51

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Iemand vandaag het artikel?

52

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Nacht na bloedbad Bende van Nijvel zag deze vrouw mannen zakken in kanaal dumpen: ‘Daarna reden ze met gedoofde lichten weg’

De nacht na het bloedbad in Aalst ziet een vrouw mannen nabij het hellend vlak van Ronquières zakken in het kanaal dumpen. Een jaar later vissen speurders er de Bende-wapens op en 3,6 kilo halve frankjes.

Op dinsdag 12 november 1985 rinkelt om 9 uur de telefoon bij de rijkswacht in ’s Gravenbrakel. Eerste wachtmeester Cestaro neemt op. Een damesstem meldt “bizarre feiten” in de nacht van zondag op maandag in de zwaaikom van Fauquez, een driehoek in het kanaal Brussel-Charleroi op een kilometer of twee van het hellend vlak van Ronquières. Ze heeft het over “een komen en gaan van mannen en auto’s”.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

53

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Heel erg bedankt voor het artikel. De story van het triplex deurtje kende ik niet. Mevrouw Mendez was blijkbaar vergeten aan de straatkant een pijltje te plaatsen met "ingang dieven". Ik begin bijna, met de nadruk op bijna, te denken dat dit een geplande diefstal was.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Weet iemand of het verhaal over de Ford Taunus die aan het Osbroekpark door de joggers werd gezien met de nummerplaat toebehorend aan Elnikoff klopt? Ik vraag het hier omdat het verhaal dat Libert door de adjunct directeur van de Delhaize in Aalst werd herkend een kwakkel is gebleken.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

De Taunus werd ook op de avond van de overval in Aalst op de Parklaan gezien. Mijn vader kent de adjunct goed (aka de witte). Met de onderzoekers zal hij wel gepraat hebben maar daarbuiten was er van Delhaize uit een vorm van zwijgplicht.

56

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

P-51 wrote:

Tiens : ga ik niet aan beginnen. Verdachten genoeg, het forum staat er vol van. Maar net die ene ... dat is bizar, zelfs journalisten (?) tasten allicht in het duister, inclusief wijlen WDB die op het einde ook moest vaststellen dat heel de Bende van Nijvel-saga herschreven moest worden. Jammer dat er geen vervolg meer kwam.

Begin er als leek maar aan, hé, hoe meer je leest, hoe meer je in dit spinnenweb vastraakt.

“L’enquête ratisse large, s’étend à des personnes très en marge du dossier, dont les noms étaient peu cités.”

Stukje uit dit artikel » www.dhnet.be

Maar je hebt het recht hoor P-51, om het bizar te vinden.

Mocht je alsnog wat meer informatie zoeken over de ‘Bende van Nijvel’ buiten het beetje (!) informatie dat je hier tussen het grote gelijk en de vele daaruit voortvloeiende ruzie vindt, en je hebt heel veel tijd en nog meer energie, dan heb je al een eerste plaats waar je heel veel interessante informatie vindt…. Mocht je nog voor 2025 daar uitgelezen zijn, dan geef ik je nog een volgende tip.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Beste leden, omdat niet iedereen het forum op Facebook volgt, wens ik hier bijkomend één en ander toelichten. Het is dankzij het forumlid Bossi dat voor mij de deuren naar de Cel in Charleroi zijn opengegaan. Hij zorgde voor de contacten. Bossi bracht mij uiteindelijk ook in contact met de juiste advocaten. Uiteraard staat hij ook nog ander slachtoffer uit dit dossier bij. Dankjewel Bossi.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Django68 wrote:

Weet iemand of het verhaal over de Ford Taunus die aan het Osbroekpark door de joggers werd gezien met de nummerplaat toebehorend aan Elnikoff klopt? Ik vraag het hier omdat het verhaal dat Libert door de adjunct directeur van de Delhaize in Aalst werd herkend een kwakkel is gebleken.

In het artikel dat ik heb gelezen staat: "het kenteken is niet genoteerd". Luc en Suzy hebben een man geïdentificeerd die uit Osbroek Park komt rennen, maar het is niet Elnikoff.

59

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Gisteren, in het krantenartikel "De Morgen" kwamen vier fouten voor. Niettegenstaande had de getuige in mijn aanwezigheid de juiste info doorgegeven. Na 37 jaren heb ik de getuige vergezeld tot bij de Cel in Marcinelle. Murcielago is niet alleen een ooggetuige maar is ook te rekenen tot een slachtoffer met een nasleep van een post traumatische aandoening ten gevolge de feiten van 9 november 1985 te Aalst. In deze zin vond ik het een noodzaak om ook hem te begeleiden. Niet enkel tot het instellen van zijn Burgerlijke Partijstelling.

Spijtig en met verontwaardiging mocht ik vaststellen dat men Murcielago niet informeerde over nog andere rechten waarover hij beschikt. Het is trouwens volledig nonssens te lezen over een ongeval inzake het voertuig van Murcielago. Er is een tactiek toegepast dat gekend is en waarvan Murcielago op de hoogte is gebracht door de juiste instanties. Na 37 jaren in het ongewisse te blijven vond ik het persoonlijk noodzakelijk dat Murcielago het recht had op juiste informatie die men hem altijd heeft onthouden. Per slot van rekening ontferm ik mij nog over enkele andere slachtoffers en nabestaanden die buiten Aalst te betreuren vielen. Voorafgegaan door een ernstige vechtpartij is er een slachtoffer dat gemarteld, gefolterd en omgebracht is met 8 kogels. Geen zes zoals men in boeken pleegt uit te drukken. Net zoals een verminkt nabestaande in de zaak Temse, komt dit bitter weinig onder de aandacht of ter sprake.

Hierbij wens ik ook nog een opzettelijk leugen recht te zetten. Het is echter niet omdat een verdachte buiten vervolging is gesteld dat deze niet opnieuw kan vervolgd worden op basis van sterke nieuwe aanwijzingen en bewijsvorming in één en hetzelfde dossier.

60

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

De executie van Bruno Vandeuren: ‘Plots stond hij hier met een Golf GTI en een riotgun’

40 jaar Bende van Nijvel: ‘Bruno zei: een formule die werkt, die verander je niet’

Op zaterdagochtend 24 december 1988 wordt het lichaam van Bruno Vandeuren aangetroffen in het Koningspark in Oostende. Hij is geliquideerd met een nekschot.

Lees hier het hele artikel » Nieuws