31

Re: Istvan Farkas

dim wrote:

Dans une voiture conduite par Marcel Cambier, vingt-cinq ans, d'Uccle. Joseph Schneberger, trente ans, Istvan Farkas, quarante et un ans, tous deux réfugiés O.N.U. d'origine hongroise et un grand blond à l'accent indéfinissable - et à l'identité toujours inconnue - complétaient le quatuor s'il faut en croire Cambier et Schneberger, puisque Farkas se prétend toujours étranger à cette tragique expédition. [...] Schneberger aurait pénétré dans la maison avec Farkas et ce grand blond qu'il voyait pour la première fois. [...] Quant au quatrième homme, il court toujours. Les enquêteurs croyaient l'avoir identifié. Ils avaient épinglé une homme que le juge remit en liberté quarante-huit heures après l'avoir arrêté. Il avait présenté un alibi en béton. Ce n'était pas, semble-t-il, la première fois qu'il était victime d'une méprise due à sa ressemblance physique avec le «grand blond».

Bron » archives.lesoir.be

Onbepaalbaar accent. Grieks? Papadopoulos misschien?

Cambier was toen 55 en afkomstig uit Ukkel, dus in 2012 zou hij zo'n 78 jaar moeten zijn? Komt niet overeen met de 65 jaar uit het artikel over de vermiste persoon, dat is dus vermoedelijk een homoniem. Tiens, een "oude" als chauffeur.

Is deze blonde inmiddels bekend?

Re: Istvan Farkas

Mincky wrote:

Is deze blonde inmiddels bekend?

5de regel (incl. Ititelparagraaf) » Forum

33

Re: Istvan Farkas

Dank u Trobken. Maar ik denk dat ikzelf verkeerd ben in dezen. Ik denk dat ik een andere blonde bedoel.

34

Re: Istvan Farkas

Heb inderdaad een foto van de jonge Istvan Farkas gevonden. Maar dat is dus een Hongaar en geen Marokkaan… Grote gelijkenissen met robotfoto G1. Ik probeer ze met Paint bijeen te kletsen en zal Imazibraine zijn naam erbij zetten want is dankzij hem dat ik naar Farkas op zoek ging

Maar imazibraine was mis, is dus echt wel een hongaar

35

Re: Istvan Farkas

https://imgur.com/1CLg3ZW.jpg

36

Re: Istvan Farkas

Dat lijkt inderdaad op elkaar, maar waar kan ik dit, of waar moet ik dit plaatsen?

Want de robotfoto, zou waarschijnlijk ook Madani Bouhouche kunnen zijn?

37

Re: Istvan Farkas

Foto is van een tijd na overval op Dekaise. Pinta was kalend, tijdens de overval was zijn haar nog wat langer en over de oren.

38

Re: Istvan Farkas

Maar, kunt u hem afgezien van deze foto, ook nog anders plaatsen in dit geheel?

Re: Istvan Farkas

Bedankt J&B. De gelijkenis is inderdaad treffend. Bij de schietpartij in Waver na de overval op Dekaise werd een dader met voorhoofdskaalheid beschreven. En eerder in dit topic:

Farkas is de Hongaarse echtgenoot van Bertha De Staerke. Nadat in de nacht van 7 op 8 juni 1983 de Bende van Nijvel een Saab Turbo stal in Eigenbrakel, legden de speurders foto's voor aan de garagehouder. Hij herkende op die foto's Istvan Farkas en Bertha De Staerke. Voor die diefstal hadden zij een bezoek gebracht aan garage Jadot, waar de Saab werd gestolen.

J&B, je hebt zeker geen foto van Jean-Luc Baugniet in je dossier steken? Of Claude Dubois? Twee belangrijke figuren van wie geen foto te vinden is

40

Re: Istvan Farkas

Django68 wrote:

J... Of Claude Dubois? Twee belangrijke figuren van wie geen foto te vinden is

Let op: er zijn 2 personen met de naam Claude Dubois.