741

Re: Michel Libert

Bedankt om hier eindelijk klaarheid in te scheppen HIPA.
'De adjunct-directeur van het Delhaize-warenhuis in Aalst heeft Michel Libert geïdentificeerd als één van de daders:

(...) Pendant l’attaque d’Alost, le directeur adjoint du Delhaize a le géant devant lui. Dans son audition, il déclare que ce dernier parle un français sans accent, et qu’il ne boite pas. Et il identifie Michel L., lui aussi très ressemblant, c’est l’un des dirigeants d’un groupe d’extrême droite cité a de nombreuses reprises dans le dossier.

Bron: RTL | 26 april 2018'

Geen idee waar dit gerucht vandaan komt maar het zal waarschijnlijk weer het zoveelste dwaalspoor zijn.

742

Re: Michel Libert

Dus op de bewuste avond waren er een paar bekende gangsterbendes in de val gelokt en sloeg de echte bende genadeloos toe om alles in de schoenen van de gekende bendes te schuiven
Het stelt mij wel een beetje gerust dat men weet waar men moet zoeken en men toch al weet wie er achter zit

Re: Michel Libert

Pareil au Colruyt?

Zelfde als Colruyt?

kenza wrote:

Dus op de bewuste avond waren er een paar bekende gangsterbendes in de val gelokt en sloeg de echte bende genadeloos toe om alles in de schoenen van de gekende bendes te schuiven
Het stelt mij wel een beetje gerust dat men weet waar men moet zoeken en men toch al weet wie er achter zit

744

Re: Michel Libert

De vraag is: wie heeft de geruchten over Libert en co verspreid? Wat is er dan van aan dat de nummerplaat van de Ford Taunus in het Osbroekpark toebehoorde aan Elnikoff? Of dat Dauphin die amper kon lopen de chauffeur van de bende zou zijn?

745

Re: Michel Libert

HIPA wrote:

De adjunct directeur heeft mij verleden jaar gezegd dat hij nooit van Libert heeft gepraat , hij weet zelf niet van waar dit verhaal vandaan komt , dit zou verkeerde info zijn .
Ondertussen weten we zeker dat er veel meer daders op de parking rondliepen dan gedacht of men ons wou doen denken .
Een van de beschrijvingen van een reus van Aalst met bril en korte vest ,, nooit gezien ,, de mijne had lange vest … enz .
De geplande overval was zeer goed voorbereid met meerdere actoren en bendes die gebruikt werden als schietschijf.
Als men bv in Aalst een dode overvaller zou hebben was dit zeker een gekende gangster waar men geen verdenking zou leggen naar een groter geheel .
De tweede trap op de piramide waren voor mij mensen uit de groep Diane die opleiding en ondersteuning gaven aan de gangsters .
Zowel de Borains , bende van Baasrode als groep Haemers waren de gelukkige uitvoerders , misschien vergeet ik er een paar van de eerste aanslagen . Daar heeft Delhuvenne antwoord op .
Ook Wnp lijkt betrokken door hun analisten die de plekken onderzochten voor de overvallen .
Een ding is blijven hangen en dat is : dat de directeur van Delhaize samen met zijn vrouw mij vertelde dat ze niet verstonden hoe Jean Goll zo snel ter plaatsen was .
De overvallers waren nog maar juist weg , de politie op de parking en we zagen Goll daar al rondlopen .
Onmogelijk om op zo korte tijd daar te staan , zelfs vanuit Brussel .
De Directeur zijn vrouw wachtte boven de Delhaize op hem om nadien naar het feest te gaan van het personeel , zij zag ook Goll heel kort na de overval ter plaatse.

Hilde Geens interviewde ooit Delhuvenne. Tijdens dat interview had hij het over de betrokkenheid van Bruno Vandeuren bij de overval op Dekaise. Hij noemde toen geen opdrachtgevers. Jaren later deed hij dat wel en verklaarde aan Gilbert Dupont van La Dernière Heure dat de opdracht van Michel Anthemus kwam. Geen idee wat daar van aan is. Een naam die ook in verband met die overval vaak valt is die van Jean-Luc Baugniet, die later met Jean Marie Tinck een cel deelde en hem bepaalde feiten met daderkennis ovder de bende vertelde.

746

Re: Michel Libert

Delhuvenne kent de eerste feiten , plus aanslag Cools en ontvoering VDB op zijn duimpje . Ik had lange uren gesprek met hem .
Van de laatste aanslagen weet hij echter niks . Maar als je een beetje dossier kennis hebt weet je waar de klepel hangt .
Blijkbaar wil men hem niet weten hangen in Charleroi ,

747

Re: Michel Libert

Hipa waar zijn ze volgens u bang voor  in Charleroi dat ze het niet oplossen ?
Er gebeurt gewoon niets

748

Re: Michel Libert

Toen het dossier van Delta naar Charleroi werd overgeheveld werd er jarenlang niets mee gedaan. Ik denk dat er gedurende de hele jaren 90 niets gebeurd is. Geen wonder dat De Staercke en co buiten vervolging gesteld werden.

749

Re: Michel Libert

Het is ondertussen een publiek geheim dat er gedurende 6 uren opnames bestaan van de biecht van Delhuvenne. Hopelijk zijn die tot bij de cel geraakt.

Re: Michel Libert

fenix wrote:

Het is ondertussen een publiek geheim dat er gedurende 6 uren opnames bestaan van de biecht van Delhuvenne. Hopelijk zijn die tot bij de cel geraakt.

Ik ga er van uit dat dit niet opgenomen is voor commerciële doeleinden. Wij zullen vlug zien of deze opnames deel uitmaken van de reeks van 1985 of een vervolgserie.

Aangezien de personen die hierbij aanwezig waren dienaars waren voor en van de wet, zullen zij het nodige gedaan hebben dat dit zo vlug mogelijk bij de cel is geraakt. Anders zou dit obstructie betekenen van het onderzoek. Ik blijf vertrouwen dat oa. een voormalige onderzoeksrechter en journalist weten wat ze met deze informatie moeten doen.