51

Detail in het krantenartikel :

STERN of STEN machinepistool ?

Stern machinepistool is mij onbekend .

Sten machinepistool daarentegen is een WW II wapen meestal gebruik door commandotroepen en veelvuldig gedropt tijdens WW II ten behoeve van clandestiene verzetsgroepen . Zal ook wel aanwezig geweest zijn in de verborgen Gladio depots .

Stern kan ook een typefout van de auteur zijn .

52

"Ik zag absoluut geen verband met de gebeurtenissen in Aalst."

"De valies had een donkere kleur en woog loodzwaar. Ik heb ze niet opengedaan maar vermoedde dat er wapens inzaten."

NUFF SAID .....

53

Ik vermoed ook dat mijn ouders minimaal 6 mln euro meer waard zijn dan zijn tegen mij zeggen, maar wat heb ik daar aan?
In dit geval neem ik genoegen met de 4 miljoen, maar begrijpen jullie wat ik bedoel???

54

LEO wrote:

Detail in het krantenartikel :

STERN of STEN machinepistool ?

Stern machinepistool is mij onbekend .

Sten machinepistool daarentegen is een WW II wapen meestal gebruik door commandotroepen en veelvuldig gedropt tijdens WW II ten behoeve van clandestiene verzetsgroepen . Zal ook wel aanwezig geweest zijn in de verborgen Gladio depots .

Stern kan ook een typefout van de auteur zijn .

Net zoals het kaliber van de pistool!

55

7.56mm-pistool moet natuurlijk 7.65-pistool zijn.
Ook dat was een onzorgvuldigheid van de auteur/journalist.

Maar net zoals Leo opbouwend antwoorden gaf, kon er op deze vergissing ook een antwoord gegeven worden ipv alweer een vraagstelling te poneren.

Soit, ter uwe dienste:

7.65 op dit forum:
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=1161

56

Werd Francis Zwarts ook niet overvallen met Stengun's ...?

57

Mincky wrote:

Werd Francis Zwarts ook niet overvallen met Stengun's ...?

Allicht wel...

"Francis Zwarts heeft het Brucargo-complex nooit bereikt. Twee personeelsleden van Sabena, die dezelfde avond van Brucargo naar Zaventem reden, zagen vlak voor de tunnel onder de startbaan een rijkswacht Taunus bemand door vier met stenguns bewapende rijkswachters"

58

Stenguns ? Verbazend , want in 1982 was de Uzi reeds de standaard pistoolmitrailleur van de Rijkswacht . Ook bij een vluchtige waarneming lijken ze niet op elkaar .

59

Dus twee personeelsleden van Sabena wisten dat het om stenguns ging ? Die moeten dan wel een doorgedreven militaire opleiding genoten hebben om dat te weten. Of vertrouwd geweest zijn met de wapens van het Gladio-netwerk. Lijkt me wat vergezocht maar soit, in dit dossier weet je maar nooit.

60

Moet je even aan Pierre Van Laer of Henry Torry vragen P-51…