171

Re: Jean-Paul Dauphin

Renekes verklaringen over Dauphin sluit hem volledig uit als mogelijke dader in Aalst (of een andere overval).

Het sluit Dauphin weliswaar niet uit als mogelijke leverancier ivm nummerplaten informatie. En het sluit hem ook niet uit als één van de lijfwachten / bodyguards van Latinus. Ik denk trouwens dat een gebochelde gewapende lijfwacht heel wat meer intimiderend zou kunnen zijn als een grote spierbundel.

172

Re: Jean-Paul Dauphin

Ken je de film "The usual suspects"? Zou je eens moeten kijken; hoofd persoon is ook een manke, maar loopt op het eind van de fim normaal weg ...

173

Re: Jean-Paul Dauphin

Er zijn veel tegenstrijdige meningen over deze figuur. In een eerdere post in dit topic schreef Ben dat er zeer zwaarwichtige aanwijzingen bestaan tegen Dauphin. Hij werd, samen met Elnikoff en Libert ook herkend bij verschillende feiten, oa in Aalst

174

Re: Jean-Paul Dauphin

Het kan zijn dat Dauphin's uitspraak (ook al werd die illegaal opgenomen) wel degelijk klopt hoor. Kijk als hij zei 'ik was chauffeur van de Bende van Nijvel', dan heeft hij niet gezegd dat dit tijdens de aanslagen was hé. Libert zei toch dat hij een paar keer mee gereden had met Dauphin? Elnikoff mogelijk ook...

175

Re: Jean-Paul Dauphin

En toch is het bij de aanslag in Aalst dat Dauphin en Libert formeel zijn herkend

176

Re: Jean-Paul Dauphin

Als de Hunchback of Notre Dame mee deed aan aanslagen van de Bende van Nijvel denk ik dat dit wel meer mensen opgevallen zou zijn. Hij kan wel mee gedaan hebben aan een verkenning, was hij niet samen met Elnikoff min of meer herkend door een jogger tijdens zo'n observatie?

177

Re: Jean-Paul Dauphin

Hij is gesignaleerd in Aalst. Ik weet niet in welke context. Volgens bepaalde speurders zou hij de chauffeur geweest zijn. Libert is in Aalst dan weer herkend als de reus van de bendde

178

Re: Jean-Paul Dauphin

Ik vraag me dan af hoe die herkenning heeft plaatsgevonden, wanneer ze gemaskerd, gesluierd of vermomd waren.

179

Re: Jean-Paul Dauphin

Ik denk dat Dauphin herkend is zonder vermomming in de buurt van de Delhaize in aalst. De adjunct directeur die door de reus vastgegrepen werd en oog in oog stond herkende achteraf formeel Libert

180

Re: Jean-Paul Dauphin

In november '83 hebben verantwoordelijken van het Front de la Jeunesse verklaard dat de aanslag tegen Air France was uitgevoerd door een WNP-militant, een ex-lid van het Front de la Jeunesse uit Ottignies. Maar de Front de la Jeunesse-versie klopt niet met de gegevens van de politie. Bovendien is de geviseerde persoon (Jean-Paul Dauphin) gehandicapt zodat hij niet snel kan lopen.

Dauphin werd met minachting bekeken door de militanten als gehandicapte. Alleen Latinus trok de man naar zich toe. Door nu de naam van Dauphin te lanceren ivm. deze aanslagen wilde Dossogne in feite Latinus treffen.

Bron: Archief Walter De Bock

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube