Re: Verhaal anonieme getuige

Wat er ook allemaal van zij, naar de 'politie' stappen zal geen zoden aan de dijk brengen. Als je weet dat er met de info van Mero bij de CWB blijkbaar geen reet wordt aangevangen weet je genoeg. Zum kotzen.

Re: Verhaal anonieme getuige

Ben wrote:

Ik sluit ook niet uit dat er mogelijk één of meerdere ploegen aanwezig waren als backup. Het probleem zit hem vooral in de kleur van de Golf. In alle documenten die ik heb, is er nergens sprake van een witte VW Golf. Misschien beschikken de onderzoekers wel over getuigenverklaringen die verwijzen naar een witte Golf, maar daarover kan ik niet oordelen. Daarnaast lijkt het me ook niet echt slim om als gangster een witte wagen te gebruiken.

Tenzij je die snel wil omvormen tot een rijkswacht of politievoertuig.

13

Re: Verhaal anonieme getuige

Hoi iedereen,

Aan de hand van een reportage (te vinden op youtube) laat een engelstalige dame weten (eveneens aanwezig op de overval te Aalst) dat zij duidelijk 4 personen gezien heeft. Had zij een andere invalshoek, bleef er iemand aan de zijmuur staan, of verscholen voor mogelijke politie, ... zij blijft beweren dat ze 4 personen geteld heeft.

Zijn we zéker dat het om een Golf GTI gaat? Een aantal getuigen verklaren dat de witte wagen bij de al gekende foto van de overval bij Aalst op dat moment niet op de parking stond (moment overval). Maar deze is nadien daar te komen staan. Is dit mss de auto van jouw dame James? Maar hoe is die dan op de parking geraakt na de blokkade?

Grtn iedereen!

14

Re: Verhaal anonieme getuige

AJ85 wrote:

Hoi iedereen

Dag nieuweling smile

AJ85 wrote:

Aan de hand van een reportage (te vinden op youtube) laat een engelstalige dame weten (eveneens aanwezig op de overval te Aalst) dat zij duidelijk 4 personen gezien heeft.

Bedoelt u niet de engelstalige dame uit Overijse?

AJ85 wrote:

Zijn we zéker dat het om een Golf GTI gaat?

Ja dit zijn we behoorlijk zeker. Dat het om een VW Golf gaat... een GTI, daar zou je nog over kunnen discussiëren. Over dat het een VW Golf gaat en dat deze niet wit was, is er weinig discussie. Er zijn overigens genoeg ooggetuigen.

AJ85 wrote:

Een aantal getuigen verklaren dat de witte wagen bij de algekende foto van de overval bij Aalst op dat moment niet op de parking stond (moment overval).

Verwar je Aalst niet met Overijse? Heb je het niet over de witte Ford Sierra (die aan geen kanten lijkt op een VW Golf) in Overijse?

AJ85 wrote:

Maar hoe is die dan op de parking geraakt na de blokkade?

In Overijse was er geen blokkade van de parking. In Aalst was er ook geen blokkade van de parking (maar ging je er natuurlijk ook niet op rijden toen de politie er stond uiteraard)

Non semper ea sunt quae videntur

15

Re: Verhaal anonieme getuige

Zou het niet kunnen dat die 4 een uur voor de overval gezien zijn toen ze op weg waren naar hun safehouse/verzamelpunt vanwaar ze nadien in een andere Golf vertrokken zijn richting Delhaize? De overval Golf stond misschien ergens klaar id buurt van Aalst.

16

Re: Verhaal anonieme getuige

Ben wrote:

Vier mannen in een witte Golf een uur voor de overval op het warenhuis? Kan het niet zijn dat zij een Golf van de Rijkswacht heeft gezien? Er is namelijk op geen enkel moment sprake van een witte Golf die de daders gebruikt zouden hebben.

Hoe kom je daar nu bij over een Golf van de Rijkswacht in die periode? De Golf GTI's zijn pas in dienst gekomen na de bende overvallen. Om redenen dat de Rijkswachtbrigades over geen snelle voertuigen beschikten behoudens enkel de PVE's. PVE was destijds de afkorting van de Provinciale Verkeers eenheden. Omdat de Rijkswachtbrigades enkel over Ford Transit en Volkswagen minibussen beschikten waren deze ontoereikend om snelle achtervolgingen in te zetten. Vandaar de de Golf GTI's in dienst zijn gekomen van de Rijkswacht na de bende overvallen.

Die Golf GTI's zijn dan ook onder andere in dienst gekomen van de ABAN ploegen wat stond voor Anti banditisme ploegen die patrouilleerden in de Provincies. Voornamelijk identiteitscontroles uitvoerden en bijstand verleenden bij o.a. vechtpartijen en andere ernstige zaken ter ondersteuning of in bijstand van de vaststellende ploegen.

