Re: Christian Smets

Moussa was pooier en dealer, dus niet abnormaal dat Nicole A. hem kende van zien, Brussel is een groot dorp...

Waarschijnlijk doorn in het oog want Moussa & Castris maakten de prostituees verslaafd aan heroïne. Daardoor onveiligheid en zakt de buurt in waarde en nefast voor de chiquere etablissementen zoals dat van N.A.

Na een tijd kent iedereen elkaar. En Moussa die deel uitmaakt van bende Farcy en broers (= fransman). Deze bezitte bordelen en homobars in zowel noord-frankrijk, belgië en zuid-nederland.

In zijn bende ook restaurateurs (diefstal goederen 82-83)?

Re: Christian Smets

Ik zat kennelijk mis met mijn aanname (mede op basis) van een kwart artikel achter een betaalmuur, dat ik inmiddels in zijn geheel heb gelezen, wat onverlet laat dat mijzelf een oen vind. Je kunt niet kritisch en voorzichtig genoeg zijn. Uit dat artikel (https://bendevannijvel.com/tag/staatsveiligheid/page/4/ en dan naar beneden scrollen) blijkt dat een andere (ook overleden) medewerker van de Staatsveiligheid dan Christian Smets zijn familie (in Aalst) heeft gewaarschuwd om weg te blijven van de Delhaize-supermarkt. Hoop dat wat ik hiervoor schreef wel correct is.

Dat, in het licht van de recente revelatie van (wijlen) Christian Smets, een van zijn collega’s bij de Staatsveilgheid die waarschuwing deed uitgaan, doet niets af aan de wat mij betreft nog steeds recht overeind staande verdenking tegen (ex-)bestuurders van) Delhaize, van (te voorkomen!) betrokkenheid van die (ex-)bestuurders bij de Bende-aanslagen van 27-09 en - in ieder geval - 09-11-1985.

Re: Christian Smets

Het zou toch de taak van SV moeten zijn om de aanslag te verijdelen.

Voor welke reden heeft men gewoon zitten toekijken?

Omdat ze anders gevoelige info of foto's van notabelen gingen bekend maken?

Het moet allesinds iets belangrijk zijn, als men er mensenlevens wil voor opofferen.

214

Re: Christian Smets

Als dit de juiste piste is begrijp je ook meteen waarom de waarheid niet mag uitkomen. De media besteedt er in elk geval geen enkele aandacht aan

215

Re: Christian Smets

Misschien, heel misschien omdat ze geen schadeclaim van het nog steeds bestaande Delhaize boven hun hoofd willen hebben
Want zo verging het Rene De De Witte en zijn collega. Heb er nu geen tijd voor maar zal de bedreiging van Delhaize nog wel eens posten

Re: Christian Smets

Een misdrijf niet melden kan strafbaar zijn.

Re: Christian Smets

fenix wrote:

Misschien, heel misschien omdat ze geen schadeclaim van het nog steeds bestaande Delhaize boven hun hoofd willen hebben
Want zo verging het Rene De De Witte en zijn collega. Heb er nu geen tijd voor maar zal de bedreiging van Delhaize nog wel eens posten

En omdat het even goed over het heden als over het verleden gaat. Land A valt Land B aan. Blijkt dat president van Land B reeds maanden tevoren was getipt over de aanval door de inlichtingendiensten maar heeft gezwegen om de economie geen schade toe te brengen. Dit is 2022. Pas dit even toe op het Bende dossier.

Take my hand and I'll show you what was and will be (Ian Curtis).

Re: Christian Smets

» pnws.be | pnws.be

219

Re: Christian Smets

Gek is dat. Elk jaar rond de herdenking van Aalst komt er weer een opfakkering. En toch denk ik dat dit spoor wel eens het juiste zou kunnen zijn. Bouhouhouche en co waren criminel (ex) rijkswachters die een soort crimineel uitzendbureau vormden en plannen hadden voor het chanteren van warenhuizen. Deze piste verklaart perfect de tweede golf.

220

Re: Christian Smets

Het wordt met de minuut erger, lees dit maar eens: de laatste paragraaf staat dat er in het persoonlijk dagboek van Smets hij tot driemaal toe aanslagen aankondigt op vroegere data dan wanneer ze effectief gepleegd werden. Uit die zin is het wel niet duidelijk over welke aanslagen Smets geschreven heeft (deze van de Bende van Nijvel of deze van de CCC). Dat dagboek werd in beslag genomen in het kader van het dossier ‘Mendez’. Nochtans heeft Luc Hennart er altijd alles voor gedaan om het dossier Mendez afgescheiden te houden van de dossiers van de Bende van Nijvel en de CCC.” FN-topman Juan Mendez werd begin 1986 vermoord. Eindelijk ... eindelijk weten we waarom Hennart het dossier Mendez gescheiden wou houden van het Bendedossier.

Maar wat ik totaal niet meer begrijp is dat zovelen zoveel jaren gezwegen hebben. Dit is complete waanzin. Waren dat dan allemaal mensen met het empatisch gevoel van een labo?