nu ontschoten.

Re: Thierry Sliman

Zijn journalisten dan ineens een referentie voor de waarheid?

Ik wil geloven dat de Slimans ooit hand- en spandiensten hebben gedaan, maar dat enkel zij  'de Bende' zijn ben ik niet van overtuigd.

Re: Thierry Sliman

Néen, zeker niet, zo weet ik uit ervaring. Veel journalisten lukt het niet om door hen opgevangen informatie een-op-een te publiceren, wat de dood in de pot is.

ik probeerde slechts een kader te schetsen en - nogmaals - het staat helemaal niet vast dat de gebroeders Sliman iets van doen hadden met een of meer daden die worden gekoppeld aan de Bende van Nijvel. Verder hebben politie en justitie, voor zover mij bekend, (nog) geen  beslag gelegd (of hoeven leggen) op het (ook) bij een notaris gedeponeerde manuscript van Patrick Verdin, waarvoor zij vast wel hun redenen zullen hebben. Stel dat het wel komt tot een dergelijk beslag, zou Verdin dat om hem moverende redenen als een grote eer kunnen beschouwen.

90

Re: Thierry Sliman

Asjemenou wrote:

Daar liep  ik ook tegenaan, maar de kop boven dat artikel en hetgeen Patrick Verdin mij over Thierry Sliman heeft geschreven, laat voor mij geen andere ruimte dan dat laatstgenoemde door Verdin wordt gezien als doder van de Bende van Nijvel, althans één van de doders daarvan.

Patrick Verdin schreef mij een week of wat geleden (letterlijkcitaat): "je suis certain que ts est le tueur il me la dit , j explique dans se livre la façon qu il me la dit et beaucoup d autres choses nai aucun doutes la dessus xavier connaissait un ex gendarme cela c est sur aussi je vous promet  d eclaicire cette affaire si on me croit ?"

Ik zie niet in waarom Patrick Verdin leugens wil verkopen. Sterker nog, hij steekt zijn nek enorm uit, met voor een potentieel groot afbreukrisico, los even van het feit dat zijn verhaal bij mij hard binnen komt, zeker als je je daarbij verdiept in zijn achtergrond. Verdin is of was geen doetje...

Ik vraag mij af of hij zijn boek samen geschreven heeft met Jean Pierre Adams?