731

Re: Philippe De Staerke

"Misschien geen officiële getuigenis maar toch zeker iets wat bepaalde zaken meer kadert, zeker gezien zijn zigeunerachtergrond"
Verontschuldig mij. Bovenstaande is niet door mij geschreven maar door Kenniz05.

Re: Philippe De Staerke

https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t180p … e-philippe
Op dit bladzijde van de franse forum ( berichten van HERVE) kan men het verslag lezen van de getuigenissen van René de jonge.

733

Re: Philippe De Staerke

Misschien deed die Yvette wel mee aan de roze balletten? Ze was toch immers animeermeisje?
Misschien dat enkele hooggeplaatste mensen daarin, haar wel gebruikt hebben tegen Philippe De staercke??

734

Re: Philippe De Staerke

Pas op wat je zegt he Mincky. Het is niet omdat je animeermeisje was in Scherpenheuvel dat je mee deed aan roze balletten.
Bij roze balletten denkt men aan minderjarigen die aanwezig waren.

"
De Roze Balletten is een complottheorie over een reeks vermeende drugs- en seksfeesten die eind jaren 1970 in België zouden hebben plaatsgevonden en waaraan hooggeplaatste personen en minderjarigen zouden hebben deelgenomen "

Wiki

735

Re: Philippe De Staerke

fenix wrote:

Pas op wat je zegt he Mincky. Het is niet omdat je animeermeisje was in Scherpenheuvel dat je mee deed aan roze balletten.
Bij roze balletten denkt men aan minderjarigen die aanwezig waren.

"
De Roze Balletten is een complottheorie over een reeks vermeende drugs- en seksfeesten die eind jaren 1970 in België zouden hebben plaatsgevonden en waaraan hooggeplaatste personen en minderjarigen zouden hebben deelgenomen "

Wiki

Dat ben ik helemaal met u eens, en daarom schreef ik ook misschien en nog een keer misschien.

Re: Philippe De Staerke

fenix wrote:

Pas op wat je zegt he Mincky. Het is niet omdat je animeermeisje was in Scherpenheuvel dat je mee deed aan roze balletten.
Bij roze balletten denkt men aan minderjarigen die aanwezig waren.

"
De Roze Balletten is een complottheorie over een reeks vermeende drugs- en seksfeesten die eind jaren 1970 in België zouden hebben plaatsgevonden en waaraan hooggeplaatste personen en minderjarigen zouden hebben deelgenomen "

Wiki

2X "zouden" in dezelfde zin.
Roze balletten is de Loch Ness monster van Belgie....Jaren en jaren van gesproken maar nooit geen enkel bewijs.

737

Re: Philippe De Staerke

Zeg dat eens tegen oa Vernaillen.

738

Re: Philippe De Staerke

Voor diegenen die willen weten waarom de verhoren van Philippe De Staerke zo mis gelopen zijn, lees het boek "De namen uit de doofpotten" van Stef Janssens. Daar staat oa uitgelegd hoe Freddy Troch De Staerke verder zou aangepakt hebben en hoe het uiteindelijk aan Franstalige kant gebeurde.

Een paar citaten: (Troch)

Wat zou ik hebben gedaan? We hadden de pers mee, want ze publiceerde die brief op vrijdagmorgen. Ervan uitgaande dat we goed zaten, zou ik zijn begonnen met het oppakken in dat weekend van al degenen die hem een alibi hadden verschaft en ik zou huiszoekingen hebben laten verrichten. Ik zou hen hebben gezegd dat zij het risico liepen te worden meegesleept met hem, want zij waren mededaders. Als we juist zaten, was er misschien een kans dat iemand die die verantwoordelijkheid niet wou nemen, doorsloeg. Ik zou ook degenen die een bezwarende verklaring tegen hem hadden afgelegd, naar mijn bureau hebben doen komen in dat weekend en hen hebben gezegd dat ze geen schrik meer moesten hebben want dat hij toch had bekend en zij nu
alles konden zeggen. Steeds in de veronderstelling dat we goed zaten, maakten we kans dat iemand doorsloeg. Ten slotte zou ik hem hebben verhoord (...) en ik zou hem misschien kunnen doen doorslaan. Dat is de manier van onderzoeken van iemand die zijn dossier kent en een actief onderzoek voert."

