461

Re: Patrick Haemers

HIPA wrote:

Toen ik in de dossiers van Delta las hadden ze het over de gehuurde villa in mijn wijk.Deze was verhuurd aan Nederlanders die handelden in drugs enz.Er verbleven 4 mannen met Mercedes en BMW op de oprit. Deze gingen vaak uit in het Aalsterse met Haemers, ze werden vaak opgemerkt! Het vliegpleintje was maar een stap weg van afstand er deden verhalen van transport van drugs, waar of niet? Deze vier werden gelinkt aan Henk Romy uit Nederland, met hier verdere vertakkingen. Dit staat in de rapporten van Delta op moment dat het onderzoek weggenomen werd. Deze handel was enorm met vertakkingen naar overal, deze puzzel is er eentje van duizenden stukken...

Even dit erbij halen:

"Hij bezat blanco documenten met BOB-briefhoofd en -stempel, een bewijs van verlies van een nummerplaat op naam van een collega van de brigade-Ukkel, blanco bevelschriften van een onderzoeksrechter om een gevangene op te halen, arrestatiebevelen, en blanco bevelen voor gevangenentransfers voor Vorst." Verschillende getuigen zeiden in het onderzoek dat Bouhouche wel degelijk die bevelschriften gebruikt had om gangsters op te halen uit de gevangenis voor zijn plannen, maar dat werd niet bewezen."

En wie o wie was de bevoegde magistraat voor voorwaardelijke invrijheidstelling? Juist.

462

Re: Patrick Haemers

Of Bouhouche zelf die blanco bevelschriften gebruikt heeft weet ik niet maar dat ze gebruikt zijn is wel bewezen en wel degelijk in een proces. Een garagist uit Vilvoorde of Grimbergen is uit de cel gehaald om een contract te ondertekenen voor XXX.

Post 1 Coconut:

"Mijn vader had het aangedurfd een vierde fraudezaak te gaan aankaarten bij de procureur. De rijkswacht vertrouwde hij al lang niet meer. Het waren immers rijkswachters die De Snijder ( man van de afpersing met de foto) uit de gevangenis gaan halen waren om een contract te tekenen met de heer XXX. Diezelfde XXX die XYZ van het kabinet Dehaene meubels schonk voor diens buitenverblijf ter waarde van 500.000 fr. ( uit vriendschap) Die bank hebben we dan maar gesloten."

463

Re: Patrick Haemers

Over de contacten van Patrick Haemers » archive.org

KONTAKT X 18 dd lVM/89

Bij zijn vertrek naar RIO, zou DSQUEVY de nodige "voorzorgen" genomen hebben voor een eventuele politiectle.

DUNESHS schijnt te panikeren, omdat hij als advokaat met de zaak Haemers niets heeft te maken en ook niet gevraagd werd.

Hij zou van Patrick (pro forma) een schriftelijke aanstelling willen verkrijgen.

Patrick is vroeger zeer goed bevriend geweest met een vooraanstaand politicus (staatssecretaris momenteel) bij de PRL.

Het zou deze persoon kunnen zijn die na de aanhouding van Patrick tussenbeide is gekomen bij de Belgische ambassade of consulaat in Brazilië. Het zou gaan om een zekere DESCAMPS of DES CHAMPS.

Wie was deze politicus?

Re: Patrick Haemers

Zou het deze kunnen zijn? Een minister van staat afkomstig van Aubechies (dicht bij Ath)?

» nl.wikipedia.org/Pierre_Descamps

465

Re: Patrick Haemers

Ik denk het niet want er is sprake van een staatssecretaris rond 1989. Toch bedankt.

Re: Patrick Haemers

Hij is toch staatssecretaris geweest. Zie lijst hieronder » nl.wikipedia.org

Re: Patrick Haemers

fenix, Oei, mijn excuses... Het is een lijst van ministers van staat die ik hierboven heb geciteerd.

468

Re: Patrick Haemers

Excuses zijn absoluut niet nodig ... wie niets doet kan ook niets mis doen. Groetjes

469

Re: Patrick Haemers

Mochten speurders niet aantonen dat Patrick Haemers deel uitmaakte van Bende van Nijvel?

In een garagebox gehuurd door de bende Haemers-Lacroix in Ukkel werden onder andere twee wapens gevonden, een FNC nr. 013868 en een FAL nr. 2500414, die eerder gestolen waren bij Juan Mendez. FN-medewerker Mendez wordt zelf vermoord begin 1986.

Naast de wapens in de box lagen … carnavalmaskers. De cel Gamma die de bende Haemers onderzocht, beschikte over serieuze aanwijzingen dat leden van die bende Haemers, Lacroix, Bajrami en Smars aanwezig waren bij de laatste bende-overvallen in Overijse, Eigenbrakel en Aalst in 1985.

