121

Het zijn gissingen of een dader al dan niet dodelijk getroffen is. Zolang men geen lichaam of overblijfselen heeft gevonden is het in deze bijzonder moeilijk. In het Zoniënwoud ligt er ook ergens een lichaam verborgen. De juiste plaatsbepaling heeft men nooit kunnen achterhalen gezien het uitgestrekt gebied.

De vraag blijft ook wat HAEMERS Patrick mogelijks nog kenbaar had willen maken.

122

Ik denk niet dat er maar één "killer" geweest is. The Killer ? Neen dus ... wapens werden gewoon doorgegeven, teams werden anders samengesteld. De Bende an sich bestaat niet, meerdere bendes uit de "uithoeken" van de samenleving : dat wel. Rechtstreekse opdrachtgevers (B&B) : dat ook.

P-51 wrote:

Ik denk niet dat er maar één "killer" geweest is. The Killer ? Neen dus ... wapens werden gewoon doorgegeven, teams werden anders samengesteld. De Bende an sich bestaat niet, meerdere bendes uit de "uithoeken" van de samenleving : dat wel. Rechtstreekse opdrachtgevers (B&B) : dat ook.

Realiseerde me na mijn post ook de misleidende term 'The Killer'; want ik zie het ook wel zoals jij + één motief bestaat ook niet, een veelvoud van motieven, verschillend voor uitvoerders, onderlaag en bovenlaag met -integenstelling tot Geens- credibiliteit voor de oude Aalsterse verhalen. Echter verandert dit niets aan mijn standpunt rond de contradictie; een dode Killer had altijd moeten opvallen, want ook in die uithoeken van de samenleving bleek (voor zover we weten) niemand ineens verdwenen.

124

Toch wel minstens één van de verdachten : Heinrich Toumaniantz.

P-51 wrote:

Toch wel minstens één van de verdachten : Heinrich Toumaniantz.

Waarbij je de bedenking maakt rond de interessante PV die hier vorig jaar is gedeeld door HIPA in verband met een achtergelaten Peugeot met benzine in de buurt van de Delhaize met verwijzingen naar Tourmaniantz?  Als deze peugeot daadwerkelijk van hem was zijn één en één drie en kon een dode Tourmaniantz de wagen niet meer ophalen.

Ik las toevallig nog eens in de verklaringen van Van Esbrouck -losstaand van bovenstaande PV-  en dit samen met HIPA's statements rond Laurent P en PDS (en de telkens wederkerende link met Bultot) kunnen van Tourma wel het ontbrekende deel maken dat voor Aalst de cirkel rondmaakt en waarbij ineens zeer veel elementen in hun plooi vallen. En dan is er nog de overtuiging van Vos die met zijn statement bijna stelt zeker te zijn dat Tourma de Reus (of één van de reuzen) was. Zeer interessant allemaal.