Re: Christiaan Bonkoffsky

Mincky wrote:

Bob, Michel, Eddy, Lionel?

Michel?

1,072

Re: Christiaan Bonkoffsky

Django68 wrote:

Bedankt voor de verheldering Tiens. Je bedoelt waarschijnlijk dat iemand de speuders naar het spoor Bonkoffsky heeft geleid, net zoals iemand hen naar een mogelijke manipulatie van de wapenvondst in Ronquières heeft gestuurd op het moment dat het onderzoek een veelbelovende wending nam. Volgens Hilde Geens is er toch een bepaalde persoon die keer op keer de speuders de mist in stuurt; Een persoon die nog geregeld op verschillende fora van zich laat horen en die toch op zijn minst van obstructie van het onderzoek zou mogen beschuldigd worden.

Lees: Beijer.

1,073

Re: Christiaan Bonkoffsky

Alain verdedigde zijn beste vriend. Bob verdedigt niemand, hij ondermijnt de instellingen. Christian verheugt zich van onze verwarring. Lionel lacht niet meer lang en hij speelt nog niet aan poker. Michel is moe.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vetter wrote:

Het lijkt wel of Bouten hier aan het woord is: 'Ze lijken allebei iets te maken hebben met Aalst'; 'Verder speuren zou wel eens kunnen leiden tot'; 'Het zou zomaar Bonkoffsky kunnen zijn'. Ja. zou kunnen maar waarschijnlijk niet. Waar wil je heen?

Neen. In die zin dat Bouten zijn stellingen veelal poneert in de vorm van een zekerheid, hetgeen iets helemaal anders is dan een plausibiliteit. Dat laatste is gerechtvaardigd vermits de eerste naam zelf bekend heeft bende betrokkene te zijn en de tweede naam  meermaals voorkomt in het onderzoek, niet in het minst van een Delta speurder met credibiliteit; terwijl de derde naam gelinkt werd aan de bende door voorname nabestaanden en nota bene zijn eigen familie. Een vrij sterke plausibiliteit dus, waaruit de verwondering volgde dat naar geen van de drie degelijk onderzoek is verricht.

Wat de eerste, Bonkoffsky, betreft heb ik het dan nog niet eens over getuigen die zich bedreigd voelden wanneer ze (lang voor zijn bekentenis) de naam opriepen als mogelijk bende lid. Het was ook niet altijd de magere zatlap waarover vaak sprake, op de foto waarbij hij aan het roeien is lijkt Bonne toch ooit een serieuze grote spierbundel te zijn geweest.

1,075

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dus toch.... What happens in Aalst stays in Aalst, heb altijd het gevoel gehad dat we niet alles wisten uit Aalst. Dit is de eerste keer dat ikzelf dit hoor.

Nog ex-Dianers uit Aalst? Ik dacht het wel. Misschien is de belangrijkste vraag die we ons moeten stellen, waarom mocht Bono absoluut geen bendelid zijn. En ook, waarom koos hij voor de Franse taal ivm mogelijke juridische vervolging? Omdat hij wist dat er in Vlaanderen een paar " doortastende" speurders rondliepen. Heeft er al eens iemand over nagedacht wat het voor het dossier zou betekenen mocht er morgen een Vlaming uit de kast zou komen als dader?

1,076

Re: Christiaan Bonkoffsky

Het is niet duidelijk dat de moordenaars Vlamingen waren. Het is ook niet onmogelijk. Zou het een politieke connotatie impliceren? Misschien heeft deze angst het onderzoek beïnvloed?

Re: Christiaan Bonkoffsky

En de potentiële leden uit Brussel en randgemeenten hadden vaak toch nog via familie een link met Vlaanderen (ouder, grootouder,...). Hebben zeker een basic kennis van Brussels / Vlaams dialect.

In Aalst zeker nog taboe. Een oude kennis van me kende oppervlakkig één van de gezinnen waar slachtoffers vielen. Deze persoon verklaarde telkens dat de slachtoffers eind jaren 80 van politie bevestiging gekregen hadden dat alle daders reeds dood waren (afrekeningen in milieu etc )? Ik kende deze persoon vrij goed, en heb deze voor andere zaken nooit in twijfel getrokken. Als men dan bleef doorvragen, werkte het duidelijk op de zenuwen. Was ook de enige manier om deze persoon te doen steigeren.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat van alle daders die reeds dood waren eind jaren '80 heb ik nog wel eens ergens gelezen. Vraag is dan over welke datum we spreken. Elnikoff overleed op 21 december 1990.

Tweede vraag is wat men verstaat onder daders; als men het werkelijk heeft over de mensen die geschoten hebben op het terrein is de info die de slachtoffers hebben gekregen niet onmogelijk. Als het gaat over opdrachtgevers en mensen die spandiensten hebben geleverd wordt het al moeilijker te geloven.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik had dit vroeger al eens gepost, maar ik heb de nabestaanden op dit forum nooit weten zeggen.

Misschien is dit ooit gezegd geweest om lastige vragen te ontwijken.

1,080

Re: Christiaan Bonkoffsky

club_le-happy-few wrote:

Ik had dit vroeger al eens gepost, maar ik heb de nabestaanden op dit forum nooit weten zeggen.

Misschien is dit ooit gezegd geweest om lastige vragen te ontwijken.

Dat denk ik ook, ja