271

Re: Robert Beijer

Robert Beijer heeft iedereen bij zijn of haar pietje. Al meer dan 40 jaren, dat kan tellen. En hij - gespeelde kankerpatiënt à la Nihoul - zit of ligt in zijn knus onderkomen iedereen vierkant uit te lachen. Ik zeg dit niet graag maar ergens hoop ik dat hij op een bijzonder pijnlijke manier zal wegkankeren.

Re: Robert Beijer

Bob mag bekennen als de feiten zijn voorgeschreven. Wat hem betreft zal misschien de verjaring opgeschort zijn omdat hij de veertig jaar niet in België heeft gewoond. Dan zal de vraag gesteld worden: heeft hij eindelijk de waarheid verteld?

273

Re: Robert Beijer

Heeft er al iemand aan Bob Beijer gevraagd om eens de waarheid te vertellen?

Re: Robert Beijer

Als men spreek tegen iemand zegt men normaliter niet dat hij een leugenaar is. Zeker is dat Bob zichzelf niet zal beschuldigen.

275

Re: Robert Beijer

P-51 wrote:

Robert Beijer heeft iedereen bij zijn of haar pietje.

Moest het ganse verhaal niet zo intriest zijn, ik zou denken weeral een mysterie bij...

276

Re: Robert Beijer

kenza wrote:

Heeft er al iemand aan Bob Beijer gevraagd om eens de waarheid te vertellen?

Ja hoor, al verschillende keren. Maar onze Bob is zo glad als een aal; In ruil voor het recht op naamsverandering wil hij bepaalde info geven. Meer bepaald over feiten die aan de bende toegeschreven worden maar er niets mee te maken hebben. Dat kan hij natuurlijk weten aangezien hij flink zijn best gedaan heeft om het onderzoek in de soep te laten lopen. Bouhouche zei over hem 'Bob liegt nog wanneer hij fluit. Tegen Guy Bouten liet Beijer zich tijdens een interview ontvallen: 'On a mélange les armes.' En in die terloops uitgesproken zin denk ik heb je het hele bendemysterie in een notendop.

277

Re: Robert Beijer

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Ieder spreekt zijn eigen waarheid, dus ook Bob. Het probleem is: 'De laatste leugen'. Bij Bob weet je niet wat waarheid of leugen is. Maar zeker en vast. Bob was overal bij en weet van alles wat. Maar wat is de echte waarheid, of moet ik zeggen: 'wat is Bob's waarheid'?

278

Re: Robert Beijer

Heb zijn boek nog eens gelezen, met info die we nu hebben soms wel eens goed gelachen, je merkt hier en daar in de tekst  dingen die hij benadrukt of er bij haalt om zichzelf her en der buiten schot te zetten en anderen er in te luizen; zou es een oplijsting / analyse moeten maken. Leest echt als een 'fabulatie na de feiten' om er een kloppend verhaal van te maken, slim gedaan. Ook tof, de twee 'men in black' als rode draad door het boek, hollywoodiaans. Faut le faire...

Re: Robert Beijer

Bob maakt zich zorgen. Zijn vrienden ook. Het onderzoek blijft voor hen een bedreiging.

280

Re: Robert Beijer

Er heeft een kuisploeg heel grondig werk geleverd waarom moet er zich dan iemand zorgen maken. De wapens in de vijver in Adinkerke spoorloos verdwenen. Het lichaam dat Bob exact aanwees, verdwenen. Het wapen in de Damse vaart verdwenen. Telkens ze gaan graven op aanwijzing van iemand dat zeker iets weet is het verdwenen. En het dossier verjaart niet meer m.a.w. iedereen kan op zijn beide oren slapen.