231

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Maar volgens recente info zou er in de grote put ook minstens één auto liggen. Hij zou aan een richel hangen.

Waar komt die 'recente' info vandaan? Hoe betrouwbaar is die? Je zou je af moeten vragen: hoe komt die persoon aan dergelijke informatie?

stiletto wrote:

Misschien eens proberen met aan onderwater drone. Iets zoals dit » www.bol.com

Zo te zien is de kabel net lang genoeg. Mooie apparatuur!

232

Re: Zoekactie Lessines

Ik heb de info van een ex-duiker (oudere) uit de club. Je krijgt helemaal geen toestemming om in de put ernaast of in de grote put te duiken. Volgens hem zou het de grote put zijn niet de put naast de duikclub. Ze gaan enkel duiken en graven als ze zeker zijn dat ze niets vinden.

233

Re: Zoekactie Lessines

Misschien krijg je wel toestemming als je een aanvraag doet in samenwerking met het Verbond van Vlaamse Speleologen. Zij hebben een werkgroep grotduikers die regelmatig in Frankrijk en België duikt.

Behalve duikers zijn zij ook speleologen. Dat wil zeggen dat zij dingen in grotten kunnen ontdekken die voor gewone duikers verborgen blijven. Je zou aan hen je vraag kunnen voorleggen met het verzoek onderzoek te doen in die grot of die auto daar inderdaad ligt. De dood of de gladiolen of in dit verband: De auto of een kwakkel.

234

Re: Zoekactie Lessines

stiletto wrote:

Misschien eens proberen met aan onderwater drone. Iets zoals dit » www.bol.com

Mss. kunnen we met het forum een GoFundMe opzetten om zo’n ding te sponseren. Ik wil gerust een donatie doen.
Ik denk dat er wel een aantal watertjes zijn waar dit dingetje wel eens kan losgelaten worden op zoek naar de Bende van Nijvel-bewijsstukken.

235

Re: Zoekactie Lessines

Geen gek idee Rizzz. Wie gaat de kar trekken en kan Ben zich hier in vinden? Zo zie je maar Kenza, er zijn nog mogelijkheden, men wil echt wel met je meedenken.

236

Re: Zoekactie Lessines

Ik wil gerust meedoen. Maar het is niet aan ons maar aan de CWB. Voor de grootste onozelheid gaan ze duiken. Bv. er worden zogezegd kogels van de Bende van Nijvel gevonden in het kanaal en direct wordt er met veel bombarie gedoken. Gewoon cinema en afleiding.

237

Re: Zoekactie Lessines

Ik zie dat toch iets anders Kenza. Je kan moeilijk van de CBW verwachten dat ze zonder concrete aanwijzingen een zoektocht met duikers of drones inzetten. Laat staan een grot leeg gaan pompen. Nee, als jij hier zo van overtuigd bent zal je toch zelf actie moeten ondernemen. Maar vergis ik me: 'De put was toch dichtgegooid?'

238

Re: Zoekactie Lessines

Parket van Dendermonde heeft in december 1986 tip gekregen van iemand dat 1 van de vluchtauto’s van Aalst in de onder water gelopen steengroeve Cosyns is gedumpt.

239

Re: Zoekactie Lessines

Pas maar op voor de wettelijke bepalingen. Het kan snel aangemerkt worden als '... storen van een onderzoek..." of "... onrechtmatig betreden van een plaats delict ..." enz . Ik volg 'kenza' al jaren en begrijp zijn teleurstelling in verband met Lessines. Ik begrijp ook dat de CWB, door kenza's aandringen ook wel deze optie overwogen hebben. De bal ligt bij de onderzoekers en willen of niet, zij beslissen waarheen ze hem stampen.

240

Re: Zoekactie Lessines

7 jaar geleden was er serieus interesse van de CWB om de putten eens te onderzoeken, maar die speurders zijn weg van het onderzoek. Idd Leo, geen enkele duiker neemt het risico wegens verboden. Ze zijn inderdaad de put naast de duikclub aan het dichtgooien. Maar de grote put is even interessant. Tot vandaag is de Golf van Aalst nog steeds niet gevonden. Ik kan mij vergissen maar ik denk dat de tip uit de personen rond of van Pilarski zelf was.