101

Re: Thierry Sliman

De piste van de Slimans kan inderdaad een deel zijn van het geheel. Van De Staerke's is geweten dat ze 'te huur' waren. Heeft Véronique Laurent eigenlijk iets verteld over de Slimans?

102

Re: Thierry Sliman

De Staerke is er ingeluisd, hij heeft hier helemaal niets mee te maken. Persoonlijk vind ik hem zelfs een sympathieke man. En dan bedoel ik Phillippe. Hij heeft zijn tijd uitgezeten. Hij heeft een straf ondergaan en is niet langer verdachte. Als er iemand zijn leven heeft gebeterd is hij het wel.

103

Re: Thierry Sliman

wel, ik heb ook voortschrijdend inzicht Mincky

er klopt iets niet met de piste dat De Staerke een van dé uitvoerders zou geweest zijn van de gruweldaden, hoewel ik me niet van de indruk kan ontdoen dat hij erbij betrokken was

de contradictie is, dat werkelijk iedereen wil laten geloven dat hij het moest geweest zijn en dat het uitklaren van zijn rol niet mocht gebeuren door de cel Delta omdat ze te dicht bij de waarheid daardoor gingen komen...

de cel Jumet heeft de strategie aangewend om zijn piste van zijn bekentenis als onbetrouwbaar te laten overkomen omdat hij daardoor berecht kon worden voor Assisen en vrijuit zou kunnen gaan bij gebrek aan voldoende onderbouwde bewijzen om hem schuldig te kunnen laten verklaren...

Delta wordt steeds hierin betrokken, dit terwijl Delta ALLE andere relevante sporen wou onderzoeken in het Bende-dossier (zoals kortweg 1tje ervan genoemend: moord op Mendez) en NIET enkel dat van de Bende Van Baasrode...

die boutade moet hier door enkele opvallende typetjes (zoals ze alle anderen noemen) verdedigd worden!

nochtans zijn er vele pijlers in dit zeer complexe dossier waarvan ik er spontaan 2 heel belangrijke noem:

1. de vondst van Ronquieres, die MOEST gevonden worden, om het onderzoek tot 1 enkele piste te herleiden
2. een sluitende verklaring waarom het gezin van Van de Steen moest vermoord worden, David werd werkelijk gezocht IN de winkel terwijl de overval al bezig was en ervoor werden zijn moeder, vader en zus lafhartig vermoord VOOR deze overval begonnen was en VOOR ze herkenbaar waren opdat hun gezicht zou opgemerkt geweest zijn (die valse verklaringen heeft het toenmalige gerecht heel vaak gehanteerd bij de vorige daden van de Bende Van Nijvel!)

104

Re: Thierry Sliman

Dat blijft inderdaad een vreemd gegeven. De moorden begonnen op de parking. Zijn gezin werd echt geviseerd naar mijn mening.
De arme David werd nagejaagd tot in de winkel.
Deze laatste aanslag was ook meteen de meest a-typische aanslag.
Lees de post van Hover, klinkt aannemelijk.

105

Re: Thierry Sliman

P-51 wrote:
Merovinger wrote:

Zou deze Pierre M. eventueel Pietro Messina kunnen zijn, kompaan van Jean-Claude Vits? Zie » Forum

Geen idee, zonder foto is het geen sinecure om dat te achterhalen. Google-gewijs is het me ook niet gelukt. sad

Voor fotos, zie:

https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t3531-pierre-m#132219

Genoemd in het boek van J-P Adam, heeft deze voormalige gangster zich bekeerd tot het "sociale". Hij werd een bekende persoonlijkheid van de Franse Ardennen.

Pierre Mandelli was in de jaren 70 betrokken bij verschillende overvallingen bij bankfilialen in de regio Metz/Straatsburg. Ook schuldig aan een gewapende aanval op een uitbater van een bar in Charleville, en dit in het gezelschap van een zekere Xavier Sliman.

Hij beweert in 80 te hebben gebroken met de bende, maar is nog steeds betrokken bij een inbraak in 82 met onder meer de gebroeders Masson. Onlangs nog noemde Patrick V. hij een "balans". Hij zou toen zelfs met hem in conflict zijn gekomen.