De jonge snaken van rijkswachters die in de Mobiele groepen vertoefden kregen ook niet de nodige opleiding tot het besturen van snelle voertuigen. Vandaar dat er veel Golf GTI's total loss werden gereden bij prioritaire opdrachten. Voor de Golf GTI's patrouilleerde men met de Ford Taunus en daarvoor met de anonieme Peugeot's 404 en herkenbaar aan de 2 meter antenne achteraan op het dak van het voertuig.

Het is door de snelle verplaatsingen van de Bende dat de Rijkswacht o.a. snelle voertuigen heeft gekregen. Om niet te zeggen dat de Rijkswacht iets heeft uitgelokt om nadien voordeel te halen. Maar dat is een andere materie. Hoewel ze ook afhingen van het Miniserie van Landsverdediging.

Re: Verhaal anonieme getuige

Ben wrote:

Vier mannen in een witte Golf een uur voor de overval op het warenhuis? Kan het niet zijn dat zij een Golf van de Rijkswacht heeft gezien? Er is namelijk op geen enkel moment sprake van een witte Golf die de daders gebruikt zouden hebben.

De witte Golf kan gebruikt zijn voor ondersteunende functies zoals verkenningen of het transport van verkenners. Ik denk dan bv. aan volgende scenario's :

  • Is er geweten hoe Bouhouche en zijn kompaan in het café verzeild geraakt zijn? Met welke wagen waren zij daar? Of werden ze afgezet en later weer opgepikt (door een derde wagen, de witte Golf)? Misschien waren ze te voet en gingen ze te voet terug naar een rendez-vous punt waar ze opgepikt werden door de witte Golf?

  • Of was het voorzien in de bendeplannen om de witte golf te gebruiken als back-up wagen in het geval ze hun zwart exemplaar zouden kwijtspelen op de parking (en ze door omstandigheden te voet zouden moeten gaan lopen door het park bv.)

18

Re: Verhaal anonieme getuige

De witte Golf kan misschien een persoonlijke auto geweest zijn van een van de medeplichtigen/daders waarmee een deel van de daders is aangekomen in een safehouse voor de start van de overval. Jammer dat er hier niet meer onderzoek naar gebeurd is. Dergelijke getuigenissen kunnen van groot belang zijn, maar het kunnen ook 4 mensen geweest zijn die er niets mee te maken hadden waarvan er ene blond was.

Ik kan me niet voorstellen dat de daders echt uit dat bos vertrokken zijn om die aanval te gaan plegen. Hoe zouden ze daar dan geraakt zijn, elk met hun eigen wagen? Iemand had die daar kunnen zien staan en de nummerplaten noteren. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze iemand opgepikt hebben die daar id buurt woont, maar als dat het geval zou zijn waarom dumpen ze dan al die sporen in hun "achtertuin".

19

Re: Verhaal anonieme getuige

Zal het dan misschien deze witte Volkswagen GTI geweest zijn?

» Forum

Re: Verhaal anonieme getuige

Leaks wrote:

Opvallend ook dat er gesproken wordt over 4 daders, ik dacht dat er verschillende getuigenissen waren die elkaar tegenspraken (3 of 4 daders in Aalst). Als laatste, waarom zou je een overval plegen met een witte auto.. Lijkt me persoonlijk niet logisch. Daarnaast zouden er dan toch al getuigenissen moeten zijn die spreken van een witte auto. Vooral van de twee aanwezige agenten (cfr. Dhr. Nevens) zou je verwachten dat zij dit toch zeker zien.. Je kan je in het donker vergissen tussen zwart, antraciet, donkergroen, donkerblauw, .. maar met wit?

Vind het niet logisch klinken, daarmee geen afbreuk of onmiddellijk afschieten van dit, uiteraard.

PS: De reden om hiermee niet naar de politie te gaan: 'Haemers is toch al dood'. Patrick is gestorven in '93, dat is acht jaar na de overval op de Delhaize van Aalst, ...

Er is ook een anonieme getuige die iets voor de overval in Aalst in zijn auto naast hen heeft gereden. Twee in de Golf GTI en 3 in Mercedes type net ervoor, die de GTI nogal in het oog hadden. De chauffeur had volgens de persoon een scherpe blik gegeven als reactie waarom hij naast hem reed en zat aan te kijken en net als velen beschrijft die wel degelijk een donker kleur . Ook als u agent Nevens noemt spreekt ook hij, toen hij 3 tot 4 keer in "in het zwarte gat van de auto" had gevuurd.