Concreet: begin februari 1989 deed de politie een huiszoeking in een garagebox die toebehoorde aan de bende rond Patrick Haemers en Philippe Lacroix. De beheerder van de site over de Bende: “Wat ze daar vinden is indrukwekkend; ze vinden er bewijzen die zowat alle grote zaken van de jaren ’80 aan elkaar verbinden.” Buiten wapens liggen er ook – in een zak – een paar carnavalsmaskers. Vreemd, tijdens hun overvallen op geldtransporten gebruikten de bende Haemers steeds bivakmutsen. Een tweede verdacht punt: de carnavalsmaskers lijken zelfs op de maskers gebruikt door de Bende van Nijvel bij hun laatste overvallen.

De beheerder van de site over de Bende: “Was er iemand die de schuld van de aanslagen van de Bende in de schoenen van Patrick Haemers wilde schuiven of was Patrick Haemers echt de reus? Of was het toeval dat er maskers lagen die de bende rond Haemers nooit gebruikte?” Veel vragen dus voor de speurders.

David Van de Steen, slachtoffer van de Bende, beweert dat hij Haemers (52-93) zelfs herkend heeft in Aalst. Bij die laatste en ook bloedigste overval van de Bende van Nijvel verloor David zijn beide ouders en zijn zus. Zelf raakte hij zwaargewond. Hij heeft aan zijn grootvader beloofd om naar de waarheid te blijven zoeken.

David was 15 en kwam thuis van school. Zijn grootvader had de Humo gekocht. Het blad lag op de keukentafel. David: ‘Mijn blik valt op de cover, en ik krijg de schrik van mijn leven’, schrijft hij. Een man in een blauw-wit gestreept T-shirt. ‘Doordringende ogen. Een puist op zijn rechterwang. Ik ken de man niet. (…) Maar één ding weet ik zeker: dit is het gezicht dat mij al jaren doodsangsten bezorgt. (…) “Dat is de reus uit de Delhaize die op mij schoot”, stamel ik.’

Onmogelijk, zeggen de speurders.

David: ‘Een van hen beweerde dat het Haemers niet kón zijn, omdat die op dat ogenblik in de gevangenis zat. Pas veel later kwam ik erachter dat dat niet het geval was. Haemers had op 4 november 1985, vijf dagen voor de overval in Aalst, nog een postwagen in Verviers overvallen.’ Waarom liegt de speurder?

Merkwaardig: Gamma kreeg ook nooit een officieel verslag over enig onderzoek naar die twee wapens en bende-wapens.

Meer: de carnavalmaskers werden evenmin door bende-speurders onderzocht.

In de notities van substituut Willy Acke komt die garagebox een aantal keer voor. Op de achterkant van p31, links van p32, staat in het midden bij puntje 4: Maskers Haemers = franse politiekers (Chirac). – Niets gebeurd (haar, zweet).

In diezelfde nota’s zegt hij op de achterkant van blad 33, links van blad 34, onder “Fons Van Rie” over diezelfde box: Box Ch d’Alsemberg Ukkel alles bij elkaar (wapens oa Mendez) + maskers: bij geen enkele HU Haemers maskers gebruikt (HU = Hold-up) + vingerafdrukken.

Journaliste Els Cleemput (nu werkzaam bij de politie) eind 1995 in HBVL: “ Het was nochtans niet moeilijk: na de raid op de Delhaize in Aalst verloor de ‘reus’ een safarihoedje. Aan de hand van het zweet achtergebleven in het textiel kon een gerechtelijk laboratorium achterhalen dat de drager van het hoedje bloedgroep O+ had. Wat was makkelijker dan te onderzoeken of de maskers uit de box van Haemers ooit gedragen werden en indien ja, de DNA-structuren van het safarihoedje en de maskers te vergelijken?” Haemers en Acke werden beiden gezelfmoord.

Bron » pnws.be

Ik vraag me af  wie de speurder was die zei dat Haemers op het moment van de aanslag op Aalst in de gevangenis zat. Waarom zei hij dat? Waarom verlieten de rijkswachters hun post net voor de bende kwam opdagen?

470

Re: Patrick Haemers

Django68 wrote:

Ik vraag me af  wie de speurder was die zei dat Haemers op het moment van de aanslag op Aalst in de gevangenis zat. Waarom zei hij dat? Waarom verlieten de rijkswachters hun post net voor de bende kwam opdagen?

Dat zou Lionel Ruth moeten geweest zijn. Maar als hij het dan toch niet was, dan kan David natuurlijk de correcte naam geven, als hij wil.

“De Delhaize van Aalst was geen risico-Delhaize", zo verklaarde Troch tijdens zijn eerste getuigenis voor de commissie. Cruciale informatie die de Slimans eh de “Bende van Nijvel” ook kreeg, voorafgaand aan hun geplande “overval”. Bij andere filialen was er immers geen Sint-Maartenfeest (11 november) aan de gang waar de meeste politieagenten aanwezig waren…

Kwestie van prioriteiten stellen? Dat deed de ‘Bende van Nijvel’ dus ook, op basis van de door hen gekende hiaten van de politiediensten.

Iets onwaarschijnlijk belangrijks in elke zoektocht naar de mogelijke daders. Iets waar Jean-Pierre Adam en andere ‘speurders’ met uiteraard enkel eerlijke en oprechte bedoeling (on-?)bewust negeren en blijven negeren. Omdat hun verhaal anders totaal niet klopt.