106

Re: Thierry Sliman

Bepaalde persoonen praaten, schrijven, bromelen, enz...
Andere werken, zoeken, en... vinden.

Blijf maar zeker dat JPA heeft nog een paar verassingen in zijn mouwen.

https://i.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/receiv10.jpg

107

Re: Thierry Sliman

Even van de site geplukt met google translate. Rest zit achter de betaalmuur

Nieuwe onthullingen over de zaak van de Brabantse moordenaars, door oud-gendarme Jean-Pierre Adam: "Niemand wil deze hypothese onderzoeken"

Jean-Pierre Adam, oud-rijkswachter, doet al 35 jaar onderzoek naar de Brabantse Moordenaars. Vandaag levert hij nieuwe informatie over de vrucht van zijn arbeid. Het spoor van de Franse band wordt opnieuw ondersteund door zijn ontdekkingen.

Nieuwe onthullingen over de zaak van de Brabantse moordenaars, door oud-gendarme Jean-Pierre Adam: "Niemand wil deze hypothese onderzoeken"
Afgelopen juni bracht Jean-Pierre Adam, een voormalige gendarme in Marche-en-Famenne, 'Het verwaarloosde spoor' aan het licht, in het kader van het onderzoek naar de Brabantse moorden. Volgens hem zouden de daders van de bloedbaden in de jaren 80 afkomstig zijn van een Franse bende.

Hij profileerde degenen die hij beschouwt als de aanvallers: "De hoofdrolspelers waren grote pokerspelers. Sommigen waren aan de drugs. Ze hadden geld nodig. Bovendien zijn de Moordenaars van Brabant niet zomaar hold-ups.

Bron: Luxemburg Nieuws | Clement Glesner | 9 december 2021

108

Re: Thierry Sliman

Mincky wrote:

De Staerke is er ingeluisd, hij heeft hier helemaal niets mee te maken.
Persoonlijk vind ik hem zelfs een sympathieke man

Een 'sympathieke man'? Is hij een persoonlijke vriend van je? Besef je dat het gaat om iemand die door veel speurders wordt omgeschreven als manipulatief, opvliegend en sociopathisch?
Iemand die ook betrokken was in de moord op Wenzel, Granclere & Achnamian? (volgens zijn broer Léon, 'Johnny' stoefte hier ook over in de gevangenis)
En ik vind het ook frappant dat er soms mensen zijn die overvallen waarbij niet geschoten is afdoen alsof het niet zo erg is. Zelfs zonder schoten te lossen is dit nog steeds zwaar banditisme dat serieuze trauma's kan veroorzaken bij de getuigen van zo'n overval. Johnny heeft daar nooit geen oprecht spijt over betuigd, laat staan dat hij enigszins beseft dat zo iets trauma's en angsten bij mensen veroorzaakt.
Dat is alleszins geen gedrag dat ik sympathiek vind en ik vind het van weinig respect getuigen naar de Bende slachtoffers toe als iemand zich als een soort fan van een mogelijke dader uit en er ook nog eens automatisch van uit gaat dat De Staercke niets met de Bende te maken had terwijl er toch ernstige indicaties zijn dat hij wel degelijk potentieel betrokken was. Indicaties gebaseerd op feiten, niet op een 'mening'.

109

Re: Thierry Sliman

https://i89.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/ts1111.jpg

Uit een auditie van TS door SRPJ Reims

110

Re: Thierry Sliman

Uit het van VERDIN, "25 ANS AVEC THIERRY S."

L’argent est là, Thierry S., mon ami, est de nouveau avec moi et, bien sûr, il y a mes amis du Sud. C’est avec eux que je suis le plus souvent. Il faut dire que depuis le temps, nous commençons à bien nous connaître.

Cette équipe était la plus grosse équipe française installée en Belgique. G. C. a retrouvé Thierry S. [SLIMAN], et moi, c’est avec M. S. [Michel SIELI?], dit le « gros », que je m’entendais le mieux. 

Il m’invitait souvent chez lui à Anvers au « Daddy’s Home », son cabaret avec des filles d’un autre monde ! (Jacuzzi, etc.) 

Des ministres venaient chez lui par une petite porte spécialement aménagée depuis un immeuble voisin qui donnait dans le cabaret.