21

Re: Guy Goffinon

Insp. Witse wrote:

Het is Goffinon die voor commandant Francois (NDB) in de bres springt wanneer hij de teugels verliest en half in de misdaad staat.

En wat zegt dat? Is de Goff betrokken, heeft hij een scheve schaats gereden, dacht hij zo iets te bereiken, of is hij regelrecht corrupt? Veel vragen, weinig antwoorden...

22

Re: Guy Goffinon

Uit het boek van Geens blijkt dat Goffinon onderzoeken waarschijnlijk bewust verkloot heeft. O.a. door bij het onderzoek naar de aanslag op Vernaillen Bouhouche in te schakelen. Verder suggereert Geens dat Goffinon zelf betrokken was bij de aanslag.

23

Re: Guy Goffinon

https://www.woestijnvis.be/uploads/production/_460x260_crop_center-center_80/demol_banner.jpg

24

Re: Guy Goffinon

Op 12 oktober 1981, de dag waarop procureur Cornelis de akte van beschuldiging tegen de drugtrafikanten van het NBD en het BIC ondertekende, ontplofte een bom in de koffer van de dienstauto van Goffinon.

25

Re: Guy Goffinon

Dit weekend in De Morgen:

De tragiek van de echte Goffinard uit ‘1985’: adjudant Guy Goffinon was er zeker van dat hij de Bende bij de lurven had

Twee jaar na de laatste moordpartij van de Bende van Nijvel was rijkswachtadjudant Guy Goffinon er rotsvast van overtuigd dat hij – en hij alleen – ze had ontmaskerd. Achter het personage Goffinard uit de tv-serie 1985 schuilt een hoop tragiek.

“Wacht, niet binnenkomen, ik heb een gevaarlijke hond, ik zal hem eerst opsluiten”, zo beschrijft oud-rijkswachter Robert Beijer in zijn boek De laatste leugen zijn list bij de huiszoeking in zijn appartement, oktober 1987. “Ik glip binnen en sla de deur dicht. Dan begin ik met de grote opruimoperatie. Alle documenten die ik niet in handen van de flikken wil zien vallen, gooi ik in de open haard.” (...)

Lees het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

26

Re: Guy Goffinon

Heeft iemand dit intergrale artikel uit De Morgen?

27

Re: Guy Goffinon

BAX wrote:

Heeft iemand dit integrale artikel uit De Morgen?

Dat artikel gaat hierover maar bevat niks nieuws:

Wat de vondst van de boxen betreft; Vooral Hilde Geens heeft het in haar boek over de eigenaardige toestanden die voorafgingen aan het ontdekken van die boxen, en dan beschrijft de eigenaardige rol die Goffinon heeft gespeeld zowel bij de ontdekking van Box Martine, maar meer nog bij zijn blijkbaar dubieuze rol in het verdwijen van de wapens in de HIACE camionette in de “box Louise” door een merkwaardige onderbreking van zijn surveillance van die box "Louise". Volgens Geens zou Goffinon nadien door collega's in de nek aangekeken geweest zijn, en zelfs beschuldigd dat hij PV's zou vervalst hebben. Goffinon "zou" Beijer eerst in de gevangenis gaan opzoeken zijn, om dan plots box "Martine" te ontdekken.

En dat is slechts één van de versies. Ik krijg de indruk (en dat is maar een indruk, geen bewijs) dat Goffinon hier enkele zeer rare stoten heeft uitgehaald, om haantje de voorste te spelen, en alzo de “eer van de ontdekkingen” te binnenrijven, daarbij gras wegmaaiend voor de voeten van collega’s van de GP.

28

Re: Guy Goffinon

Tiens geeft z'n persoonlijke versie van het artikel in De Morgen ...

29

Re: Guy Goffinon

BAX: Er zijn ook nog de geheime Parsifal-lijsten van Robert Beijer wat het vermelde recente krantenartikel betreft.

Voor alle duidelijkheid, mijn vorige post was dus geen persoonlijke versie- maar dat was een relevant citaat » Forum

De informatie in het krantenartikel is niet nieuw, alle info erin staat hier reeds online als je het kan vinden tussen de russen en de kippen.

30

Re: Guy Goffinon

BAX wrote:

Heeft iemand dit intergrale artikel uit De Morgen?

Met een beetje vertraging » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube