41

Mincky wrote:

@xavier:   "Openlijk je sympathie betuigen,
op een forum over wandaden waarbij tientallen mensen om het leven kwamen".

Sorry, maar waar heb ik dat gedaan? Zoiets zou ik niet eens kunnen!
...

38 dagen geleden konden we hier allemaal jouw openlijke sympathie voor gangster Philippe De Staerke zien betuigen.
Selectief geheugen.

https://imgur.com/QUOr1s9.jpg

Je citeert me -bewust?- incompleet:
Dit is het volledige citaat:

xavier wrote:
Mincky wrote:

De Staerke is er ingeluisd, hij heeft hier helemaal niets mee te maken.
Persoonlijk vind ik hem zelfs een sympathieke man

Een eigen mening.
Je moet het maar durven...

Openlijk je sympathie betuigen,
op een forum over wandaden waarbij tientallen mensen om het leven kwamen,
voor een gangster die bloed aan de handen kleven heeft,
én die daar NOOIT voor berecht is.
En -laat ik duidelijk zijn- dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat hij een aandeel had in de wandaden waarover dit forum voornamelijk gaat.

....

Dat was dus -alleszins voor jou NIET duidelijk genoeg.
Philippe De Staerke heeft meer op zijn kerfstok dan dat er ooit gerechtelijk bewezen is.
En uiteraard zal hij dat niet toegeven, ondanks het feit dat vele feiten inmiddels verjaard zijn.
Waarom dan niet toegeven?
Omdat dat zijn verhaaltje van perfecte gangster die nooit doden maakte bij zijn overval kracht bij zet voor de simpele zielen die zoiets nog steeds willen blijven geloven.
Dezelfde die Denise Tyack en Patrick Haemers beamen dat de dood van een geldkoerier bij een overval gerechtvaardigd is, omdat zoiets tot de risico's van hun vak behoort.

Mincky wrote:

....
Voor de rest begrijp ik niet, waarom iedereen mij hier nu aanvalt om mijn mening!

Het is je volste recht dat jij (Mincky) meent om een gangster van het kaliber De Staerke te moeten verdedigen en of sympathiek te willen vinden.
Net zoals ik dat onwerkelijk cru van jou vind...
Ik kan me niet inbeelden dat je bijvoorbeeld zoiets tegen de slachtoffers op het kerkhof van Aalst zou gezegd hebben.

42

"Waarom hij de verklaringen gedaan heeft, legt Moussa zelf uit op Facebook en via een persbericht. “Ik wil er een punt achter zetten, de slachtoffers hebben er recht op.” Maar hij doet het ook voor het geld, de 250.000 euro die Delhaize uitlooft voor de gouden tip. “Ik heb het geld nodig om enkele vrienden te helpen met wie ik inbraken gedaan heb en die nu in de problemen zitten”, klinkt het zonder schroom."

En dan ook nog het lef hebben te zeggen: "de slachtoffers hebben er recht op".
En die vrienden van hem die in de financiële problemen zitten, die heten hoogstwaarschijnlijk: Alain en Moussa!

Moussa en Daniël B; zijn vrijgelaten onder voorwaarden. De voorwaarden zijn dat ze hun beschuldigingen intrekken en hun excuses aanbieden aan de nabestaanden.
De zoveelste kwakkel dus...
https://www.dhnet.be/actu/faits/alain-m … 39dc61c5d4

44

Django68 wrote:

Moussa en Daniël B; zijn vrijgelaten onder voorwaarden. De voorwaarden zijn dat ze hun beschuldigingen intrekken en hun excuses aanbieden aan de nabestaanden.
De zoveelste kwakkel dus...
https://www.dhnet.be/actu/faits/alain-m … 39dc61c5d4

Uiteraard, tijd voor de speciallekes hier om terug vallen op de doofpottheorie.

45

Allee de Staercke zijn plezier zal niet opkunnen
Het kan altijd maar ik denk dat de Staercke in de val gelokt is
Gans zijn werkwijze is gekopieerd
Golf GTI
Valse melding in Halle

46

Django68 wrote:

Uit een rapport van de BOB Brussel (Bron: De Bende van Nijvel en de CIA):

'Volgens een informant van Goffinon was de enfield, aangetroffen bij Van Obbergh afkomstig van de de overval op Dekaise. Na onderzoek werd vastgesteld dat dit wapen deel uitmaakte van een lot van 500 waarvan er twee werden buitgemaakt bij Dekaise.'

In het boek 'De Bende van Nijvel: verraad, manipulatie en geheime diensten', wijst Bouten Bruno Vandeuren aan als de informant die Goffinon naar Van Obbergh leidde.

Ter herinnering;

club_le-happy-few wrote:

Men kan gewoon gaan kijken op profiel van de vrouw. Via daar kom je ook bij Alain Moussa en Van Obbergh. Moussa heeft het ergens op zijn profiel ook over de 'testmedicatie' die ze als tiener kregen in jeugdinstellingen. Hij heeft wel al één en ander van zijn pagina gehaald. De foto waar hij met zijn revolver is er eentje om te houden.

"Moussa en zijn neef en vertrouwenspersoon Daniel B."
Heeft er iemand meer letters van deze persoon zijn familienaam?
Een "Daniel" klinkt interessant!

Ce qui est étonnant c'est que Moussa dans ses accusations se désigne comme un complice des Tueurs. Ce qui est encore plus étonnant c'est qu'il espérait toucher la prime, comme si Delhaize allait la donner aux Tueurs ou leurs complices.

Wat verbazingwekkend is, is dat Moussa in zijn beschuldigingen zichzelf aanduidt als een handlanger van de Killers. Wat nog verbazingwekkender is, is dat hij hoopte de premie te ontvangen, alsof Delhaize deze aan de Killers of hun handlangers zou geven.

48

Het is niet uitgesloten dat er enige waarheid zit in zijn verklaringen, maar deze passage voegt mijns inziens niets toe aan wat we al wisten.

49

Moussa-Van Obbergh-Louvaert-Scittecat-Van Binst-Bernaert-De Staerke(‘s)…

Sinds het overlijden van enkele belangrijke namen komen de tongen meer en meer los.
Niks nieuws dus zover onder de zon, wat de verklaringen -hetgeen er in de pers van uit lekte- van Alain Moussa betreft.

On lui demande simplement de s'excuser publiquement. PDS et DS pourrait exiger plus pour dénonciation calomnieuse. Ca coûte très cher les dénonciations calomnieuses (prison, amende). Le suspect 'Abdelah' de Chronos pourrait aussi porter plainte. Pourquoi il ne le fait pas?

Hij wordt gewoon gevraagd om publiekelijk zijn excuses aan te bieden. PDS en DS zouden meer kunnen vragen voor lasterlijke aanklacht. Lasterlijke veroordelingen (gevangenis, boete) zijn erg duur. Ook Chronos' verdachte 'Abdelah' zou aangifte kunnen doen. Waarom doet hij het niet?