281

Re: Jef Vermassen

Bij mijn weten is de zwijgplicht van een advocaat niet absoluut. Dat zoveel topadvocaten geen enkele manier zouden vinden om uit deze impasse te geraken kan ik niet geloven. En stel u voor dat niet alleen Jef Vermassen maar ook nog een aantal andere advocaten zouden kunnen en willen spreken in het algemeen belang en in het belang van onze rechtsstaat die, in de affaire bende van Nijvel, duidelijk bewezen heeft geen rechtsstaat maar een schurkenstaat te zijn.

Re: Jef Vermassen

Albert is geen dader, volgens mij enkel ook afgeperst omwille van enkele uitspattingen. Waren er minderjarigen bij? Hoe minderjarig? Toen was meerderjarigheid pas op 21? Iemand van 14 kan er al meerderjarig uitzien, iemand van 6 jaar uiteraard niet. Ik denk dat die truken destijds wel vaker gebeurt zijn, om hooggeplaatsten te manipuleren.

Tijdsgeest van de late jaren 60 - jaren 70 ... vrije liefde, alles moest kunnen met iedereen. In bepaalde kringen dan toch, het gewone volk zat nog steeds te bibberen voor meneer pastoor.

283

Re: Jef Vermassen

club_le-happy-few wrote:

het gewone volk zat nog steeds te bibberen voor meneer pastoor.

Voor of met...

284

Re: Jef Vermassen

Ben wrote:

Jef Vermassen was aanwezig in De Afspraak:

"De dag dat ik alles kan vertellen wat ik weet, zal nooit komen": Jef Vermassen over de Bende van Nijvel » www.vrt.be/vrtnws/

Jef Vermassen geeft hier een duidelijk seintje aan iemand "... dat hij nooit zal spreken ...".

Re: Jef Vermassen

Vermassen heeft gesproken een vijftal jaar geleden. De namen staan in het dossier en we moeten kijken naar Staatsveiligheid van toen, aldus de advocaat ten tijde van de Bonkoffsky hype. Die woorden kan hij niet meer terugnemen (je hebt de indruk dat hij dat wel graag zou willen).

286

Re: Jef Vermassen

Blijkbaar heeft Vermassen het woord Gladio laten vallen. Daar lees ik dan weer geen woord over hier. is trouwens ook mijn piste. Alle gebruikte technieken, dwaalsporen etc. ... .allemaal Gladio technieken. Een tijdje geleden was ik in Aalst voor de herdenking en sprak er met een gewezen militair para. Gladio schijnt nu nog een veel gebruikte term te zijn in het leger.

Vermassen: “De leiders, zeker van de Bende van Nijvel, waren dezelfden. Maar de uitvoerders niet, zo sluw zijn ze geweest. Eens een groep hier, eens een groep daar. Die kenden elkaar niet. Op die manier was dat uitgewerkt.”

Dat laatste is een typische Gladio-techniek (stay-behind) waarbij de diverse uitvoerende groepjes elkaar uit voorzorg niet kennen.

Opmerkelijk is dat Vermassen dit geheel verbindt aan politicus Paul Vanden Boeynants die “met ideeën zat die allesbehalve democratisch waren.” (zie onder)

287

Re: Jef Vermassen

Tja Vermassen moet dan de topadvocaat van belgie voorstellen...David heeft de meest sentimentele eruit gekozen. Meelig doen. het werkt !

De theorie van Gladio. Theorie van de rijkswacht. echt gebrek aan visie om bijzaken van hoofdzaken te onderscheiden. Waarom zouden communisten geen tegenacties opgezet hebben tegen Gladio ?

Die fixatie op Vanden Boeyants. Natuurlijk zat die daar ergens tussen. Maar als bijzaak. Politiek is altijd als Ons kent Ons geweest, met machtsperversie. Maar dat is helemaal niet de hoofdzaak. Maar wel voor een advocaat die op het sentiment werkt.

De kunst is om het gehele overzicht te behouden, en dat binnen details. Vermassen doet aan navelstaarderij : we kennen de gerechtelijke wereld, we kennen politiewereld, zien dat de wereld niet mooi is. Dus is het het gerecht. en Rijkswacht.

Mossad, russische spionnen. Niet onze wereld. Geen feiten in ons blikveld. En dus bestaat het niet. Een paard met oogkleppen

288

Re: Jef Vermassen

En Vermassen zegt : ik zeg nooit iets...want het onderzoek is geheim.

En dus wil hij geen verjaring. Want dan moet hij z'n onzin verantwoorden.

David, zet die melige advocaat eens aan de deur. Laat het dossier verjaren. En dan kan het gerecht de narcostaat aanpakken. 10 keer gevaarlijker dan De Bende.

289

Re: Jef Vermassen

VDB, Het koningshuis, Mossad, Russische spionnen,...Komaan zeg Vermassen.
Wordt het niet stilaan tijd om eens een aantal wetenschappers of zelfs AI op het dossier los te laten zodat er terug naar de essentie kan gegaan worden. Persoonlijk hecht ik meer geloof aan iemand als Danièle Zucker dan aan de fantasmen van Vermassen.

290

Re: Jef Vermassen

Wetenschappers ? Marc Van Ranst ?

AI ? The computer says NO !. Banken, telecomoperators,... mensen moeten de machine nadoen en zich conformeren aan de autistische machine. en AI ? die doet mensen na : dus het conformisme dat mensen de onnozele machine nadoen. dat is AI