Re: Stefaan Van Malderen

Hij was vrachtwagenchauffeur internationaal. Zijn laatste jaren zat hij thuis door zware rugoperatie en hartoperatie waardoor hij aan de kust is terecht gekomen doordat em daar naar revalidatiecentrum is gegaan. En ja, hij heeft ooit stommiteiten begaan maar in zeker geen geval van zulk “kaliber” van wat er daar gebeurd is in Aalst.

22

Re: Stefaan Van Malderen

Bedankt voor uw getuigenis. Hadden die stommiteiten met wapens te maken?

Re: Stefaan Van Malderen

Fack Da, bedankt voor de verduidelijking. Volgens mij heeft hij niets met de daders of zo te maken, eerder het tegendeel. De enige logica waarom zijn naam op de lijst van Delta cel staat is dat hij een kennis is van één van de slachtoffers.

Waarbij ik een paar vragen heb, in de periode 83/85 waar woonde hij toen, en was hij sportief? Weet je iets over zijn legerdienst?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Stefaan Van Malderen

Legerdienst heeft em gedaan gelijk hoe het in die tijd “verplicht” was ... was verre van sportief. Periode van 83/85 woonde hij sowieso in Sint-Katherina-Lombeek.

25

Re: Stefaan Van Malderen

Ik herhaal mijn vraag: hadden die stommiteiten met wapens te maken?

Re: Stefaan Van Malderen

Reneke wrote:

Ik herhaal mijn vraag: hadden die stommiteiten met wapens te maken?

Neen!

27

Re: Stefaan Van Malderen

Dank je wel, dat is duidelijk. wink

Re: Stefaan Van Malderen

Op blz. 357 van het nieuwe boek van Hilde Geens (ik heb het nog niet volledig gelezen), spreekt zij van Stefaan V. Ik dacht onmiddellijk aan deze Stefaan Van Malderen die hier op het forum staat.

Citaat uit haar boek :

"Vijf jaar na Aalst komt een handlanger van garagist Willy D. (Willy De Schepper) - dé Willy D. van de aanslag op Herman Vernaillen - bij Delta aangeven dat Willy hem de dag vóór Aalst gepolst heeft of hij iets wil bijverdienen. Stefaan V. is pas uit de gevangenis ontslagen, waar hij zat voor een autodiefstal met de garagist...".

"Willy had een chauffeur nodig om de politie te misleiden...".

Enz. enz...

Het komt er dus op neer dat Stefaan V. (Stefaan Van Malderen?) toen er schoten vielen aan de Delhaize van Aalst, in een klaarstaande auto met draaiende motor, in vliegende vaart moest doorrijden naar Ninove om een vals spoor naar de politie te leggen. In opdracht dus van Willy De Schepper die hem daarvoor betaalde.

Vijf jaar na Aalst : dat is dus in 1990 dat Delta hiervan op de hoogte werd gesteld. Die garagist Willy De Schepper is nu nog altijd op vrije voeten?

29

Re: Stefaan Van Malderen

Bedankt om dit hiet te delen Scaramouche.

Dus, indien bovenstaande allemaal klopt, zouden we op dit moment drie bendeleden van Aalst kennen. Zijnde Willy De Schepper, Stefaan Van Malderen en Bultot en onze vriend Philippe De Staerke ... dat zou dan 4 zijn.

En ... heeft ons Hilde ook iets geschreven over Bultot in haar boek Scaramouche? En indien de getuigenis van de mensen van dat café in Aalst klopt dan hebben we er 6. Met de fotograaf er bij (Beijer) zou dat 7 zijn.

Met wie van deze mannen had de mama van David een heel korte discussie?

Re: Stefaan Van Malderen

Aanvullend op mijn post 28 hierboven wil ik nog vermelden dat Stefaan Van Malderen tezamen met een handlanger in een klaarstaande auto in volle vaart richting Ninove moesten rijden.

Ziehier citaat uit het boek van Hilde Geens :

Stefaan moest met een handlanger op 9 november 1985, de avond van Aalst, postvatten vlak bij de Delhaize. Daar moesten ze aan café De Corner aan rotonde De Haring in een klaarstaande auto wachten op een teken om in vliegende vaart door te rijden naar Ninove. Willy zou toeteren als het zover was. De motor moest draaien. Twee uur later zouden ze betaald worden in café De Zwaan in Zellik, elk 125 euro.

Stefaan volgde de instructies op, biecht hij op. Na twintig minuten hoorden ze schieten en toen werd er geclaxonneerd. Willy zelf reed richting Aalst, terwijl zij de expressweg naar Ninove namen. In De Zwaan zei Willy dat de overval mislukt was, maar Stefaan had toch 250 euro gekregen.

fenix: nog een bendeverdachte erbij (de handlanger van Stefaan Van Malderen).