571

Re: Philippe De Staerke

vhs1240 wrote:

Is er dan werkelijk iémand op dit forum dat niét gelooft dat De Staerke erbij was?

Ik geloof niet dat hij erbij was.

572

Re: Philippe De Staerke

En Salesse ook niet? De robotfoto laat weinig ruimte voor interpretatie. En ik denk niet dat je De Staerke en Salesse apart kan zien. Ofwel waren ze er allebei wél bij ofwel geen van de twee.

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

En daarom geloof ik helemaal niets van wat die junkie heeft verteld aan iedereen.

Het verzwakken en kleiner maken met stereotypes is weer begonnen. Wat is jouw belang hierin?

574

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

En daarom geloof ik helemaal niets van wat die junkie heeft verteld aan iedereen.

Moest alleen Mousa met die bewering afkomen zou ik er ook niet te veel belang aan hechten, maar er zijn een hele hoop anderen die hem ook beschuldigen van betrokkenheid. Hij is meermaals herkend door getuigen, er is sprake van een getuige uit het zigeunermilieu die hem herkende en die specifieke taal herkende die door die clan gesproken wordt.

De overvalwagens van de bende van baasrode en de bende van Nijvel waren op een zelfde wijze "geprepareerd" ... Niets van dit alles is een feitelijk bewijs maar de som van dit alles weegt toch een pak zwaarder door dan enkel maar "de beweringen van een junk". Hetzelfde kan gezegd worden voor zijn kompaan Salesse.

575

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

Het moge duidelijk zijn waarom Alain dat zegt. En dan ook nog eens zonder bewijs.

Voor de beloning...

576

Re: Philippe De Staerke

vhs1240 wrote:
Mincky wrote:

En daarom geloof ik helemaal niets van wat die junkie heeft verteld aan iedereen.

Is er dan werkelijk iémand op dit forum dat niét gelooft dat De Staerke erbij was?

Het gaat niet om GELOVEN ... het gaat om bewijzen. Als die er geweest waren had De Staerke al jaren opgesloten gezeten.

577

Re: Philippe De Staerke

Moussa zegt ook Philippe De Staerke te hebben vervoerd naar Eigenbrakel ten tijde van de Bende-aanslag daar (27 september 1985, drie doden, ddc). Hij maakt ook melding van een incident dat moeilijk te geloven valt.

Wat mij opvalt is het volgende:

  • De bende kwam in Eigenbrakel ter plaatse met de GTI, waarom zou Philippe De Staerke daar dan door Mousa gebracht moeten worden?

  • Het gerecht neemt de verklaring van Mousa serieus, want hij is opgepakt. Dit betekent dat het gerecht dus nog geen enkel (ander) idee heeft over mogelijke daders;

578

Re: Philippe De Staerke

Moussa zegt niet dat hij Philippe De Staerke naar Eigenbrakel voerde net voor de overval, ten tijde van de overval kan ook slaan op een week ervoor, zelfs erna. Misschien heeft Moussa Philippe De Staerke daarheen gevoerd om een verkenning te doen. Misschien had Philippe De Staerke daar iets heel anders te doen dat niets met die overval te maken had.

579

Re: Philippe De Staerke

retrophilips33 wrote:

Het verzwakken en kleiner maken met stereotypes is weer begonnen, Wat is jouw belang hierin?

Helemaal geen, het is slechts mijn mening! En het staat mij toch vrij om een mening te hebben, vind je niet? Net zoals u hoogstwaarschijnlijk ook een mening of hypothese hebt. Maar wat is dan uw belang, in die mening of hypothese? En aan kleiner maken, of stereotypering, doe ik niet. Dat doet u bijkans wel, jegens mij. Althans die indruk geeft u mij. Voorts heb ik geen enkel belang om eventueel mensen vrij te pleiten in deze zaak. Dat ik hier op dit forum aanwezig ben, is puur uit interesse.

580

Re: Philippe De Staerke

robert wrote:

Moussa zegt niet dat hij Philippe De Staerke naar Eigenbrakel voerde net voor de overval, ten tijde van de overval kan ook slaan op een week ervoor, zelfs erna. Misschien heeft Moussa Philippe De Staerke daarheen gevoerd om een verkenning te doen. Misschien had Philippe De Staerke daar iets heel anders te doen dat niets met die overval te maken had.

“Moussa zegt ook Philippe De Staerke te hebben vervoerd naar Eigenbrakel ten tijde van de Bende-aanslag daar (27 september 1985, drie doden, ddc).