"In haar aparte Bijlage V besloot de Commissie verder nog: 'Verder onderzoek had naar hun mening evenwel geen zin omdat de Staerke eigenlijk helemaal niets bekende. Het voorstel van Troch om naar mogelijke getuigen te doen alsof dat wel het geval was, wezen zij als ONETISCH van de hand. ’Het Benderapport schreef verder nog:

Eerlijk? Ik zou het ook gedaan hebben zoals Troch het wou doen. Maar de commissie schreef in haar verslag dat ze dit "onethisch" vonden. Weet je wat ik onethisch vind ... dat Philippe De Staerke al 35 jaar met iedereen zijn voeten speelt Letterlijk en figuurlijk.

Hier nog een stukje uit de getuigenis van Troch uit de commissie waarin we duidelijk zien hoe "sympathiek" onze Philippe De Staerke was.

"Op een bepaald moment komt hij op mijn bureau en veegt met een armbeweging al mijn dossiers van mijn bureau. Ze lagen allemaal op de grond. De rijkswachters willen hem vastgrijpen, maar ik belet hen dat en ik zeg: "Zo ziet u hoe agressief De Staerke is". Hij stopt onmiddellijk, neemt al mijn dossiers en legt ze netjes terug op mijn bureau. Als men weet met wie men te doen heeft, geraakt men verder in die zaken.' Troch zou dus, rekening houdend met de psyche van De Staerke, de ondervraging anders aangepakt hebben."

Eindconclusie. Om iemand als De Staerke te  kunnen ondervragen moet men voldoen aan twee voorwaarden.

  1. Men moet het dossier zeer goed kennen.

  2. Men moet in zijn psyche kunnen kruipen of onder zijn huid kunnen kruipen.

En jammer maar helaas was dit absoluut niet het geval in Charleroi. Hoe ethisch was het trouwens om 28 mensen te doden.

739

Re: Philippe De Staerke

gloacoster wrote:

Op dit bladzijde van de franse forum ( berichten van HERVE) kan men het verslag lezen van de getuigenissen van René de jonge.

Wat is eigenlijk het doel van de geheimhouding van het gerechtelijk vooronderzoek? Wat jij samen met Hervé ten uitvoer brengt is de geheimhouding van het gerechtelijk vooronderzoek volledig met de voeten treden en het belang van de betrokken personen getuigen niet meer te laten beschermen. Ik veronderstel dat jullie beide niet begrijpen welke ernstige nadelige gevolgen hieruit kunnen voortspruiten door P.V.'s openbaar te maken of naar te verwijzen in een lopend gerechtelijk onderzoek.

Waarvan akte,

Re: Philippe De Staerke

Bossi wrote:
gloacoster wrote:

Op dit bladzijde van de franse forum ( berichten van HERVE) kan men het verslag lezen van de getuigenissen van René de jonge.

Wat is eigenlijk het doel van de geheimhouding van het gerechtelijk vooronderzoek? Wat jij samen met Hervé ten uitvoer brengt is de geheimhouding van het gerechtelijk vooronderzoek volledig met de voeten treden en het belang van de betrokken personen getuigen niet meer te laten beschermen. Ik veronderstel dat jullie beide niet begrijpen welke ernstige nadelige gevolgen hieruit kunnen voortspruiten door P.V.'s openbaar te maken of naar te verwijzen in een lopend gerechtelijk onderzoek.

Waarvan akte,

Die verslagen werden door HERVE op 4 december 2018 op het Franse forum gepost.
Ik denk ook wel dat de meerderheid van deze forum naar de Franse kant gaat kijken en dat die documenten gekend waren.
En tot op heden werd er door niemand een klacht ingediend (anders zou Michel die wel gewist hebben) wat zou impliceren dat deze documenten openbaar zijn.
HERVE zit ook op dit forum en zou er meer over kunnen zeggen.