Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Ik zie vooral overeenkomsten met de robotfoto's.

Het lijkt me mogelijk dat ze aan bepaakde feiten hebben deelgenomen (en dan vooral omwille van wat Claude Dubois hier tegen een forumlid vertelde - geruchten ivm zeer gewelddadige bende uit frankrijk - lang voor JPA dus).

Dat ze de 'enige echte' bende zijn lijkt me onwaarschijnlijk.

42

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Ik heb het boek nog niet gelezen - binnenkort wel. Ik twijfel niet aan de integriteit van JPA maar dat de S-brothers 'mogelijk' onderdeel zijn van een groter geheel (en dus partieel betrokken zijn) : kan zijn maar misschien ook niet. Hopelijk meer duidelijkheid, eventueel in 2025, nietwaar Xavier? Xavier ??

43

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Ik heb het boek gelezen, met dank aan Santa.
Het is mogelijk dat die Fransen verantwoordelijk zijn voor de eerste golf misdaden.
Maar voor de tweede golf is de groep minstens uitgebreid, zoniet volledig vervangen.
De 2 groepen kenden elkaar natuurlijk, denk maar aan de wapens.

44

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

benhetbeu wrote:
LEO wrote:

Speurders zijn geen 'Stand-Up Comedians ' die vanop een scéne het publiek toespreken !

Discretie is één van de vaardigheden van een goede speurder . Stilzwijgen kan/mag niet aanzien worden als onkunde of onwil . Publiek gemaakte feiten voor ze bij de onderzoeksrechter gevalideerd worden zijn verloren voor het goede verloop van het onderzoek en nutteloos voor de rechtbank .

Dank je wel Leo om dit ter herinnering te brengen. Ik kan leven met het stilzwijgen, meer nog, ik hoop dat ze de kostbare tijd die nog resteert  ten volle benutten. Jouw post is de meest zinnige, die er echt toe doet in 2021. Dus van mij, krijg je alvast de virtuele trofee : no nonsense.  En voor wat het boek zelf betreft : er is met bepaalde details die wij weten en forumleden ook, heel onzorgvuldig omgesprongen terwijl het eigenlijk peanuts was om deze te checken. De informatie lag voor het grijpen, hier, bij overlevenden zelf en bij hun raadsmannen. Je zou nu toch denken dat je deze informatie laat checken voor je ze vereeuwigd. Als met simpele gegevens slordig wordt omgesprongen, wat dan met de rest?

Dat heden ten dage familieleden ook nog geen gevolg kregen op hun afgelegde recentelijke verklaringen inzake een familielid dat wel eens als vermoedelijke dader of als mededader moet verhoord worden. Dit onderzoek vergt alleen om de man te verhoren, eventueel te arresteren en voor te leiden bij de FPDK of de OR.
.

45

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

benhetbeu wrote:
LEO wrote:

Speurders zijn geen 'Stand-Up Comedians ' die vanop een scéne het publiek toespreken !

Discretie is één van de vaardigheden van een goede speurder . Stilzwijgen kan/mag niet aanzien worden als onkunde of onwil . Publiek gemaakte feiten voor ze bij de onderzoeksrechter gevalideerd worden zijn verloren voor het goede verloop van het onderzoek en nutteloos voor de rechtbank .

Dank je wel Leo om dit ter herinnering te brengen. Ik kan leven met het stilzwijgen, meer nog, ik hoop dat ze de kostbare tijd die nog resteert  ten volle benutten. Jouw post is de meest zinnige, die er echt toe doet in 2021. Dus van mij, krijg je alvast de virtuele trofee : no nonsense.  En voor wat het boek zelf betreft : er is met bepaalde details die wij weten en forumleden ook, heel onzorgvuldig omgesprongen terwijl het eigenlijk peanuts was om deze te checken. De informatie lag voor het grijpen, hier, bij overlevenden zelf en bij hun raadsmannen. Je zou nu toch denken dat je deze informatie laat checken voor je ze vereeuwigd. Als met simpele gegevens slordig wordt omgesprongen, wat dan met de rest?

Als met simpele gegevens slordig wordt omgesprongen, wat dan met de rest?

Dat men nog altijd staat waar men nu staat. En dat men zich, spijtig, ongeoorloofde middelen moet aanwenden om toch bijkomende onderzoeken te verkrijgen. Om niet te zeggen dan men dwarsliggers hun neus in de andere richting moet laten krijgen.

Noord Franse daders met een Belgische nationaliteit die ook in aanmerking komen voor feiten in het BVN dossier is alvast ook een uitspraak van een raadsman van drie afzonderlijke burgerlijke partijen inzake. Toch wel van een persoon dat het dossier ook door en door kent. En vooral ook zijn taken zeer ter harte neemt.

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Het feit dat de onderzoekscel deze piste van Adam links laat liggen is toch opmerkelijk. Als we ervan uitgaan dat de onderzoekscel streeft naar damage control en een limited hangout dan past de piste van Adam daar perfect in. Het feit dat de onderzoekscel deze pist niet omarmt is best optimistisch te noemen, het geheel zal toch wat complexer zijn?

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

Volgende boek zou kunnen de nacht van de rijkswachters genoemd worden.

Re: Boek: De Bendes Achter De Bende

"De bendes achter de bende" » marcpennartz.nl