@xavier: "Openlijk je sympathie betuigen,
op een forum over wandaden waarbij tientallen mensen om het leven kwamen".Sorry, maar waar heb ik dat gedaan? Zoiets zou ik niet eens kunnen!
...
38 dagen geleden konden we hier allemaal jouw openlijke sympathie voor gangster Philippe De Staerke zien betuigen.
Selectief geheugen.
Je citeert me -bewust?- incompleet:
Dit is het volledige citaat:
Mincky wrote:De Staerke is er ingeluisd, hij heeft hier helemaal niets mee te maken.
Persoonlijk vind ik hem zelfs een sympathieke manEen eigen mening.
Je moet het maar durven...Openlijk je sympathie betuigen,
op een forum over wandaden waarbij tientallen mensen om het leven kwamen,
voor een gangster die bloed aan de handen kleven heeft,
én die daar NOOIT voor berecht is.
En -laat ik duidelijk zijn- dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat hij een aandeel had in de wandaden waarover dit forum voornamelijk gaat.....
Dat was dus -alleszins voor jou NIET duidelijk genoeg.
Philippe De Staerke heeft meer op zijn kerfstok dan dat er ooit gerechtelijk bewezen is.
En uiteraard zal hij dat niet toegeven, ondanks het feit dat vele feiten inmiddels verjaard zijn.
Waarom dan niet toegeven?
Omdat dat zijn verhaaltje van perfecte gangster die nooit doden maakte bij zijn overval kracht bij zet voor de simpele zielen die zoiets nog steeds willen blijven geloven.
Dezelfde die Denise Tyack en Patrick Haemers beamen dat de dood van een geldkoerier bij een overval gerechtvaardigd is, omdat zoiets tot de risico's van hun vak behoort.
....
Voor de rest begrijp ik niet, waarom iedereen mij hier nu aanvalt om mijn mening!
Het is je volste recht dat jij (Mincky) meent om een gangster van het kaliber De Staerke te moeten verdedigen en of sympathiek te willen vinden.
Net zoals ik dat onwerkelijk cru van jou vind...
Ik kan me niet inbeelden dat je bijvoorbeeld zoiets tegen de slachtoffers op het kerkhof van Aalst zou gezegd hebben.