291

Vetter wrote:
stiletto wrote:

misschien eens proberen met aan onderwater drone

iets zoals dit : https://www.bol.com/be/nl/p/gladius-min … oductTitle

Zo te zien is de kabel net lang genoeg. Mooie apparatuur!

Mss. kunnen we met het forum een GoFundMe opzetten om zo’n ding te sponseren. Ik wil gerust een donatie doen.
Ik denk dat er wel een aantal watertjes zijn waar dit dingetje wel eens kan losgelaten worden op zoek naar BVN bewijsstukken.

292

rizzz wrote:
Vetter wrote:

Zo te zien is de kabel net lang genoeg. Mooie apparatuur!

Mss. kunnen we met het forum een GoFundMe opzetten om zo’n ding te sponseren. Ik wil gerust een donatie doen.
Ik denk dat er wel een aantal watertjes zijn waar dit dingetje wel eens kan losgelaten worden op zoek naar BVN bewijsstukken.

Geen gek idee Rizzz. Wie gaat de kar trekken en kan Ben zich hier in vinden? Zo zie je maar Kenza, er zijn nog mogelijkheden, men wil echt wel met je meedenken.

293

Ik wil gerust meedoen
Maar het is niet aan ons maar aan de CWB   Voor de grootste onozelheid gaan ze duiken   Bv er worden zogezegd kogels van de BVN gevonden in het kanaal en direct wordt er met veel bombarie gedoken  gewoon cinema en afleiding

294

kenza wrote:

Ik wil gerust meedoen
Maar het is niet aan ons maar aan de CWB   Voor de grootste onozelheid gaan ze duiken   Bv er worden zogezegd kogels van de BVN gevonden in het kanaal en direct wordt er met veel bombarie gedoken  gewoon cinema en afleiding

Ik zie dat toch iets anders Kenza. Je kan moeilijk van de CBW verwachten dat ze zonder concrete aanwijzingen een zoektocht met duikers of drones inzetten. Laat staan een grot leeg gaan pompen. Nee, als jij hier zo van overtuigd bent zal je toch zelf actie moeten ondernemen. Maar vergis ik me: 'De put was toch dichtgegooid?'

295

Parket van Dendermonde heeft in dec 86 tip gekregen van iemand dat 1 van de vluchtauto’s vn Aalst id onder water gelopen steengroeve Cosyns is gedumpt.

296

Pas maar op voor de wettelijke bepalingen . Het kan snel aangemerkt worden als '...storen van een onderzoek..." of " ...onrechtmatig betreden van een plaats delict ..." enz . Ik volg ' kenza ' al jaren en begrijp zijn teleurstelling in verband met ' Lessines ' . Ik begrijp ook dat de CWB , door kenza's aandringen ook wel deze optie overwogen hebben . De bal ligt bij de onderzoekers en willen of niet , zij beslissen waarheen ze hem stampen .

297

7 jaar geleden was er sirieus interesse van de CWb om de putten eens te onderzoeken
Maar die speurders  zijn weg van het onderzoek

Idd Leo geen enkele duiker neemt het risico wegens verboden

Ze zijn inderdaad de put naast de duikclub aan het dichtgooien   Maar de grote put is even interessant   Tot vandaag is de golf van Aalst nog steeds niet gevonden        Ik kan mij vergissen maar ik denk dat  de tip uit de personen rond of van Pilarski zelf was

298

Vetter wrote:
rizzz wrote:

Geen gek idee Rizzz. Wie gaat de kar trekken en kan Ben zich hier in vinden? Zo zie je maar Kenza, er zijn nog mogelijkheden, men wil echt wel met je meedenken.

Ik wil gerust de GoFundMe opzetten, als we 30 man kunnen verzamelen die elk 50 Euro willen doneren dan zijn we er.
Zelf kan ik niet mee op onderzoek vrees ik want ik woon nu in Australie dus dat zal iemand anders moeten leiden ik denk eventueel aan Hipa of Bossi?

299

Aan iedereen alvast bedankt voor de interesse ,

1 : toestemming ?
2 : er is één of twee kleine bootjes nodig
3 : wie beheert alles na afloop
4: het water is echt troebel   Wij hebben al eens geprobeerd met onderwatercamera aan een touw en je ziet echt niets
5: wat als er iets voorvalt ? Als er bv iemand in het water sukkelt dan kun je echt niet naar de kant zwemmen 
6: de grote put is wel enorm groot wat enorm veel tijd gaat in beslag nemen
7: wat met accommodatie bv meerdere batterijen , beveilingsmaatregelen want je kunt moeilijk alles opkramen iedere dag
8: kijklustigen ? Het is daar echt gevaarlijk

Het simpelste zou zijn de brandweer van Nijmegen te contacteren   Zij hebben een kleine peilboot met censoren die de bodem heel diep kunnen afsporen en een perfecte simulatie weergeeft

300

kenza wrote:

Aan iedereen alvast bedankt voor de interesse ,

1 : toestemming ?
2 : er is één of twee kleine bootjes nodig
3 : wie beheert alles na afloop
4: het water is echt troebel   Wij hebben al eens geprobeerd met onderwatercamera aan een touw en je ziet echt niets
5: wat als er iets voorvalt ? Als er bv iemand in het water sukkelt dan kun je echt niet naar de kant zwemmen 
6: de grote put is wel enorm groot wat enorm veel tijd gaat in beslag nemen
7: wat met accommodatie bv meerdere batterijen , beveilingsmaatregelen want je kunt moeilijk alles opkramen iedere dag
8: kijklustigen ? Het is daar echt gevaarlijk

Het simpelste zou zijn de brandweer van Nijmegen te contacteren   Zij hebben een kleine peilboot met censoren die de bodem heel diep kunnen afsporen en een perfecte simulatie weergeeft

In plaats van de brandweer van Nijmegen zou ik eens naar de mogelijkheden bij de 'Genie' informeren.

https://magazines.defensie.nl/landmacht … ng_01-2020

Waarschijnlijk heeft men bij de Belgische defensie soortgelijke afdelingen en zijn zij in het kader van een oefening bereid onderzoek te doen?

Gewoon proberen Kenza. Niet geschoten is altijd mis!